Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Var på toa precis och roade mig med att kolla på testet från i morse... och nu syns en yttepytte svag rosa linje..samma bredd som kontrollstrecket.. MEN det är ju flera timmar "för sent"

Och sen upptäcker jag att jag blöder när jag torkar mig....

Känns jävligt tungt nu, som grädden på moset fick jag mail från en lärare att jag kört OMTENTAN i ekonomi... en skitsvår tenta som jag var säker på att jag klarat nu när jag gjorde omtentan men inte ens det...EN jävla poäng från godkänt... troligtvis inte gravid (känner av mensvärk också)....skitjul det blir

• slemtorsk i din bralla

nästa bild..ser att det syns jättedåligt på bilderna.. men det finns ett streck där...fast det kom ju för sent..

gick på toa igen... det är inte så att det kommer blod... först var det lite rött på pappret.. nu är det lite bruna flytningar...blandat med rester av progesteronet.. (vita klumpar..urrrk)..men jag har nog ändå gett upp...blir nog ingen julklappsbebis här
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-09 11:42:53 följande:
    men nej!!!! =( kan det inte vara nidis då,eller får man inte det när man gör ivf?? 

stor kram  
    den borde ha kommit för 2-3 dagar sedan i så fall....
  • slemtorsk i din bralla
    ardelia skrev 2011-12-09 11:47:02 följande:
    slemtorsk:
    ett halmstrå att gripa tag i; vid vårat tredje IVF blödde jag på ruvardag 9. Trodde det var kört och grät hela natten. Dagen efter fick jag positivt på graviditetstest. Även på "officiella testdagen". Resultatet är två år nu ♥
    Håller alla mina tummar för dig, följer er alla här i tråden men just slemtorsk håller jag ett extra öga på. HOPPAS! Kram.
    tack stjärnboll.. jag läste precis på sahlgrenskas hemsida att det kan förekomma små blödningar när man tar progesteron också... men jag känner mig så uppgiven just nu..

Läste DESSUTOM att de fått dra ner på personal pga besparingar så att de kommer inte kunna göra så många behandlingar/vecka som nu..så att flera som fått tider i början av året kommer få sina tider flyttade och för mig -som inte fått nån ny tid än då eftersom denna behandling inte ens är klar- så innebär det KATASTROF, eftersom jag fyller 39 i februari och då bara har 12 månader kvar på mig att göra två behandlingar till..har inga i frysen heller...så nu är det tungt liksom.............sambon är inte hemma och när han kommer så kommer det en snubbe från hjälpmedelscentralen också som ska laga hans rullstol så nu gäller det bara att torka tårarna och skärpa till sig........och hopas att det slutar att blöda..
  • slemtorsk i din bralla
    ardelia skrev 2011-12-09 12:01:45 följande:
    ...du hinner lätt på 12 månader, tro mig - även om de har mycket att göra så fixar det sig!
    Håller tummarna stenhårt för att denna blödningen bara är embryot som biter sig fast riktigt hårt!
    Kram!
    jag hoppas det... det skulle betyda sååå mycket för oss.. för mig att kunna ge detta till min sambo....

Men just nu håller jag nere förväntningarna och försöker hålla humöret uppe...lite kontradiktion men jag kommer nog inte berätta för mannen att jag blöder riktigt än iaf...
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-09 12:04:56 följande:
    ja men visst ser man!! som sagt ,ta ett nytt imorgon och jag talar nog för ALLA här när jag säger att vi håller tummarna så hårt att dom nästan ramlar av {#emotions_dlg.flower}
    men testet hade ju legat i flera timmar.. och då kan man ju ändå inte tro på det... jag väntar nog med test till sönd-mån nu... nu får jag avvakta o se om det kommer mera blod.

Rådgivningen på IVF var stängd i dag dessutom så där kunde man ju inte få nån hjälp eller stöd

Tack för alla tummar
  • slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-09 12:30:09 följande:
    Slemtorsk: ser ju definitivt på testet. Enda gången jag fått tydligt svagt på testlagret efter tiden (det är väl det du testat med?) var när jag senare fick plus inom tiden, det var alltså bara för tidigt för att visa inom tiden. Såg precis en tråd om en tjej som var i samma sits, fick plus en h efter tiden gått ut och sen på kvällen och imorse plus inom tiden. Hoppas och tror du kommer få ett fint plus närmsta dagarna. Angående blödningen vill jag ge dig lite hopp, en nära vän till mig har gjort IVF, tror det var på ruvardag 8 som hon ringde mig och var ledsen för att hon blödde och hade ont och säker på att det var kört. Sen testade hon på kvällen för att se om det var spår av hcg för hon ville veta om det hade fäst men släppt.. Å testet visade positivt, blödningen avtog och nu är lillkillen ett par veckor gammal. Håller tummarna för dig! Håll hoppet uppe!!
    det är tester från apoteket... jag håller tummarna, kniper ihop och hoppas att Piff och/eller Puff stannar....

Tack alla goa tjejer för stöttningen....hoppas jag kan ge er samma stöd för det betyder verkligen jättemycket ...har inte så många vänner jag kan diskutera detta med, de jag umgås med är antingen lite för unga (och även om de är jämngamla med flera av er så är de definitivt inte i barnskaffarålder) eller så är de jämngamla med mig och redan mormor och farmor liksom....
  • slemtorsk i din bralla
    kanske 4a skrev 2011-12-09 12:51:15 följande:
    Men ge inte upp än, håller tummarna!
    så klart berättade jag för sambon.. kunde inte låta bli när han kom hem och hade köpt.. inte bara en perfekt blandad lösgodispåse (vi gillar INTE samma sorter kan jag säga) tre förpackningar av min favoritjuice (JO äpple/druva) som är svår att få tag på verkar det som OCH en flaska Pepsi Max till mig..........

Visade även testet och han (som aldrig ser nåt annars) konstaterade att där finns ju ett streck.. och det är rosa... inte borde det vara rosa om det är ett spök??

Jag ger inte upp i första taget...jag gråter o tycker synd om mig en stund sen återvänder hoppet... men det är minst sagt jobbigt nu, springer på toa mest hela tiden..
  • slemtorsk i din bralla
    Mesakura skrev 2011-12-09 13:32:56 följande:
    Hej lite ot men måste fråga dig nu, om man får något sånt i trosan kan det vara ett missfall då alltså?
    Jag hade för några år sedan försenad mens och sen fick jag en liten blödning, någon dag senare en större blödning med en sån klump som du visar i ditt album!
    Jag har alltid trott att det var ett missfall men inga vill bekräfta det till 100%.

Vad tror du?
    jag har inte sett bilden... men jag har sånna klumpar med mensen i bland och det är inte missfall kan jag säga... det är rester av slemhinnor. Ytterst sällan märker man om man får sk tidigt missfall av just den orsaken.

Mensen är ju slemhinnor som stöts ut och ibland levrar sig blodet lite mer och då löses inte slemhinnorna upp, för en del är det så varje mens, för andra händer det bara någon gång i bland.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester