• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • emliki
    Anonym (Fröken) skrev 2024-10-29 19:50:48 följande:

Vad tror ni om detta? Tidigt än men tycker mig se nåt 👀

Jag ser! 😍😍😍
  • Anonym (A)
    Anonym (Fröken) skrev 2024-10-29 19:50:48 följande:

Vad tror ni om detta? Tidigt än men tycker mig se nåt 👀

Helt klart att man ser något, men råder dig ändå till att testa igen om några dagar. Så har mina test också visat men inte varit gravid. :)
  • Anonym (K Anonym)

Ser ni något? Tycker mig ana en svag skugga ☺️

• Anonym (Lineeyes)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-31 08:02:33 följande:

Ser ni något? Tycker mig ana en svag skugga ☺️

Svårt att avgöra om det är en färgad skugga eller om det bara är den vita linjen där färgen skall samlas som skapar en illusion för ögat. Testa igen imorgonbitti!
  • Anonym (K Anonym)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-10-31 10:58:34 följande:
    Svårt att avgöra om det är en färgad skugga eller om det bara är den vita linjen där färgen skall samlas som skapar en illusion för ögat. Testa igen imorgonbitti!
    Ja men precis, är så svagt. Men något ser jag haha! Ska fortsätta testa 😄
  • Anonym (För svagt streck?)

Ser ett väldigt ljust streck på båda men borde inte det vara mycket starkare på BIM -1? Har gjort IVF (FET) så har koll på ägglossningen. Är nojig och orolig för MF eller X.
  • Anonym (K Anonym)
    Anonym (För svagt streck?) skrev 2024-10-31 12:03:38 följande:
    Ser ett väldigt ljust streck på båda men borde inte det vara mycket starkare på BIM -1? Har gjort IVF (FET) så har koll på ägglossningen. Är nojig och orolig för MF eller X.
    Det behöver det inte vara! Jag plussade svaagt på 14-15 dagar efter äl sist. Alla plussar inte innan bim heller ☺️
  • AngieF

Jag fick veta att jag fått ett MA förra veckan (var i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne) och allt kom ut på helgen. Slutade blöda i början av denna vecka. Tog första graviditetstestet i förrgår och då visades ett svagt test, idag är det nästan obefintligt. (Bilderna hamnade tyvärr inte i ordning.. Första bilden är gravtest från idag, sista är förrgårs gravtest och mitten är ägglossning) Tog ett ägglossningstest idag som jag tycker ser positivt ut. Vad säger ni? Är det dags att försöka igen?

• Anonym (A)
    AngieF skrev 2024-11-02 07:56:35 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA förra veckan (var i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne) och allt kom ut på helgen. Slutade blöda i början av denna vecka. Tog första graviditetstestet i förrgår och då visades ett svagt test, idag är det nästan obefintligt. (Bilderna hamnade tyvärr inte i ordning.. Första bilden är gravtest från idag, sista är förrgårs gravtest och mitten är ägglossning) Tog ett ägglossningstest idag som jag tycker ser positivt ut. Vad säger ni? Är det dags att försöka igen?

Ditt ägglossningstest är inte positivt. Det ska antingen vara lika starkt eller starkare. Men förmodligen nära. 
  • Anonym (Anonymis)

det ?tydligaste? spöckstrecket hittentill! fick mens igår, dock lustigt nog 1 vecka tidig. tror kroppen blir spak av all stress
  • Anonym (K Anonym)
    Hallonpaj89 skrev 2024-11-03 12:52:14 följande:
    Vad tror vi? Inom 3 minuter!
    Jag skulle inte lita på det då dessa test ger tydliga spökstreck tyvärr :( Testa ett annat test och se om det ger utslag! 
  • Anonym (F.)

Hej! 

Vad tror ni om det här testet?
    dock blev det negativt direkt efter bilden togs, med bara några sekunders mellanrum? 

Testet är INTE en testa tidigt sticka utan en vanlig och min mens är beräknad om ca 5 dagar. 

Mår illa och har gjort det i två dagar nu. Känns inte troligt att börja må illa redan vid ÄL + 7?

• Anonym (.)
    Anonym (F.) skrev 2024-11-04 15:29:58 följande:

Hej! 

Vad tror ni om det här testet?
    dock blev det negativt direkt efter bilden togs, med bara några sekunders mellanrum? 

Testet är INTE en testa tidigt sticka utan en vanlig och min mens är beräknad om ca 5 dagar. 

Mår illa och har gjort det i två dagar nu. Känns inte troligt att börja må illa redan vid ÄL + 7?

Finns en risk att det är från när färgen transporterades över testområdet. Negativt nu, men hoppas ändå det kan vara början på något för dig ☺️
  • Anonym (F.)
    Anonym (.) skrev 2024-11-04 17:21:05 följande:
    Finns en risk att det är från när färgen transporterades över testområdet. Negativt nu, men hoppas ändå det kan vara början på något för dig ☺️
    Nej, testet avlästes exakt efter 5 minuter 😔
  • Anonym (F.)

Vad tror ni? 😭🥺

Gjorde testet nu på kvällen (ca 22.30).

Snälla säg att jag inte inbillar mig?!?

• Annalu95
    Anonym (F.) skrev 2024-11-05 17:30:38 följande:

Hej igen! 

vad tror ni?

Japp jag tror jag ser skuggor av sträck!! ta ett digitalt om någon dag får du veta helt 100! 
  • Anonym (Input)
    Anonym (F.) skrev 2024-11-06 11:43:54 följande:

Så vad tror vi om det här testet?

Neg skulle jag säga, dock är dom där testerna värdelös
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester