Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-08-05 20:54:01 följande:
    Alex:
    Månaden innan vårt plus fick jag en rejäl kur för svamp som aldrig gett med sig. Det var en gynläkare som gav mig den och menade att mitt magont kunde komma från det. Kliade sällan men hade ont i magen (vet inte om ni minns det innan jag plussade men svullen och ont) efter halva kuren var jag gravid. Vet såklart inte om det beror på det... Men
    kan mycket väl ha varit det.. har läst jättemycket i IVF-trådarna om just svamp att det försvårar befruktning och att man kan gå med svamp utan att ha några "tydliga" symtom men just magon är vanligt. Många har vittnat om att de efter ha blivit av med svampen blivit gravida. Har inte själv varit med om just det men när du nu berättar det så känns det som ännu en som det "funkat för" så det kan nog vara värt att kolla upp sig ordentligt flera gånger om
  • slemtorsk i din bralla
    lilllannnn skrev 2012-08-05 20:54:42 följande:
    De är inte isärplockat alls. De är en vanlig sticka från testlagret. 
    DÅ måste de ha börjat med nya stickor för så ser inte de stickorna ut som jag har haft.. ser precus ut som ett särplockat clearblue..
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-05 20:58:20 följande:

Varför funkar det inte då? Det funkar inte så bra för mig heller kan jag väl säga, går skitdåligt just nu.
    för mig har det aldrig funkat med tempning, jag har ju haft stenkoll på mina ägglossningar eftersom jag under 5 månader i rad gjorde ultraljud precis i samband med ägglossningen men tempkurvorna funkade överhuvudtaget inte alls. Försökte även förra gången jag försökte bli gravid och det var samma sak, vet inte om det beror på att jag är lite temperaturkänslig så jag har ett ganska kort spann på termometern som jag tycker är "Lagom temp" mellan 18 och 22 grader ungefär...allt över är för varmt och då blir jag svettig allt under är för svalt och då huttrar jag så då kanske kroppstemperaturen påverkas också???? eller nåt..

Man får väl hitta en metod som passar en antar jag- precis som med viktminskning. Tempkurvor är ju ett väl beprövat knep i kombination med sekret så det borde ju funka för ganska många.
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-08-05 21:01:31 följande:
    ha ha ha..mmm dom kanske är nära "vänner" =)
    eller handlar det om....samma person(NÄÄE sååå kan det väl inte vara???)

klart det är ett uppbrutet Clearblue!
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 21:02:37 följande:
    Slemmis:
    Ja jag googlade som en tok men hittade aldrig någon sida som styrkte att det kunde va så. Men sen gick jag till en privat gyn och hon sa att jag hade svamp men liksom inte utanpå utan mer inuti... Om jag förstod det rätt till och med i tarmar och så (äckelvarning) och mitt magont och svullenheten är borta så why not?
    nä precis jag googlade massor också när jag läste om det i IVF-tråden..hittade någon länk som antydde.. men min svärmor hade fruktansvärt ont i magen för något år sedan och det var svamp, nu är ju hon 75 år så det kanske inte är jämförbart riktigt men läkaren sa något åt det hållet som du beskriver. Svärfar som var med hos läkaren var tämligen förvirrad så jag fick ringa upp läkaren och fråga lite vad som egentligen hänt *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 21:06:33 följande:
    Slemmis:
    Girlgirlgirl och sedsan1992 är samma girl reggade sig samma dag som sessan försvann. Startade trådar med samma vals om p-piller mens etc och samma bilder. Gnällde när vi ifrågasatte sessan. Nu är båda avreggade. Humor
    humor.. minst sagt.. jo jag minns dem "båda" girlgirl var ju aktiv ganska nyligen iaf....
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-08-05 21:12:46 följande:
    Telgebo: ja det är vad dom har berättade för mig på vår IvF klinik här i Uppsala. Jag var med i en studie nämligen där man försöker att hitta kvinnan ägglossning genom blodprover. Då fick jag ta del av studier gjorda angående Temp metoden. Sen fungerar det för en del och det är superbra.
    Jag säger bara vilken info jag har fått :)
    jag fick ungefär samma info av min ivf-klinik.. vi pratade en del kring det och fick se en del undersökningar. Faktum var att läkaren där tyckte att ägglossningstester var det mest pålitliga om man bara kombinerade detta med någt/ngr blodprov och ev VUL för att säkerställa att man verkligen hade ägg och inte bara hormonstegring.
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-08-05 21:17:53 följande:

mitt luktar inte, var oxå inne på om det kunde vara det, gör bara väldigt ont i nedre buken, youghurt liknande flytningar,svider när jag kissar och det svider/kliar i underlivet. inte oerhört mycket men det känns irriterat

usch då :( jag har iofs varit vldigt svullen i magen o gasig hahaha men det kanske kan bero på annat.
    kanske är tvungen o ta ett cellprov. hur tas det?
    cellprov tas via gynundersökning, något man bör göra var tredje år så fort man blivit sexuellt aktiv.. det känns nästan inget, man kan blöda lite efter om man har känsliga slemhinnor, man topsar bara livmodershalsen och så skickas det på analys sen.
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-08-05 21:23:00 följande:

ahaa. men det där har jag gjort flera ggr. senast då jag var gravid. men det är ganska lång väntetid på det om jag inte minns fel :S men jag ska ringa bm imorgon o åka in. känner att jag måste det
    cellprov brukar inte vara så lång tid på. Jag brukar kunna få inom någon vecka.. jag är ju så pass gammal och har haft allvarliga cellförändringar så jag får kallelse men brukar alltid missa den tiden  :-/ så jag får boka ny och på en del mödravårdsmottagningar har de drop-in vissa dagar. Jag går ju privat hos gyn och brukar ta en gång om året hos honom numera.

Men ditt "onda" tror jag inte har med cellförändringar att göra, man brukar tyvärr inte känna något av det om det inte är väldigt allvarligt och isf borde du ha betydligt fler symtom.
    Ring i morgon bitti till närmsta mödravård eller gyn och be att få en akut tid, du kanske kan gå till en privat mottagning i värsta fall.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester