-
ha ha.. eller så inbillar jag mig...Knasten83 skrev 2011-12-08 20:15:22 följande:Slemmis: tyvärr tycker jag strecket ser vitt ut? Men jag kanske är lite blind.. ;)
-
nää jag blir inte ledsen.. jag har inget fast BIM eftersom jag har gjort IVF, jag har den 15:e som testdag så jag är tidigt ute...MYCKET tidigt ute.. men ska man räkna 14 dagar från äggplocket, dvs när äggen släppte (vilket de gjorde pga jag tog en spruta som gjorde att de släpptes) så skulle BIM i sf vara på måndag... men det blir inte riktigt rätt eller lätt att räkna när man gör ivf..Knasten83 skrev 2011-12-08 20:17:50 följande:Ville bara va ärlig, hoppas inte du blev ledsen? :'(
När är bim? -
ja den testdag jag har fått av kliniken..sweasmamma skrev 2011-12-08 20:22:11 följande:så första testdag är om 6 dagar ?
-
men Lindis.. det beror väl på om det är 2-dagars odling eller inte..för till mig sa det att den ska vandra nedåt INNAN den fäster så det kan ta FLER dagar än vid vanlig befruktning eftersom de sätter in ägget så långt upp.Lindis1974 skrev 2011-12-08 20:22:48 följande:Ang IVF. Det som gör att embryot ofta fastnar lite snabbare vid IVF är att det är redan befruktat när det återförs i livmodern. Det behöver inte heller vandra i äggledare innan det ska fästa i livmodern. Embryot sätts direkt i livmodern för att fästa i slemhinnan. Första gången jag gjorde sattes ägget till höger och det var där det fäste. Denna gång lite mer till vänster och det fäste där med. IVF are kan ofta testa positivt tidigare än andra. Ju länge ett ägg är odlat desto tidigare kan man få positivt utslag.
Ibland kan ett embryo vandra upp in i äggledare. Då blir ett utomkved. Risken för detta är ca 5%
På mig satte dem till vänster den här gången iaf... håller tummarna.. blir det så blir det. -
men det är ju befruktat och tar 2 dagar på sig att dela sig.. precis som det gör om man har samlag och spermien lyckas träffa ägget vid ägglossning... så det borde inte skilja så mycket där egentligen..Lindis1974 skrev 2011-12-08 20:31:40 följande:Slemtorsk. Aldrig hört talas om att det ska ta längre tid faktiskt. Många IVF are med två dagars plussar redan på RD10, en del innan och en del ett par dagar senare. Jag plussade starkt på RD12 men hade inte testat innan. Har flera vänner med 5 dagar som testat plus på RD7. Dock svagt.
Ägget är redan befrukta vilket bara det sparar 24 h minst. Jag vet inte riktigt vad dem menade med att det ska vandra ? På mitt första VUL så satt det lilla embryot exakt där dem stoppade det. Men har lärt mig efter alla år med IVF att kliniker kan säga så olika saker :)
Och som du säger... man får höra väldigt mycket olika.. inte bara mellan olika kliniker utan även av olika personal på samma ställe.
Det är ju iaf RD 8 för mig nu.. fullkomligt forsar vattniga flytningar och brösten känns konstiga så man hoppas ju -
men det är ju 2-5 dagar efter insättning.. vilket ju stämmer med en vanlig graviditet då.. där det tar 1-2 dagar efter ägglossning innan spermie möter ägg och ägget hinner bli befruktat och börjar dela sig....Lindis1974 skrev 2011-12-08 20:40:14 följande:Har mina IVF papper här nu
Vanlig grav. Ägget fäster 5-7 efter befruktning
2 dagars 2-5 dagar
5- dagars 1-4 dagar
Så skillnaden stämmer ganska bra med hur tidigt en del kan testa. :) -
Den här sidan fick jag tips om...
www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer
där kan man ju också se lite "ungefärliga" tider... -
Nä...jag skulle nog ta ett sånt om det erbjöds...
-
Pumann.. spännande.. vi köpte hus förra året i november, men vi hade letat i över 2 år. Vi är dels ganska kräsna pga sambon sitter i rullstol så vi hade lite krav så som enplans, vidbyggt garage och inte för smala dörrar och sånt.
Sen ville vi bo enskilt/avskiljt, villaområde var uteslutet, och så hade vi ju en budget att hålla...och så var jag inte beredd att flytta in i något som var i behov av akut renovering utan det skulle vara fullt beboeligt direkt...
Sen hittade vi ju detta..som egentligen låg lite för långt bort från Göteborg (där sambon jobbar och jag pluggar) vi hade en smärtgräns på 45 min, nu tar det en dryg timma men med de nya lederna som byggs de närmaste åren så sparar vi lite iaf.
Köp inte första bästa utan ta er tid och titta, drömhuset dyker upp fler gånger, jag lovar -
jaha... testade i morse.. morgonurin och allt.. under mannens överseende.
Inte fan syns det nåt
Ruvardag 9 nu så det är fortfarande tidigt, men om man ska följa min menscykel så ska jag ha mens på måndag så sååå himla tidigt är det inte. Samtidigt läste jag på en sida att först ruvardag 11 kan man testa positivt, fast jag vet ju folk som fått plus redan på 8, 9 och 10....
Dagens bilder..samma test olika fototekniker.. har mixat som fasen med dem men ser ni något får ni gärna pilla mera..