Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MrsC74 skrev 2012-08-04 12:45:09 följande:
    Hästhoppning har vi bra medaljchans, även längdhopp, brottning , boxning och kanot har vi riktigt bra chanser.

Sen måste jag säga att det är respektlöst att tala illa om Ramadan och islam i tråden. Vi har fler tjejer här som är gifta med muslimska män. Jag har massor med muslimska vänner.
    Inget illa menat men ta det gärna någon annanstans :)
    håller med ... repektlöst, fördomsfullt och brist på kunskap tyder det tyvärr på..
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-04 13:06:10 följande:

Ha ha jag är avslöjad att jag är värdelös på namn i sportsammanhang ha ha.

Bolt heter han ja och han tog OS guld om jag inte missminner mig under OS 08, aldrig sett nån som spriger så i helvete fort som han

Det var Moa jag syftade på, synd. Men hon och sara kanske kommer igen i nästa OS 2016 då då är 4 år äldre.
    vill du veta en hemlis.. jag suger verkligen på sport också ha ha ha.. svårt att tro jag vet.

Mest skrämmande var fotbolls Em..eller VM för några år sedan då mannen frågade mig "hur många lagmedlemmar i svenska landslaget kan du namnge när du ser dem?" och jag gissade på 2-3 st men det visade sig att jag kunde 10 stycken...Då blev jag rädd för mig själv .. ha ha.. hatar sport men man blir ju lite biten när mannen är så intresserad och det ändå inte finns något annat att glo på.
  • slemtorsk i din bralla
    Augusti1985 skrev 2012-08-04 14:36:39 följande:
    Ja det är 4 veckor då om två veckor jag hade mens.

Ingen aning, när har man ägglossning? Förvånad
    i snitt mitt emellan mens och mens.

Har du 28 dagars cykel är det rätt normalt att ägglossa på dag 14 men det kan variera väldigt också.
  • slemtorsk i din bralla
    Jess86 skrev 2012-08-04 15:03:58 följande:
    Måste bara få ur mig en sak som jag har stört mig på länge i denna tråd; Varför har många så hiskeligt lortiga naglar?! När ni lägger upp bilder på test som ni håller i och det ser vrålsnuskigt ut! Ohygieniskt, skaffa nagelborste!
    haha.. du sa precis det jag tänkte på...
  • slemtorsk i din bralla

Linda .. grattis.. vi var nog fler här som var säkra på att det skulle vara ett positivt test

För övrigt så jaa.. stämningen har sjunkit och det är trist. Tänkte först lägga in några besserwisserord här om vad som räknas som ofrivillig barnlöshet och svårighet att bli gravid  enligt WHO men känner att jag vill verkligen att det slutas slängas åsikter och kommentarer hit och dit.

Det är lite som när man är i en vikttråd och merparten är i min storlek (dvs 90-110 kg) och någon som väger 70 kg kliver in och vill gå ner i vikt...ska den då inte få känna så...? Vi ska inte gradera varandras önskningar, begär eller längtor, min längtan är inte mer värd för att vi försökt i ett år, min längtan är inte starkare (för hur mäter man längtan??)

Här i tråden diskuterar vi en hel del som är OT emellanåt och det tycker jag bara är trevligt, men när vi börjar ifrågasätta varandras motiv och längtan så känns det i bland som den som skriker högst kastar lite sten i glashus. Ingen har rätt att döma någon annan när det kommer till detta, det gör sjukvården så bra ändå och de gör det för att de MÅSTE annars skulle det inte bli hållbart på våra fertilitetsmottagningar, vi - här inne- behöver inte döma här ska alla vara välkomna.

• slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-05 10:56:51 följande:
    Slemmis nyfiken på WHO defintion så skriv gärna.
    7 månaders aktivt försökande räknas som svårighet att bli gravid. Ofrivilligt barnlös är man om man inte sedan tidigare har barn och har försökt aktivt i 9 månader och har försökt med samma partner.

Vad som räknas som "aktivt försökande" kan det råda delade meningar om, enligt min gynekolog så innebär det att man har sex varannan dag under hela cykeln, eller åtminstone varje dag under ägglossningsveckan VARJE cykel.

Sekundär barnlöshet är när man har barn sedan tidigare och det tar mer än 7 månader att skaffa ännu ett barn, oavsett om det är samma partner eller ej.

Sjukvården har andra regler, som privatperson kan man anse att man har svårt att bli gravid efter 3 månaders försök- det är inte fel även om det för dem som försökt länge kan ses som ett hån. Men jag som väger 95 kg som ogravid kan se att någon som väger 65 kg känner sig tjock om den "borde" väga 60, det gäller att tänka utanför sin egen bubbla och inte lägga värde i vem som har rätt till en känsla eller ej.
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-05 11:05:00 följande:

Ok är detta verkligen WHO defintion? Håller inte med den något vidare för då har ju i stort halva FL svårigheter att bli med barn då det är helt normalt att det tar upp till 12 månaders försökande innan det tar sig.
    Du får kolla upp det själv, vill bara slippa tjafset nu tycker att du gjorde ett övertramp i går som gav dig på Alex och det jag vet är vad jag läste mig till hos WHO då jag var aktiv i att återinföra IVF i vårdgarantin. Det är snitt-tiden du tar upp du får lära dig att läsa statistik och förstå ords förståelse om du ska ge dig in i den diskussionen. Snittet är inte det samma som normalt.

Nu tycker jag vi sätter punkt för diskussionen här- det är oerhört känsligt för alla oavsett om man försökt 3 månader eller 3 år.
  • slemtorsk i din bralla
    Wictooria skrev 2012-08-05 18:36:05 följande:
    Tilläger även att det kom upp inom tiden
    bara spök på cb hela tiden.. tröttsamt..
    Blev skit glad när jag såg de.. men sen när de torkat såg de mer grått ut. :(

oj man ser ju inte ens det vågräta strecket tydligt,... mitt som jag tog för massor av veckor sedan (är ju i 18:e veckan nu) syns fortfarande det vågräta på....

Men det syns ju ett plus på ditt iaf... men jag skulle nog inte våga tro på det riktigt..clearblue litar jag bara på när det är tveklöst klartblått...
  • slemtorsk i din bralla
    lilllannnn skrev 2012-08-05 20:45:04 följande:
    Vad säger ni om detta ? dagens test ! 

vad är det för test.. ??

Ser ut som ett isärplockat CB men det vore bättre att ha det ihopsatt som bild så man kan se och jämföra.. vill du plocka isär testet för att se tydligare är det ju okej, det har jag gjort också men lägg gärna upp det kompletta testet också så kan man se bättre OM något finns där
  • slemtorsk i din bralla
    lilllannnn skrev 2012-08-05 20:52:13 följande:
    de är ett test från testlagret !
    ser ju jättekonstigt ut för att vara från testlagret... men hur ser det ut när det inte är isärplockat?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester