• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hggeli skrev 2017-03-11 16:29:34 följande:

Fick detta idag. Min make tyckte det var det tydligaste strecket hittills och definitvt en färgad linje. Vet ej om det framkommer av bild.
    Jag ser absolut en linje också, men hade önskat den varit ännu mörkare. men nu ska jag försöka sluta testa. kanske en gång till om 3-4 dar sen får det räcka.

Mår inte bra av detta annars blir bara oro och vånda. min make är helt övertygad vi är gravida med alla streck. jag med antar jag, men de är så himla ljusa. även om jag bara är en dag eller två dagar före förväntad menstruation så hade jag önskat se lite mörkare.

På detta kan jag ana nåt ytterst svagt, men personligen litar jag inte på CB, förutom de digitala pga alla spökstreck. De borde verkligen blivit starkare nu om det hade varit en bra graviditet, jag tycker du ska fortsätta ha koll för om du säger att du ser streck (jag ser inget på dina från babyplan) så kan det ju vara så att det är utomkveds, då kan man få svaga svaga test under en lång tid....
  • Nykär15
    Klabben skrev 2017-03-13 09:06:10 följande:

Gaaah! Min hjärna bara går runt... Har "knarkat" graviditetstest dagligen alldeles för tidigt denna gång och alla har varit negativa. Så igår ungefärlig dag då jag borde fått mens så får jag en liten blödning på morgonen och inget mer, precis som när jag var gravid sist (slutade tyvärr i tidigt missfall). Hade bestämt mig för att inte testa mer nu förrän kanske om en vecka och leva lite på hoppet. Men så nyss så fick jag bara lov att testa eftersom det ligger en massa stickor här hemma. Negativt igen. Men då har jag ju också sprungit och kissat typ 4-5 gånger sedan jag vaknade... Vad tror ni... Är det kört? Och vad var det då för blödning? Har svag mensvärk, men det kommer inget blod.    

Negativt test och blod på BIM är för mig = kört ja. Det är säkert lite spottings innan mensen drar igång. Kissa mycket kan man göra av många olika anledningar. Jag gör det om jag är nervös, fryser, druckit för mycket osv osv.....sorry. 
  • Nykär15
    Birdiz skrev 2017-03-13 10:21:48 följande:

En fråga. Hur skulle ni tolka detta?

Dag 1, helt blankt test. Varken jag eller sambo såg minsta lilla.
    Dag 2, dag 3, dag 4. Väääääääääldigt svagt på alla tre, men både jag och sambon ser om man håller upp de i rätt vinkel. 

Vad tror ni?

Beror på vilken dag i förhållande till BIM du är. Och vad för tester du använt. 

Vid en normal graviditet brukar man se ökning från dag till dag, även på tidiga tester. 

• Nykär15
    CarolineSC skrev 2017-03-13 13:00:34 följande:
    Detta måste väl ändå vara +? :O

Vågade mig på ett test
    Ja absolut!! GRATTIS!!
  • Nykär15
    hggeli skrev 2017-03-13 15:48:57 följande:
    Jag kunde såklart inte hålla mig. Alltså fortfarande streck men en starkt. Har varit så ledsen och undrar vad som pågår. Om det tog 12 dar för implantation vilket det kan göra . Ja då kanske det stämmer att strecken är så svaga. MEN varför har jag sett svaga streck i 5 dagar . BIM + 1 idag. Tycker de borde vara starkare.

Bra vi ska till bm på torsdag..Hon får ta blodprov. Kanske är det tidigt missfall. Ingen mens ännu heller..Men den kan ju komma närsomhelst. Haft konstig molvärk som känns som gravidväxtvärk nästan en vecka och såå trött. Men dessa svaga streck är bara helt konstigt. Känns inte normalt ju :(
    Hade vart intressant se om du tog ett digitalt? 
  • Nykär15
    strumpan123 skrev 2017-03-30 07:21:33 följande:

Och nu på morgonen syns det knappt. :/ jävla test. Får hoppas att det är som det brukar och visar starkare på kvällar. Är väl bara att vänta..drygt.

Fast du testar ju för tidigt? Det är ju inte testens fel då. Man bör ju vänta till iaf ÄL+10, inte ens då är det alla som ser. Och ta andra test än CB, de är ju kända för spökstreck då man ser deras teststreck lite grått efter att urin gått förbi, det ska vara synligt blått för att vara plus. Man blir inte mer gravid för att man tvingar ett test verka positivt. Om du är gravid kommer det synas tydligt om några dagar. 

Jag är på samma dag som du idag, ÄL+8 och kommer inte testa förrän lördag eller söndag. De gånger jag vart gravid (4 st) har jag inte kunnat se nåt på ÄL+9, på ÄL+10 jag sett, ytterst svagt! 

Så försök ha lite ro...

• Nykär15
    eelinh skrev 2017-03-30 12:04:11 följande:

Dagens cb, jag ser ett svagt blått streck, men det är så svagt så jag tror det är spök. Syns säkert inte ens på bild.

Testlagret såg ut som igår.. så ingen grav här tror jag. Antingen så var det en "kemisk grav" eller mitt första tydliga spökstreck på testlagret.

Ser tyvärr inget Obestämd
  • Nykär15
    Monet skrev 2017-04-04 19:49:14 följande:

Någon mer som ser ett svagt streck?

Ja absolut!! Grattis!
  • Nykär15
    happylife skrev 2017-04-05 08:43:20 följande:
    Åh grattis!!! <3 så väl värd!!
    frestelsen skrev 2017-04-05 09:05:22 följande:
    Oo så kul att se:)

Stort grattis:)
    Tuuuusen tack! Som vi har kämpat här sen vårt MA....skulle börja med IVF idag. Men vi hann precis på slutspurten själva kan man säga Hjärta total lycka. Såg svagt på ÄL+9 i fredags, sen har testerna ökat och så har jag inväntat BIM innan jag vågade mig på digitalt och nu får jag bara blicka framåt och hoppas på att det äntligen är vår tur...en lussebulle, BF 13/12 Hjärta

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester