-
Jag har köpt dem på Apoteket Kronan tror jag det varLillSnurr82 skrev 2017-02-28 16:06:41 följande:Bara undrar vart man köper dessa predictor early? Aldrig sett :/
-
PE visar ofta bättre ett streck vid tidig graviditet än CB (som jag inte har något till över för att testa tidigt med). Jag tror det är spök på CB tyvärr, annars hade det ökat nu om du fått såna tre dagar i rad. Jag hade tolkat det som ej gravid tyvärr.Glädje skrev 2017-03-02 07:53:44 följande:
Hjälp!!
Har en spiral så borde inte va gravid eller ens behöva tänka på ifall jag skulle kunna vara det..MEN....
I förrgår yber svagt plus på cb early, sen igår en yber svagt på vanliga cb plus, sen nu idag på morgonen en negativt på early predictor och fem minuter senare ett något tydligare men fortfarande väldigt svagt på cb plus...
Är jag knäpp eller vad händer?
Har mensvärk och en allmän känsla att jag är gravid...
Ser ni nåt?
-
Ser tyvärr inget. De gånger mensen är sen sägs bero på att ÄL: inträffat senare än man trott eller att den uteblivit. Ens egna lutealfas är rätt konstant, är tiden mellan mens och ÄL som varierar. Så antingen är du för tidigt ute eller så blev det inget ägg denna månaden...LillSnurr82 skrev 2017-03-03 07:46:39 följande:Bim+5 tycker mig skymta ett svagt streck. Men säkert bara ett spökstreck. Borde ju vara starkare vid detta laget annars tycker jag...
Nästa månad kommer jag släppa allt! Min äldsta dotter är född 8/12-10 så vill inte ha en till i december vilket det skulle bli om det tar sig nästa månad. (Då kommer vi säkert bli gravida bara för att vi helst inte vill, men då får det bli så) -
Som sagt, om ÄL uteblev kan mensen dröja och de gånger jag haft så har jag haft massor med molvärk och mått sämre än vanligt...men kan ju även vara att ägget släppte senare, så bara vänta och se.LillSnurr82 skrev 2017-03-03 09:18:11 följande:Nej tror inte heller det är något som sagt. Men mår piss och gjort i över en veckas tid. Med jätte ömma bröst och växtvärk i livmodern..Nykär15 skrev 2017-03-03 08:16:09 följande:
Ser tyvärr inget. De gånger mensen är sen sägs bero på att ÄL: inträffat senare än man trott eller att den uteblivit. Ens egna lutealfas är rätt konstant, är tiden mellan mens och ÄL som varierar. Så antingen är du för tidigt ute eller så blev det inget ägg denna månaden...
springer på toa o kissar stup i kvarten.
Allt detta kan ju vara mensen som är på g men känns lite för länge innan mens att må så här.
Jaja bara vänta och se.. -
Ingen erfarenhet med testet tyvärr. Men tycker du borde kolla graviditetskollen.se eller testlagret.se och beställa billiga stickor inför nästa cykel om det inte tagit sig denna. Då kostar ett test ca 7 kr/st om du köper ex 20Klabben skrev 2017-03-03 09:38:21 följande:Hej!
Jag är lite nyfiken på om det finns någon här som har testat positivt tidigare än BIM med Apotek härtats graviditetstest? Vi håller på att skaffa barn nu och precis som många andra så har jag blivit otålig och testtokig! :P Har hittills kört med Clear Blue digital, men tänkte att att jag nu skulle testa något annat för att få lite variation och komma undan lite billigare, så jag grabbade åt mig ett av Apotekets egna utan att läsa på det. När jag sedan kom hem såg jag att testet kunde utföras tidigast den dag då mensen var beräknad. Enligt min app och en "vanlig" cykel borde jag ha mens imorgon, men pga att min mens haft en längre cykel tidigare med 1-2 extra veckor + att jag i december hade ett mycket tidigt missfall så tror ag inte att den skulle komma då iaf... Min fråga hur som helst är alltså: Finns det någon här som har testat positivt tidigare än BIM med Apotek härtats graviditetstest? -
Ser absolut ingenting på dina bilder....men hoppas du får plus på testlagret i kväll.strumpan123 skrev 2017-03-08 07:45:54 följande:
Vågar man hoppas? Tidiga verkade starkare idag och RFSU visade! Har aldrig sett ett streck på dom förutom de jävla gropstrecken men nu. Hoppas hoppas testa ikv med testlagret om dom kommer i lådan. Alltid plussat starkare på kvällen.
-
Jag ser tyvärr ingenting på översta, kanske nåt grått på understa, jag hade ringt en bm när jag hade ett klart och tydligt streck iaf.hggeli skrev 2017-03-10 09:17:37 följande:
Visst ser ni det nu, alldeles nytaget test. Jag ser det tydligt. Svagt men tydligt =) tveklöst en linje som syns även i dunkelbelysning. Har ringt barnmorska nu, vår är underbar. Specalistbarnmorska då vi fött för tidigt och fått missfall en annan gång. Tredje gången gillt nu hoppas jag!!!!
-
Grattis!!Peekaboo skrev 2017-03-10 10:52:17 följande:Tack för ditt svar! Jag kunde inte hålla mig så jag åkte till apoteket och köpte early-test och digital!
Kan inte tro att det är sant! :o -
Ok ja bara ni känner er säkra så är det ju lugnt, men tolkade testet med hur jag såg, är ju det denna gruppen är till för. Och jag ser inget tydligt plus på dina bilder men hoppas ju det stämmer och att du får starkare om några dagarhggeli skrev 2017-03-10 12:43:07 följande:
[quote=77485730][quote-nick]Nykär15 skrev 2017-03-10 10:21:13 följande:[/quote-nick]Jag ser tyvärr ingenting på översta, kanske nåt grått på understa, jag hade ringt en bm när jag hade ett klart och tydligt streck iaf. [/quote
Hehe det är tydligt när det ej är i kamera. Plus jag har haft flera dar starkare o starkare. Sa att jag var i vecka 3+5 bara. Men för.mig viktigt komma så fort möjligt och planera för blir riskgraviditet och ska antagligen få planera lite mer än andra :) annars hade jag väntat för är ju annars ingen brådska.
Men det är.ett streck och har vart flera dar men först idag väldigt tydligt..Kanske inte i kamera men för mig och maken är det i verkligheten så att säga.
-
crx skrev 2017-03-10 13:50:23 följande:
Borde strecket vara starkare i v 8-10? (Vet ej, men minst 8 v) Symtom har gått ner till strax obefintliga.
Detta finns att läsa om hur snabbt och hur länge det stiger:
HCG fördubblas ca var tredje dygn och når ofta en maximal nivå omkring vecka 7-12 under graviditeten, och ligger då uppemot 200.000 mlU/ml.
Så kanske har du nått din högsta punkt redan? Helt omöjligt att säga eg hur det står till där inne. Jag hade bokat ett VUL för att lugna mig själv. Då får du ju om inte annat se hur långt gången du är. Lycka till, hoppas allt är som det ska!