Limael skrev 2012-08-08 12:27:18 följande:
Fick ett tips att ha sex 3-4 gånger i veckan under en månad för på så sätt kan man nästan inte missa ÄL.
min gyn sa att man ska sexa varannan dag hela cykeln för då missar man inte ÄL, sen kan man lägga extra krut och köra varje dag i ÄL-veckan ....om man orkar *PUH*
Limael skrev 2012-08-08 12:25:59 följande:
haha! :D fick världens bild i huvudet..
men jag tänker såhär om jag haft 3 st Äl tester på raken nu så tror jag ägget släppte igår men då hade jag ont i hela magen får alltid så vid Äl, bästa vore väl om ägget släppte idag för då väntar spermierna haha. men det återstå att se..
denna månad har varit så jobbig, vi sexade varje dag från strax innan mensen slutade för jag visst inte när jag hade Äl riktigt.. så det blev inte kul till slut.. men blir det inget denna gång så får vi sexa närmare ÄL.. för enligt FL så skulle jag haft Äl i fredags men då var testet så svagt så det inte syntes någonting..
men en sak till som jag undrar över är att om vi säger att jag hade ÄL igår... ska jag vänta 14 dagar med att testa eller ska jag gå efter mitt BIM datum som är uträknat efter cykelns längd?
Jooo du skulle bara veta ha ha ha... när vi kom till första IVF-behandlingen orsakade vi skrattsalvor på hela sjukhuset..vi blev försenade pga trafiken.... problemet är att min man behöver min hjälp att komma.. han har ju en skada på ryggmärgen så att "komma" på vanligt sätt går inte utan vi har fått låna en apparat, ser ut som en gigantisk massagestav som man då ska trycka mot ollonet i perioder om 1 minut... det krävs liksom en hand att hålla snorren och en att hålla apparaten sen en hand att hålla en kopp för att fånga upp simmarna...
Så jag var ju tvungen att följa med till provlämningen för honom.. vi hade 10 min på oss innan jag skulle vara en våning upp och skriva in mig för äggplock.. och jag är LÄTTSTRESSAD, tur att mannen inte är det haha..
KOmmer ruuuusande in på provtagningen och vi inser att vi kanske får lösa det med att han kör ensam på något vis för vi hade fått stränga riktlinjer att jag var tvungen att vara i tid...
Vi rusar in i "runkrummet" låser och gör oss redo...jag är så klart stressad för det brukade ta 5-10 min att få till det...och just denna gången...45 sekunder så är det klart..både mannen och jag började asgarva för det var så lustigt att det verkligen funkade... mannen fixar kläderna och jag går ut till lab-tjejerna med provet och de tittar förvånat på mig och frågar "är ni redan klara??" varpå jag börjar storfnissa....hon fattade inget.
Sen berättar hon att killar med ryggmärgsskador brukar ta betyyydligt längre tid på sig, vi snakar 45 min till en timma...varpå mannen glider upp bakom mig i rullstolen och flinar "ja jag är ju nästan normal ju" i hissen upp nynnar vi båda på "fyra sekunder"...uppe i salen så delade vi rum med två andra par, allt som skiljde oss var drapperier och jag o mannen flamsar och skrattar precis hela tiden. HUMOR är ett bra vapen...kan säga att vi fortsatte in på äggplocket tills jag fick en lite för stor dos av morfin som knockade mig totalt..