• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

citrus skrev 2016-10-23 19:15:04 följande:

Tjejer/kvinnor detta måste väl ändå vara ett positivt ägglossningstest? Eller?

Ja det är positivt
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-10-25 06:20:33 följande:

Tog nyss det här äl+11.

Är det nåtr där tro?

Nu har jag bara skummat i tråden. Är med äl+11 idag! Ser något på ditt test! Jag tog själv ett från testlagret här ikväll, hade bara Hållt mig en timma. O tyckte jag såg någon först men nu ser jag inget längre!

Har ett CB o ta imorgon bitti tänkte jag!
  • ensamärstark

ÄL +13 idag. Alltså mens imorgon. Hade ändå lite förhoppning om denna månad för den kändes annorlunda mot övriga men testet ser negativt ut så verkar inte tagit sig även denna månad.

Nu är det snart 2 1/2år sedan vi började försöka.

Vad tror ni?

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-10-27 07:22:25 följande:

Ser tyvärr inget:(

Nej det är nog kört.. Nu ska vi rings om hjälp iaf! Dock har sambon lite prestationsångest och tror INTE att han kommer kunna "komma i koppen" när dom han testa honom
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-10-27 08:03:12 följande:

Bra att ni ringer nu. Tror ni behöver det, sen ska man ju inte säga att de inte går iaf.. vi vart ju gravid nu när vi slutade med letrozole, o utan att ens försökt.

Men kan va bra o ta prover på er.

Tror nog din sambo kommer över saker inom tid. Min man va inte så pigg på hjälp i början men de släppte efter ha pratat med läkaren

Ja jag har ju Pco. Dock regelbunden mens och jag är ganska säker på att jag har ägglossning med. Men vet ju inte kvalitet på äggen o så. Jag har tvillingar sedan innan som jag fick på naturlig väg. Han har inga tidigare barn så risken finns ju att han simmare kanske inte är tiptop kanske...
  • ensamärstark

Det var ingenting på mitt. Mensen kom nu på eftermiddagen en dag för tidigt,. Nya tag... Igen.. Känner att jag kanske behöver en paus från "bakandet" ett tag nu... Men det är så svårt att "stänga av" för jag känner min ägglossning så tydligt p kan ju inte låta bli att ha sex då samt känna efter o hoppas efter

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-10-27 19:00:51 följande:

Lider med dig:( hoppas de blir din tur snart

Tack vännen! Och grattis till ditt pluss!
  • ensamärstark
    anli00 skrev 2016-10-31 22:16:07 följande:

Hej tjejer, har en fråga om grav-test då jag gjorde ett idag dock va d kvällsurin. Men inom den rätta tiden får jag ett suddigt streck plus kontrollstrecket, väntar en stund till o då är d blankt dvs neg. Vad tror ni?

Ibland blir det färgrester som ibland kan ufattas som ett till streck men försvinner sedan. Om du inte ser något på testet nu är det med stor säkerhet negativt
  • ensamärstark
    Livetsgång skrev 2016-11-01 09:17:36 följande:

Fler som fått sånna skumma resultat av TL:s tester?

Har lagt upp en zoomad bild innan men tänkte ge helhet så man ser mer.

det är inom torktiden och strecket är ljussvagt rosa men sitter längre ifrån kontrollstrecket men ändå på torkdelen så det sitter inte på/i/under plasthöljet utan ca 0,5cm-0,7cm ifrån plasten

Är lotnr: 20160825

Har även fått svagt med en liiiiiten blå sticka från Tradera men vågar inte lita på dom efter allt man läst men lägger in de också. 

Testerna är tagna i förrgår och bilderna tagna under torktiden

Vore intressant och veta om fler fått specifikt just sånna resultat av TL testerna

Alltså, att redigera fram streck på testlagret är väldigt lätt. Lägg istället upp orginalbild :)

För övrigt så tror jag dina TL är negativa :/ och dom andra tre är ju flera dagar sedan du lade in bild på dom så i dagsläget borde det vara bra synligt om du är gravid :)
  • ensamärstark
    Pulvermos skrev 2016-11-02 20:33:10 följande:

Hej! Två snabba fråga bara! Inte kan man trixa fram ett streck om testet inte är positivt? Tog detta test idag och såg något svagt men fick inte med det på bild men nu när jag trixat så ser jag ju något där. Ser ni det oxå? Bilden tagen efter ca 5min in på testtiden.

Sen undrar jag även om ett riktigt riktigt svagt test blir starkare när det torkat? Det vill säga från knappt synligt för ett otränat öga till ett relativt synligt, tjockt, blått streck? Jag har testat med clear blue..

Jo man kan trixa fram streck. De tär inget svårt alls. Lägg upp orginalbilden ist :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester