Lindis1974 skrev 2011-12-10 12:05:26 följande:
Nej slemtorsk. Vad tråkigt !!!
Vart går du ? Jag gick upp en del i vikt av behandlingen men gick ner snabbt då det är
mest vätska man drar på sig. Vad har ni för BMI gräns. Tror den på RPC ligger på 30
Hur snabbt kan du komma i gång igen. Här ska man vänta en mens innan nästa försök.
Hoppas ni får lite frysisar nästa gång :)
vi går på Sahlgrenska, där är gränsen 35, jag var nere på 32 när jag skrevs in och hade som mål att hamna på 30, men ligger nu på 37 precis som jag gjorde i våras innan jag började gå ner.. så det känns som att allt arbete är ogjort.. och tyvärr kommer det nog inte rinna av mig så lätt eftersom jag åt kopiöst mycket godis under sprej-tiden, fick ett sånt oerhört godis- sockersug som jag nog aldrig haft förr och så var det coca-cola som gällde... jag som aldrig dricker sötat läsk utan lightläsk annars och nästan hade slutat helt med godis.....
Sista veckorna har jag dessutom börjat missbruka mjölk (helfeta 3%) jag som aldrig dricker mjölk mer än i kaffe och te och då bara lättmjölk men jag har haft dille på mjölk och svept stora glas till maten....och emellan måltiderna, jag har inte druckit mjölk sen tidiga tonåren?!?!?!
Jag har ingen aning om hur väntetiderna är..Sahlgrenska har fått sparkrav på sig och på deras hemsida stod det att par som har fått tider för äggplock i januari kan komma att få sina tider flyttade, folk jag har pratat med har fått vänta allt från 2-5 månader för nästa behandling..... och det var FÖRE sparkraven så jag har ärligt ingen aning alls....Men minst en cykel måste man ju vänta vilket jag tycker suger för jag mådde ju inte något dåligt av behandlingen om man bortser från sötsuget...