• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nanathalie
    Anonym (PL) skrev 2024-09-10 16:19:30 följande:
    Gör ivf. Tog otrivelle 29/8 och återförde blastis 5/9. är det någon som ser något? Och ni som har ivf koll..tror ni + är av otrivelle? Såg ett svagt + i verkligheten iaf. 
    Bild på mitt spök som i min värld var SOLKLART positivt men nix.
  • Anonym (PL)
    Nanathalie skrev 2024-09-10 18:08:33 följande:
    Jag personligen tycker cb suger. De ger nästan alltid något utslag. Jag har fått utslag flera ggr utan att vara gravid. Testa med rfsu testa tidigt istället, tips! 
    Tagit gravtest i flera år. Aldrig fått spök med CB. Bara fått positivt då jag faktiskt varit gravid. Men ja någon gång ska väl vara första,
  • Anonym (PL)

Aldrig fått falskt positiva med CB. Dessa streck kom tidigt. nästan direkt efter att jag tog testet. Hur lång tid efter att du tog testet kom ditt positiva? :) 

Nanathalie skrev 2024-09-10 18:12:58 följande:
    Bild på mitt spök som i min värld var SOLKLART positivt men nix.
  • Nanathalie
    Anonym (PL) skrev 2024-09-10 18:23:19 följande:

Aldrig fått falskt positiva med CB. Dessa streck kom tidigt. nästan direkt efter att jag tog testet. Hur lång tid efter att du tog testet kom ditt positiva? :) 

Det kom omgående! Gjorde ett till direkt efter som var negativt. Samma förpackning.
  • rosbusken

Jag har tagit flera gravtest nu senaste dagarna och alla är helt blanka... 😒 Trots de två "positiva" som jag postade här.
    Tog nytt ägglossningstest som blev mycket ljusare dagen efter jag postade här med, så hade "paniksex" med sambon. Var antagligen positivt ägglossningstest som jag la upp här. Första gången jag tar sådana test btw...

Hade molande värk kvällen innan då det förmodligen var positivt och hade sen sex ca 22h efter. Förmodligen kört om nu inte jag har långlevande ägg så här vid 37 års ålder...

Enligt min kära menscykelapp så skulle jag ha ägglossning en vecka senare och det brukar stämma därför jag väntade på att strecken skulle bli lika starka. Men kunde likväl haft sex när strecken började öka.

Aja, fail.

• Nanathalie
    Anonym (Hk) skrev 2024-09-10 14:07:33 följande:
    Spännande👍
    Vet inte vad jag ska tro. Såhär ser det ut idag.

• Anonym (A)
    Nanathalie skrev 2024-09-11 06:32:57 följande:
    Ser negativt ut
  • Nanathalie
    Anonym (A) skrev 2024-09-11 07:19:52 följande:
    Ser negativt ut
    Håller med. Ledsamt när jag hade fina streck igår. 😩
  • Anonym (Hk)
    Nanathalie skrev 2024-09-11 06:32:57 följande:
    Ser inget på denna😓
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester