Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Vi har också varit på utredning. Skulle fått hjälp till hösten om det nu inte var så att vi vart gravida. Jag har tydligen pcos. Men har tur i oturen så att säga. För jag har inte högt testosteron och jag har ägglossning varje månad. Men efter mina graviditeter som gick till vecka 21 och 6 så blev min cykel 50 dagar som den aldrig varit förr. Så väntan är ju ännu jobbigare varje månad för den blir ca dubbla. 2 månaders väntan ist för en. Och jag förstod att nått var konstigt och utredningen visade som sagt att jag har pcos.
Skönt få veta varför det tar sån tid och att man ju kan få hjälp =) nu gick det på egen hand och jag har lärt mig känna igen min ägglossning så både den förra månaden och denna tog det sig, förra vart det kemiskt men nu verkar det mer hoppfullt med starkare resultat så jag hoppas hoppas.Åtminstone verkar vi väldigt fertila när vi väl lärt oss hitta min ägglossning.
Men jag vet hur jobbigt väntan och längtan är. Har känt som alla går om oss och får barn. Sen vi började försöka så har folk fått barn och sen sitt andra barn efter det. Glad för dem men samtidigt så är vår egen väntan så himla smärtsam.
Så jag kan verkligen känna med dig och andra som får vänta. Vi har väntat 3 år nu, men då har vi ju blivit änglaföräldrar en gång.
Det finns ju de som väntar ännu längre också. Har tänkt att herregud de som får vänta 9 år typ. Min man tar det lite lättare men jag har det jobbigare. Vi sökte åtminstone hjälp nu för någon månad sen så det rekommenderar jag. Bara vetskapen den kommer snart, men du verkar ju gjort det =)
Långt inlägg, men ville bara dela med mig av min erfarenhet kanske blir delad smärta lite lättare. kramar
Håller alla mina tummar och tår att det går hela vägen för er nu!
Jo precis, vi är mitt i utredningen så snart mensen kommer ska jag ringa för att boka en tid för äggledarspolningen. Hoppas de har tid så jag inte behöver vänta ytterligare en cykel.