• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (A)
    AngieF skrev 2024-09-04 10:43:31 följande:

Idag tog jag ett riktigt graviditetstest 😅 Men kan inte avgöra om det faktiskt är ett streck eller bara en skugga, sorry för suddiga bilder🙈 
    Vad tror ni?

Beräknad mens är idag om det är intressant. Har ett CB test hemma men var dum nog att inte testa i samma urin efter detta test..

Det ser positivt ut :) Grattis :)
  • Anonym (Undrarmycket)
    Alvedon83 skrev 2024-09-04 06:09:35 följande:
    Syns nåt lite svagt, spännande, har du tagit nåt nytt idag? 
    Hej. Detta är dagens. Vad tycker du?

• Anonym (Undrarmycket)
    AngieF skrev 2024-09-04 10:43:31 följande:

Idag tog jag ett riktigt graviditetstest 😅 Men kan inte avgöra om det faktiskt är ett streck eller bara en skugga, sorry för suddiga bilder🙈 
    Vad tror ni?

Beräknad mens är idag om det är intressant. Har ett CB test hemma men var dum nog att inte testa i samma urin efter detta test..

Ser positivt ut tycker jag!
  • Alvedon83
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-04 22:24:15 följande:
    Hej. Detta är dagens. Vad tycker du?
    Det ser ut som ett streck men var lite pixlig bild. Vad tycker du själv, syns det mer i verkligheten?
  • AngieF
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-04 22:28:39 följande:
    Ser positivt ut tycker jag!
    Ni hade rätt det var positivt! CB igår em:
  • Anonym (Orolig o nojig)

Alltså håller på noja upp mig.. 

Nu är det så här att jag separerade mig i mars och börjat träffa en ny som jag länge känt.
    Men grejen är så här att jag har hormonspiral  och haft de i 2.5år  och jag vet 1 av 1000 att man blir gravid och speciellt efter så här lång tid såå bör jag inte bli de. 

Min mens ha alltid varat max 5 dagar och inte blött så mkt mer än när jag torkar mig el sitter på toan men nu sista mensen så blödde jag max 2ggr typ som en liten nitblödning under dessa dagar och nu denna gången så blödde ja 2droppar typ  och ja tänkte ok  då kom mensen nu men  så blev d inget mer..
    Nu är jag 4 dagar över tiden och ja har molandevärk o illamående nu på morgonen och trött o små hungrig vilket jag aldrig är på morgonen för ens vid 10 snåret innan dess är d bara en kopp kaffe ja lever på.  Jag vet de är lite för tidigt.. och kommer o köpa ett nytt om 1v  visst visar detta negativt el? 

• Anonym (Sladdis)
    Anonym (Orolig o nojig) skrev 2024-09-05 08:00:34 följande:

Alltså håller på noja upp mig.. 

Nu är det så här att jag separerade mig i mars och börjat träffa en ny som jag länge känt.
    Men grejen är så här att jag har hormonspiral  och haft de i 2.5år  och jag vet 1 av 1000 att man blir gravid och speciellt efter så här lång tid såå bör jag inte bli de. 

Min mens ha alltid varat max 5 dagar och inte blött så mkt mer än när jag torkar mig el sitter på toan men nu sista mensen så blödde jag max 2ggr typ som en liten nitblödning under dessa dagar och nu denna gången så blödde ja 2droppar typ  och ja tänkte ok  då kom mensen nu men  så blev d inget mer..
    Nu är jag 4 dagar över tiden och ja har molandevärk o illamående nu på morgonen och trött o små hungrig vilket jag aldrig är på morgonen för ens vid 10 snåret innan dess är d bara en kopp kaffe ja lever på.  Jag vet de är lite för tidigt.. och kommer o köpa ett nytt om 1v  visst visar detta negativt el? 

Positivt skulle jag säga.. ser ett till streck svagt 
  • Anonym (Undrarmycket)

Hej. Jag la upp häromdan. Nedan finns två bilder från idag med RFSU testa tidigt. Den ena inom tid och den andra efter tid. Under de bilderna finns mina svar från babyplan testa tidigt tidigare i veckan. Har inte fått några torksträck på RFSU tidigare i veckan då det varit helt blanka. Tacksam för tolkning!
    Är på ÄL + 9 idag

Den översta är efter angiven tid medan den understa är inom given tid.

Detta är babyplan från i förrgår.

• Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-05 13:12:23 följande:

Hej. Jag la upp häromdan. Nedan finns två bilder från idag med RFSU testa tidigt. Den ena inom tid och den andra efter tid. Under de bilderna finns mina svar från babyplan testa tidigt tidigare i veckan. Har inte fått några torksträck på RFSU tidigare i veckan då det varit helt blanka. Tacksam för tolkning!
    Är på ÄL + 9 idag

Den översta är efter angiven tid medan den understa är inom given tid.

Detta är babyplan från i förrgår.

fel detta var babyplan från igår, babyplan från i förrgår är nedan.
  • Anonym (Undrarmycket)
    Alvedon83 skrev 2024-09-05 05:40:28 följande:
    Det ser ut som ett streck men var lite pixlig bild. Vad tycker du själv, syns det mer i verkligheten?
    Hej. Har lagt upp nya från idag som är från RFSU testa tidigt.

Den första är kort efter tid och den andra är inom tid.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester