• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Undrarmycket)

Vill bara lämna lite egna rekommendationer baserat på min erfarenhet av tester senaste tiden. Jag är bekräftat gravid med clearblue. 

Testa-tidigt test jag tagit nu som gravid:

Först utslag gav babyplan - svagt utslag ÄL + 7
    RFSU tidigt gav första svaga utslaget ÄL + 9
    CB digital med veckoindikator ÄL + 10 
    Abblo pharma - svagt utslag ÄL + 10
    Testlagret testa tidigt - svagt utslag ÄL + 13 BIM + 1

Kan säkerligen skilja sig åt - men kanske hjälper någon :)

• Anonym (Ja)

En dag kvar till mens, tyckte jag anade något ljusgrått men osäker om det bara är "test strecket" som reflekterade.. test från graviditetskollen
  • Anonym (Lineeyes)

Ett testa tidigt från RFSU. Ingen aning när Bim är då jag ör på cykeldag 52 utan mens. Visst syns något här? Eller är det spök? Aldrig testat med rfsu testa tidigt innan. Tacksam för svar.

• Anonym (Hk)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-09-10 06:48:07 följande:

Ett testa tidigt från RFSU. Ingen aning när Bim är då jag ör på cykeldag 52 utan mens. Visst syns något här? Eller är det spök? Aldrig testat med rfsu testa tidigt innan. Tacksam för svar.

Jag tycker mig se tre streck😅 har du nån bättre bild?
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Hk) skrev 2024-09-10 13:35:38 följande:
    Jag tycker mig se tre streck😅 har du nån bättre bild?

3 streck 😂😂 jag dör.
  • Anonym (Hk)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-09-10 13:41:49 följande:
    3 streck 😂😂 jag dör.
    På den här tycker jag det ser positivt ut👍
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Hk) skrev 2024-09-10 13:47:40 följande:
    På den här tycker jag det ser positivt ut👍
    Tack för att du tog dig tid att titta och svara. Jag ville bekräfta det för mig själv så tog ett till vid 12 som var negativt 😂 troligen mer adekvat resultat med morgonurin. Får testa imorgonbitti igen. Vågar ju inte tro på det. 
  • Anonym (Hk)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-09-10 13:55:52 följande:
    Tack för att du tog dig tid att titta och svara. Jag ville bekräfta det för mig själv så tog ett till vid 12 som var negativt 😂 troligen mer adekvat resultat med morgonurin. Får testa imorgonbitti igen. Vågar ju inte tro på det. 
    Spännande👍
  • Anonym (PL)

Gör ivf. Tog otrivelle 29/8 och återförde blastis 5/9. är det någon som ser något? Och ni som har ivf koll..tror ni + är av otrivelle? Såg ett svagt + i verkligheten iaf. 
  • Nanathalie
    Anonym (PL) skrev 2024-09-10 16:19:30 följande:
    Gör ivf. Tog otrivelle 29/8 och återförde blastis 5/9. är det någon som ser något? Och ni som har ivf koll..tror ni + är av otrivelle? Såg ett svagt + i verkligheten iaf. 
    Jag personligen tycker cb suger. De ger nästan alltid något utslag. Jag har fått utslag flera ggr utan att vara gravid. Testa med rfsu testa tidigt istället, tips! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester