Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

cuttysark skrev 2012-08-07 20:37:50 följande:
    hej alla! det här resultatet, bilden, fick jag nyss. det är apotekets egna test. vet ni ungefär hur långt in i graviditeten man brukar plussa så starkt? gjorde en abort för ca 3 månader sen, testade negativt efteråt och gjorde också vul för att kolla att allt var borta, så det är inte gamla grav.hormoner iaf. men har ingen aning om när jag kan ha haft ägglossning, vet inte alls i vilken vecka jag är i. har haft en liten mens efter aborten, men om man räknar efter den blödningens första dag hade jag ägglossning när min kille var 60 mil härifrån... hade innan aborten en cykel på 28 dagar och brukade känna av ägglossning ca 15 dagar innan mens. men har inte känt av nåt alls i sommar. hm, klurigt. jaja, gravid är jag ju, så kan det gå. (inte kan väl testet visa fel?) den här bebisen vill jag iaf behålla, så jag är väldigt glad!

jaaaa ett tydligt plus utan analysbehov

Skönt att det känns rätt att behålla nu då. Lycka till och grattis.
  • slemtorsk i din bralla
    Meja JP skrev 2012-08-07 20:39:41 följande:
    slemtorsk,sida 6175 inlägg 61754
    kunde inte ladda upp bilden igen,internet segar nått vansinnigt.
    jag har ju gjort den redan Beskar fotot så jag bara fick ut det understa testet...kolla inläg 61766
  • slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-08-07 20:44:18 följande:
    Fick tillgång till datorn!!! Lägger strax upp, kolla gärna! Men nått måste det nästan va, tycker tom strecket blivit starkare nu(visserligen efter utgången tid men ändå)
    om strecket finns där och är rosa är det inte ovanligt att det blir starkare efter utgången tid.. för att sen blekas och nästan försvinna efter några dagar..

Mina positiva test är visserligen fortfarande kvar (testade ju solklart positivt 1 maj men redan några dagar innan fanns det svaga streck) men de är nätt o jämt synbara nu och ju svagare de var dessto blekare har de blivit... synd.. man vill ju ha kvar minnet liksom *S*

• slemtorsk i din bralla
    FruIngo skrev 2012-08-07 20:45:33 följande:
    Har följt den här tråden sen juni men bara skrivet ett eller två inlägg. Tyvärr inget test att visa då jag inte har bim förrän 20/8
    Men jag har en annan fråga .
    Har en cykel på 27-28 dagar, väldigt punktlig. Vet inte när i cykeln jag har äl, vi kör på varannan dag.

Nu har jag de senaste två månaderna alltid haft "mensvärk" direkt efter mensen tagit slut, i princip från sista mensdagen.
    Sen har jag värk ca i en vecka. Sen i torsdags har jag haft huvudvärk lite då o då, mått lite illa o har metallsmak i munnen främst på kvällarna. Tvivlar på grav. då jag testade intensivt i hela juli och sista mensdagen var 28/7.

Nu till frågan.
    Kan äl-symptom vara liknande grav. symptom??

Sorry om det ser konstigt ut, skriver från mob.
    jadå det kan det.. mensvärk kan även vara ett gravsymtom så det är lite rörigt det där.

Men du har ju inga gravsymtom innan du har blivit befruktad och ägglossning har du ju troligtvis runt dag 13-14 med längden på din cykel i åtanke.
    och om du hade dag 1 28/7 borde du ju inte haft ägglossning än...

HÄngde du med..?? Blev lite rörigt där.. men om du tror att du är gravid trots att du haft en mensblödning (eller mensliknande blödnign) så bör du ju ta ett test är du gravid så lär du ju få utslag nu iaf.
  • slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-08-07 20:54:25 följande:
    Nååå??? ser inte detta lovande ut?? Vilken jäkla tur isf... direkt 1a försöket nu! OM det nu är något låt då gå BRA denna gång tack!!! =) Vad tror ni?

tycker det ser positivt ut ja.....
  • slemtorsk i din bralla
    Ankena skrev 2012-08-07 22:51:28 följande:
    Slemmis, Jag hoppas det... Förstår inte vad det är som inte vill gå vägen!!

Vilken v är du i nu?
    18 fulla veckor i morgon... det rullar på... Det är lustigt men det känns verkligen som i går som jag plussade samtidigt som det är en jäklarns evighet tills bebisen ska titta ut... 5 månader till BF liksom...Men ska på ultraljud på måndag och det ser jag fram emot. Hoppas få veta könet. Storebror är övertygad om att det är en pojke. Det måste ju vara det enligt honom eftersom vi hittills bara har köpt blåa o gröna kläder *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-08-08 06:55:41 följande:
    Ankena: tredje försöket med pergotime. Får ju ingen egen äl. Inte skyddat oss på 22 mån.

Bebisverkstad är dryyyygt!!!

Tänk, för varje försök är vi ett försök närmre bebis!! :)
    Det är ju egentligen väldigt fascinerande att det lyckas på första försöket om man tänker på hur mycket det är som ska sammanfalla. Ett ägg med bra kvalitet ska möta en spermie med bra kvalitet på exakt rätt ställe vid exakt rätt tidpunkt och så ska deras "sammanfogning" funka och celldelning ska ske på ett bra sätt...inte ens när man gör IVF med ICSI så blir det ju bebis varje gång och då får ju ägget och spermien ganska mycket hjälp. Man plockar ju ut de ägg och spermier som är av högst kvalitet och ändå är det inte ens säkert att det går så långt att det blir ett 4-celligt embryo.....

Kroppen är fascinerande och fantastisk....och egentligen tycker jag att det är mer "normalt" att det tar en del månader att "träffa rätt"..det är ju både slump och tur och skicklighet inblandad tillsammans med kvalitet. Så tänk positivt
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-08-08 07:02:31 följande:
    Slemmis: ja kroppen är verkligen fascinerande. Tänk att det funkar egentligen och så pang så blir det en liten människa :) galet men guuu så underbart.
    jag kan säga att efter att ha gjort IVF så är jag oerhört ödmjuk kring detta.. min lilla bebis i magen har jag ju följt sedan h*n var en cell...det är så fantastiskt. Man ser ju på stora tv-skärmar när äggen plockas och det enda man egentligen inte får se är själva befruktningen men få människor vet ju klockslaget de blev befruktade...jag vet att den 18:e april mellan kl 13 och 15 så mötte spermie ägg i mitt fall...rätt fantastiskt...

Sen såg vi ju även insättningen av de två embryona, på samma tv-skärmar såg vi hur två små ljuspunkter placerades vid livmodern... en ganska konstig känsla när man går där ifrån för man vet att man faktiskt ÄR kemiskt gravid...nu stannade ju "bara" en i mitt fall...men jösses.... den som kom på detta med IVF har ju gjort något fantastiskt som inte bara kommit på metoden utan även tagit sig tiden att förstå sammanhanget..
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-08-08 10:59:25 följande:
    Jo det vore ju skönt om det kunde funka för jag har ju inget lust med sex alls, men tyvärr har den metoden inte funkat på mig . Typ pos glad gubbe på lördagen och haft sex samma kväll och dagen därpå men inte blivit nåt.

Däremot när jag hade sex dagen före ÄL enl FF så blev jag gravid.
    men du.. ett ägglossningstest visar positivt FÖRE ägglossning. Den glada gubben kommer 24-48 timmar FÖRE ägglossning. Så om du får glad gubbe på lördagen och har sex på lördagen så har du sex troligtvis ett dygn före ÄL.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester