• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (.)
    Angiesmamma skrev 2024-10-19 21:20:11 följande:

Fick väääldigt svagt antydan till plus iförrgår på 10dpo 
    tagit både igår och idag men ser ingen skillnad? Tycker inte testen blivit något starkare. Kanske en aning.. 

först blev de svagt positivt samma som igår och iförrigår ingen skillnad förutom att efter 10 minuter efter att testet togs synts de ett ännu starkare streck. Vad kan det betyda? 😟
    ( har testat med rfsu testa tidigt och fick svagt positivt på den med, och starkare efter utgången tid ca 10 min)

såg nu att bilden hamna på snedden av någon konstig anledning. Första testet är från idag och understa igår. Bim om ca 2 dagar. 12 dagar dpo idag. 

Tror de cb är spök, ser inte ut att vara bredda linjer. Blir din mens några dagar sen kan det också vara kemisk graviditet. De tidiga digitala brukar snappa upp det rätt kvickt, kanske värt att testa. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Nat) skrev 2024-10-19 13:31:11 följande:

svårt

att få på bild men det syns mer IRL

Är det ett g test så är det nog starkare om någon dag. Om det är inom avläsningstiden så skulle jag säga att det håller på att växa något inom dig hihi. 
  • PrettyTiedUp

Tog ett nytt test nyss, bilden visar inom tiden. Är strecket för svagt eller kan jag vara gravid? Det är samma som jag testat med förut, RFSU testa tidigt. 

• Anonym (Anoca)
    PrettyTiedUp skrev 2024-10-20 06:12:41 följande:

Tog ett nytt test nyss, bilden visar inom tiden. Är strecket för svagt eller kan jag vara gravid? Det är samma som jag testat med förut, RFSU testa tidigt. 

Kan du fota testet rakt framifrån med eller utan hylsa 
  • PrettyTiedUp
    Anonym (Anoca) skrev 2024-10-20 06:31:14 följande:
    Kan du fota testet rakt framifrån med eller utan hylsa 
    Det var svårt, men fick till det skapligt.
  • Alvedon83
    PrettyTiedUp skrev 2024-10-20 06:51:08 följande:
    Det var svårt, men fick till det skapligt.
    Ser positivt ut
  • Anonym (Nat)
    Anonym (A) skrev 2024-10-19 21:36:31 följande:
    Är det ett g test så är det nog starkare om någon dag. Om det är inom avläsningstiden så skulle jag säga att det håller på att växa något inom dig hihi. 
    Nä jag tog nytt idag helt blankt så var bara spök eller fel på testet tycker ofta det blir svagt pos nu för tiden på gravtester 😭
  • Anonym (.)
    Anonym (Nat) skrev 2024-10-20 12:07:36 följande:
    Nä jag tog nytt idag helt blankt så var bara spök eller fel på testet tycker ofta det blir svagt pos nu för tiden på gravtester 😭

Så tråkigt!

Tycker det säkraste är att satsa på att testa med några olika billiga stickor, ju fler märken man kan se på desto säkrare är det 🤞Ett enskilt test känns svårt att lita på, hade själv fyra olika märken när jag plussade 🙈

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester