• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

eelinh skrev 2017-04-25 21:27:26 följande:

Vet att man inte ska använda filter, men vill bara visa var jag ser strecket, ifall det är för nära kontrollstrecket som jag tycker.

Det syns något men det sitter för nära kontrollstrecket. Dessa görs i maskin och avståndet är alltid detsamma. Men ta ett nytt i morgon!
  • Nykär15
    Tezzan skrev 2017-04-26 08:41:28 följande:

Alltså, igår kväll tog jag ett test från testlagret som visade svagt efter 10 min. O imorse var det knappt synligt?! Synder bara lite med ljus bakom?! Är det spök då?

Jag får starkare dagtid och kväll på deras än på morgonurinet (gissar jag dricker för mycket på kvällarna samt har vatten som samlats på dagen som ska ut så det är inte tillräckligt koncentrerat). Ta ett test till om en stund, och håll dig inte för länge så ska du se att det syns nåt :)
  • Nykär15
    Tezzan skrev 2017-04-26 09:10:26 följande:
    Jaha så kan det vara! För strecket igår kväll var ljusrosa o inte grått. Så jag blev så misstänksam när det knappt syntes imorse. Nu är jag väldigt tidigt ute med att testa även :)
    Jag fick samma som du och testade en timme efter morgonurinet och fick då ett rosa streck igen. Fick mitt första på ÄL+9
  • Nykär15
    Tezzan skrev 2017-04-26 12:43:50 följande:

Kan inte sluta titta! Visst är det rosa?

Jag ser det! Vågar mig nog på ett litet grattis! Syns det bra om du lyser genom det så är det garanterat så, ser ut som mitt tidiga på ÄL+9, bifogar en bild på min tidiga stegring, morgon mot kväll:

• Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-27 08:39:40 följande:

Var lite snabb...

Jag ser något, men tycker du ska byta märke, de där känns skitsvåra att se på. Köp ett Predictor Early som mäter lägre och lättare att se på Glad
  • Nykär15
    nufårvise skrev 2017-04-27 12:27:20 följande:

Testar igen då jag inte vet min Äl eller bim. Ser ni något? Ett välredigerat ;)

Nu har du visat bilder under ca 10 dagar (alla tyvärr negativa vad jag kan se). Jag tror du måste försöka lokalisera din ÄL/mens och ha något att utgå ifrån.Glad Enklare veta när man ska testa då.  Har du inte haft någon blödning sen den som var efter v 10 som du skrev om när du slutade med piller? Det kan ju ta lite tid för kroppen att återhämta sig efter pillerstopp. Såg att ni försökte i höstas med? Började du med piller sen och slutade igen? Om du inte får igång din mens så ring en BM och rådfråga Glad lycka till!
  • Nykär15
    nufårvise skrev 2017-04-27 13:11:06 följande:
    Ja, tack för dina råd. Ja, började med p-piller men mådde inte bra av dem. Så är nog mycket riktigt kroppen som bara håller på att sätta igång, vet att det kan ta lååång tid.
    Usch ja det kan vara segt..men förstår inte riktigt, försöker du bli gravid eller misstänker du bara att du kan vara det? När jag slutade med min hormonspiral blev jag rejält skengravid första månaden efter...hormoner kan verkligen spela än ett spratt. Hoppas du snart kommer igång som du ska!
  • Nykär15
    SsaraL skrev 2017-04-28 07:38:00 följande:
    Dagens test! Behöver inte ens vinkla det för att se det... Kan knappt tro det! Vad jag TROR är detta äl+11. Tar ett digitalt på söndag. :D
    Grattis! Klart och fint streck!
    jhk88 skrev 2017-04-27 23:38:21 följande:
    Jag använder dessa billiga test fram tills BIM sedan blir det PE och digitalt :) Här är ett till från ikväll...
    PE visar ju tidigt, så innan BIM hade jag nog valt att ta det för att mer se säkert om dessa streck är på riktigt Glad och sen digitalt på BIM isf. 
  • Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-28 09:36:21 följande:

Jämfört med igår och idag...

Syns ju fint! Men står på mig och tycker du ska byta märke, så slipper du kanske känna osäkerhet, de där testen är svåra att se på tycker jag, blurriga liksom. 
  • Nykär15
    SsaraL skrev 2017-04-28 21:25:11 följande:

Tack för alla grattis! Mitt suuuupersvaga streck var ett plus! Lycka till alla ni andra <3

Skönt få bekräftat på ett digitalt!!! Grattis igen!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester