• FrökenE1985

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Milou3 skrev 2017-05-17 09:10:40 följande:

På vilken dag efter äl var det? För jag är bara på äl+6 eller kanske äl+7, därför jag blir nojig. Dock testade jag ett på äl+2 bara för att dubbelkolla hur ett negativt test från de ser ut. Och det var ju heelt blankt!

Det minns jag tyvärr inte. Men tror det var runt äl+8 eller något sånt. Hittade även statistik på hur tidigt folk plussade med dom för ett tag sen. Vill minnas att de visat väldigt tidigt för många. Tror det var i ff-appen jag hittade den statistiken.
  • FrökenE1985
    Milou3 skrev 2017-05-17 09:35:16 följande:

Ja det bådar ju gott :)

Aldrig läst om någon som ens fått svagt positivt på äl+6-7 så får kanske inte tänka så mycket mer och testa igen om ett par dagar. Fast om jag känner mig själv lär jag väl testa i morgon bitti igen ... har typ 8 tester kvar haha.

Känner igen det där... jag testar oftast på tok för tidigt och ofta. Haha...

Vid min kemiska grav i september fick jag svaga streck på de där testen också på äl+6-7 och på äl+9 fick jag även svagt på testlagrets. Sedan försvann det dock. Har en liten bok jag antecknat syntom m.m. under de 7 första försöken så gick igenom den nu.
  • FrökenE1985
    Milou3 skrev 2017-05-17 15:44:09 följande:

Nä nu blir jag osäker :) så här ser förpackningen ut iaf!

Iaf beställd på nätet hos apotea eller Apoteket.

Billiga-tester.se säljer dom. Jag bruksr köpa dom ibland.
  • FrökenE1985
    Milou3 skrev 2017-05-17 16:17:48 följande:

Ah toppen! Beställt så mycket äl-test och gravtest nu så har ingen koll längre :)

Så rädd att den gav spök!! Jag är ju tidigast på äl+7 men mest troligt äl+6 bara.

Den som väntar får se. Jobbig jäkla väntan nu bara. Hoppet väcks ju till liv även om jag försöker prata sans med mig själv.

Jag har sett begynnande streck väldigt tidigt med dom. Hade det inte varit för att jag senare sett svaga streck på andra märken samtidigt som de testen blivit aningen starkare hade jag trott dom visat spök. Tyvärr har samtliga gånger varit mf/kemisk grav för mig.
  • FrökenE1985
    MissAhlman skrev 2017-05-18 05:33:04 följande:

Hej tjejer!

Vad tror ni om detta?

Det ska tilläggas att testet är köpt på wish så är från Kina. Någon som har erfarenhet av utländska test?

Ser något på alla dina bilder även om det är svagt. Ingen erfarenhet från test från wish men många test är tillverkade i kina så det ska nog inte ha nån betydelse.

Håller tummarna för att det blir starkare.
  • FrökenE1985
    MissAhlman skrev 2017-05-18 11:32:19 följande:

Men tror du att man kan plussa svagt så tätt inpå äl? Enligt stickor hade jag äl den 13/5.

Det låter onekligen otroligt. Men... läste en gammal artikel där de intervjuade en gynekolog där hon sa att äl-test kan även visa positivt EFTER att äl skett. Ju äldre man är destu större är risken att de visar positivt senare, enligt henne.

Vet inte varför, men min teori är att det beror på hur snabbt/långsamt lh-hormonet utsöndras till urinen. Ju äldre man blir destu lättare ansamlas vätskan i kroppen innan de blir till urin kanske. Har man då t.ex. en snabb stegring av hormonet kanske det inte hinner utsöndras i mätbara mängder i urinen innan äl är över. Men som sagt, det är min teori.
  • FrökenE1985
    MissAhlman skrev 2017-05-18 12:00:05 följande:

Fast vi hade iofs mys 3 dagar innan Pos ältest. Ska testa ett nytt när jag kommer hem.

Äl-test är ju oavsett ingen garanti för att äl sker så bästa är ju att ha sex regelbundet under den fertila perioden med start ca 1 vecka innan äl samt ett par dagar efter trolig äl för att täcka upp så att säga.

Håller tummarna för dig!
  • FrökenE1985
    Hedblomster skrev 2017-05-18 18:06:40 följande:

Suck, jag vet inte... Såg ett rosa streck och ett blått plus irl men på bild syns det inte?! Bim +1...

Ser nått svagt på alla bilder.
  • FrökenE1985
    Hedblomster skrev 2017-05-19 06:44:40 följande:

Morgonens tester! Cb såg starkare ut irl än igår, apotek hjärtat typ svagare? Fotade inte ens det...

Syns tydligt! Jag tror det kommer bli ännu starkare och synas på de andra snart också.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester