Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Wictooria skrev 2012-08-04 10:44:23 följande:
    Haha.. Hum, ja jag respekterar religioner. Folk får tro på o leva efter vad dom vill.. Men dedär är då något av de Värsta hittepå någonsin, inte äta, inte ha sex osv. Jag undrar vem som kom på de, och tyckte de lät dom en fantastisk ide.
    fast de äter ju.... de bara ägnar större delen av dygnet åt något annat än att just äta, sen äter de ju på kvällen när solen har gått ner.

Och att inte ha sex.... det är ju inte så att islam är ensamma om det "hittepåt". De flesta religioner har en ganska strikt syn på att ha sex framförallt utanför äktenskapet men det finns även "regleringar" om preventivmedel och dylikt.

Jag kan tycka att låta kroppen och sinnet vila från stimuli av olika slag en tid kan vara oerhört frigörande, det är ju ett val man gör när man anammar en tro., Jag är inte troende på något vis men jag har själv i perioder avstått sex för att hitta tillbaka till mig själv, till livet och framförallt till glädjen i att ha sex.

Sex är ju en drift och inom vissa religioner vill man styra drifterna för att de påverkar oss människor så pass mycket, att ge oss makten över våra kroppar och inte låta drifterna styra oss....

Tycker själv att det är en fantastisk idé.
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 11:08:36 följande:
    Jo visst fin tanke men jag tycker det är ett konstigt påfund bara. Jag skulle bli tokig och bli sjuk om jag inte fick äta och dricka, jag skulle må jättedåligt av det.
    fast du FÅR ju dricka... och du får äta bara inte dygnets ljusa timmar. Är inte värre än en fastekur, och då får du ju inte äta alls på flera dagar.

På tal om konstigt påfund... ett som slår Ramadan med hästlängder...Triathlon....vem är den som kommit på den fantastiska idén att JAAAA Vi kör en tävling där man först simmar 1000 meter, sen direkt på cykeln i baddräkt och trampar 4,2 mil och så toppar av det med 1 mils löpning.. i samma kläder utan paus.... SVAMP någon???

Och att cykla tempolopp i baddräkt?!!?? Näääe... tack... hellre ramadan i ett par månader än det iaf
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 11:19:57 följande:

Nån skrev att man inte ens får dricka ju.

Hur kom du på triathlon? är det på os nu?
    japp.. knäppte på tvn och där är det....

och angående islams kvinnosyn så får ni nog ta och läsa på lite. Det är lätt att kasta fördomar omkring sig utan riktig kunskap. Islam är inte unika i det utan även kristendom och andra religioner har alla avarter där kvinnor förtrycks men det är inte en grundlag inom islam att kvinnan ska förtryckas- tvärtom. Men det finns så klart muslimer som tolkar koranen åt helvete fel, precis som det finns kristna som gör det. Min exman var en sån...varken kristen eller muslim och varje gång jag berättar om honom får jag frågan "är han muslim eller"

Jag blir mer rädd när sånna kommentarer fälls. Det tyder på ganska mycket okunskap tyvärr.

Islam är en väldigt kärleksfull religion, precis som kristendom och hinduism- men det man hör och det man ser om man inte själv väljer att skaffa sig ingående kunskap är ju just extremarterna och de som skriker högst är inte alltid de som har rätt.

Telgebo- är din mamma muslim? Antar inte, för det säger det mesta, om din mamma levt med män som har en skruvad kvinnosyn beror det nog mer på att de har en skruvad kvinnosyn än att de är muslimer, en sann muslim lever nämligen inte med någon som inte är muslim eller som iaf är villig att konvertera till islam. Just eftersom vardagen är svår att klara av om inte båda har samma tro och känsla. Det går ju .. det har jag sett exempel på.

Men var försiktig med dina uttalanden för att likställa taskig kvinnosyn med islam tycker jag är att balansera på en väldigt tunn och farlig gräns.
  • slemtorsk i din bralla

och jag har en kompis som är väldigt starkt troende muslim.. hon är kvinna.. hon bär slöja.. som ensam kvinna i sin familj. Hennes man är inte lika starkt troende som hon och tycker att hon kan slänga slöjan. Hon dricker både vatten och kaffe under ramadan. Så man kanske ska fråga en muslim om den saken

• slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 11:32:21 följande:
    Min mamma är inte muslim men hon tycker det är ok att ta in icke svenskar med fel kvinnosyn till vårt land mot betalning. Hon gifter sig typ varje år med en ny karl och skiljer sig efter några månader. Hon har hållt på så i många år.
    usha.. låter som om din mamma har en del saker att jobba med sig själv där.....
    Wictooria skrev 2012-08-04 11:35:08 följande:
    Ja , alltså jag kan ju bara gå från mina egna "erfarenheter" och den uppfattning jag fått. Och det är ju inte direkt mitt fel att jag har denna åsikten . ^^ det är ju bara den bild man har fått från allt man hört , sett och varit med om. Många muslimska unga män ser ner på svenska tjejer/kvinnor. Smutsiga äckliga horor är ju inte direkt så kärleksfullt. Den dagen jag ändrar uppfattning är den dagen jag blir bevisad motsatsen.
    och ja det är ju tyvärr så att det är dem man märker ser och hör, de "normala" snälla och trevliga muslimerna märks ju inte direkt i samhället eftersom de är precis som du och jag, och då får de inte en chans förrän de liksom överbevisat sig emot dig.. det är sorgligt tycker jag även om jag förstår din tanke...

• slemtorsk i din bralla
    Ankena skrev 2012-08-04 12:04:13 följande:
    Grymma tjejer måste jag säga... 2 timmars slit.. Sjukt att de orkar
    jag blev mest fascinerad över de två som spurtade över plats 38 liksom... då känns det ju som om man kan slappna av men jäklar vad de kämpade
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 12:16:53 följande:

Vad fan 1:an och 2:an har ju exakt samma tid ju, båda gick i målgång samtidigt och nu diskuteras det.
    japp det var jäääkligt tight minst sagt....
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 12:25:40 följande:

Stod i en annan tråd jag läste.

Jo väldigt tight i tävlingen men gud var nära att vi tog första guldet. Fan 1 guld och 2 silver än så länge.
    men.. näää inget guld... vi har 3 silver....Fälttävlan, skytte och nu triathlon
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 12:29:34 följande:

Hästhoppning tog vi silver var nära guld.
    Skytte tog han väl guld
    Och nu så silver
    nej han tog inte guld... silver.. han sköt bäst i finalen, men eftersom de fick med sig poäng från semin så kom han "bara" tvåa så vi har haft tre stycken "extremt nära guld"
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 12:35:10 följande:

Fan också, var säker på att vi tatt 1 guld.

Vem ska vi hoppas på nu? Alshammar? Tror inte hon fixar det tyvärr
    näää hon tar på sin höjd ett brons men inte mer....allt annat är flyt så att säga.

Tror inte vi tar mycket fler medaljer.. JOOO vi har ju en garanterad i någon seglingsgren där vi har MINST en brons. Men när finalen är vet jag inte.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester