• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Solen)
    eae95 skrev 2024-09-25 20:47:07 följande:

Det är inte konstigt dessa test har dåligt rykte när det blir så, förstår att många blir lurade :( 
    Jag har tagit två stycken i måndags som var helt blanka och sen ett imorse med skugga och ett ikväll med skugga plus det digitala som var negativt. 

Både imorse och ikväll kom skuggan inom 3 minuter, men kan ju såklart vara spökstreck ändå. 

Hoppas att du också får positivt på digitala när du kan ta det! 

Min mens kom idag! Jag tror dock att du eventuellt kan vara gravid om du får skugga så pass snabbt, jag hade testat digitalt eller annat märke. kommer nog inte köpa clearblue igen efter alla mina spökstreck denna veckan. Önskar dig lycka till❤️
  • eae95
    Anonym (Solen) skrev 2024-09-26 06:54:27 följande:
     Min mens kom idag! Jag tror dock att du eventuellt kan vara gravid om du får skugga så pass snabbt, jag hade testat digitalt eller annat märke. kommer nog inte köpa clearblue igen efter alla mina spökstreck denna veckan. Önskar dig lycka till❤️

Åh vad tråkigt, förstår besvikelsen till 100. Nej det är nog lika bra att använda andra test än Clearblues med streck. 

Jag fick positivt besked nyss på digitala.
    Önskar dig lycka till också och att det tar sig snabbt ❤️

• Anonym (Solen)
    eae95 skrev 2024-09-26 09:23:25 följande:

Åh vad tråkigt, förstår besvikelsen till 100. Nej det är nog lika bra att använda andra test än Clearblues med streck. 

Jag fick positivt besked nyss på digitala.
    Önskar dig lycka till också och att det tar sig snabbt ❤️

Åh grattis, vad glad jag blir för er skull!!!! Hoppas nu att allting går vägen för er❤️
  • Anonym (38nr2)

Hej,
    Hade ägglossning den 16:e september (verifierat med ÄL-stickor). Testade nu igår på ÄL+11 och BIM -5 och fick då detta resultat. Det är graviditetskollens egna tester som inte är såna tidiga.

Jag tycker mig se ett litet mycket tunt streck, men kan vara en skugga kanske?

Glad i hågen att det kanske var ett tunt streck igår testade jag imorse med morgonurin med samma tester. Men här ser jag inte ett skvatt. (alltså ÄL+12 och BIM-4).

Jag har så mycket symptom från cirka onsdags: illamående, ingen matlust, mycket yr, blödande tandkött, "prickar" på bröstvårtorna samt att bröstvårtorna blivit mer lila. Har lätt molvärk sedan i tisdags-onsdags men inte som mensvärk, mer som att det drar i livmodern.

Är det möjligt att jag fortfarande kan vara gravid trots dessa konstiga tester? Är beredd att äta upp min handväska om jag inte är gravid trots dessa starka symptom.

Tacksam för alla synpunkter!

• Meddelande borttaget
  • Josefin3lundgr3n

Är någon fortfarande aktiv här? Jag är ny här. Kan någon hjälpa mig att tyda? Är jag gravid! Strecket vid T är jätte starkt men inte strecket vid C? Jag blir förvirrad. Snälla, kan någon svara om du ser derra! 

• Anonym (Lineeyes)
    Josefin3lundgr3n skrev 2024-10-03 11:39:03 följande:

Är någon fortfarande aktiv här? Jag är ny här. Kan någon hjälpa mig att tyda? Är jag gravid! Strecket vid T är jätte starkt men inte strecket vid C? Jag blir förvirrad. Snälla, kan någon svara om du ser derra! 

Dök strecket upp under avläsningstiden? I sådana fall vågar jag mig på ett grattis 👍 
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (38nr2) skrev 2024-09-28 21:46:00 följande:

Hej,
    Hade ägglossning den 16:e september (verifierat med ÄL-stickor). Testade nu igår på ÄL+11 och BIM -5 och fick då detta resultat. Det är graviditetskollens egna tester som inte är såna tidiga.

Jag tycker mig se ett litet mycket tunt streck, men kan vara en skugga kanske?

Glad i hågen att det kanske var ett tunt streck igår testade jag imorse med morgonurin med samma tester. Men här ser jag inte ett skvatt. (alltså ÄL+12 och BIM-4).

Jag har så mycket symptom från cirka onsdags: illamående, ingen matlust, mycket yr, blödande tandkött, "prickar" på bröstvårtorna samt att bröstvårtorna blivit mer lila. Har lätt molvärk sedan i tisdags-onsdags men inte som mensvärk, mer som att det drar i livmodern.

Är det möjligt att jag fortfarande kan vara gravid trots dessa konstiga tester? Är beredd att äta upp min handväska om jag inte är gravid trots dessa starka symptom.

Tacksam för alla synpunkter!

Har du ätit upp din handväska än?😂
  • Josefin3lundgr3n
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-10-03 12:13:12 följande:
    Dök strecket upp under avläsningstiden? I sådana fall vågar jag mig på ett grattis 👍 
    Ja, det dök upp inom 5minuter. Och det stog på testet att det kan ta mellan 5-15minuter
  • Josefin3lundgr3n
    Josefin3lundgr3n skrev 2024-10-03 12:47:28 följande:
    Ja, det dök upp inom 5minuter. Och det stog på testet att det kan ta mellan 5-15minuter
    Men jag har aldrig tagit saliv test förut, visste inte att det fanns men det var det enda dom hade inne på mitt apotek jag var till.. Samtidigt så tänker jag att gravid strecket är starkt, och kontroll strecket är svagt och det är det som gör mig osäker. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester