Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Wictooria skrev 2012-08-04 10:44:23 följande:
Haha.. Hum, ja jag respekterar religioner. Folk får tro på o leva efter vad dom vill.. Men dedär är då något av de Värsta hittepå någonsin, inte äta, inte ha sex osv. Jag undrar vem som kom på de, och tyckte de lät dom en fantastisk ide.Och att inte ha sex.... det är ju inte så att islam är ensamma om det "hittepåt". De flesta religioner har en ganska strikt syn på att ha sex framförallt utanför äktenskapet men det finns även "regleringar" om preventivmedel och dylikt.
Jag kan tycka att låta kroppen och sinnet vila från stimuli av olika slag en tid kan vara oerhört frigörande, det är ju ett val man gör när man anammar en tro., Jag är inte troende på något vis men jag har själv i perioder avstått sex för att hitta tillbaka till mig själv, till livet och framförallt till glädjen i att ha sex.
Sex är ju en drift och inom vissa religioner vill man styra drifterna för att de påverkar oss människor så pass mycket, att ge oss makten över våra kroppar och inte låta drifterna styra oss....
Tycker själv att det är en fantastisk idé.