• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Fundersam)

Hej 
    Måste bara fråga er.. ni.som har baby plan early pregnancy strip, vad står det på eran instruktion? Jag har testat med morgonurin och testet verkar inte fungera som den ska. Händer ingenting. På instruktionen står det att jag ska doppa i 3 sek och sedan vänta max 5 för resultat och att 3 sekunder borde komma ett plus. Jag har hört av mig till hemsidan jag köpte på. För när jag kollar på baby plan hemsida eller annan sida som säljer märket står det 10 sek att doppa i urinet. Vad är rätt? Jag har gjort åt 2 st som gått i spillo för det inte gick att utföra testet. Är det någon som vet?

• Anonym (F.)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2024-11-08 18:50:30 följande:

Jag hade missfall i somras och försökt sedan dess igen. 
    Men nu fick jag detta på ett testa tidigt innan tiden hade gått 5 min och det står kvar efter 1 timme med.  Kan jag räkna mig som gravid eller kan testa tidigt vara fel?

Mina såg ut exakt sådär. Tom tydligare och bredare streck och jag fick min mens idag. ÄR HELT förkrossad. Kommer aldrig köpa dessa test igen. De visar svaga positiva svar fast man inte ens är gravid. 
  • Anonym (Undrande.)

Jag skickade en förfrågan förut om genomlysning och test och huruvida spökstreck syns igenom eller inte. Idag på eventuellt äl+12 fick jag ett svaaaagt positvt test. Bifogar bilden. såklart bekräftat med digitalt också. Men kommer fortsätta testa och se att det ökar innan jag ringer gyn om tidigt ultraljud :)
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2024-11-09 07:16:01 följande:
    Det var samma typ av streck från att jag la ner den tills kvällen.

Tog ett nytt nu på morgonen som ser ut så här 2 min efter jag lagt den på rakt underlag
    Jag måste ändå säga att det ser positivt ut, men jag hade testat med ett annat märke för att bekräfta. Typ rfsu testa tidigt eller så!
  • Anonym (Osäker kvinna)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-11-09 19:37:05 följande:
    Jag måste ändå säga att det ser positivt ut, men jag hade testat med ett annat märke för att bekräfta. Typ rfsu testa tidigt eller så!
    Jag tog ett digitalt idag bara för att försäkra mig och det visade gravid 1-2 

Tack för dina svar
  • GladBanan

Förstår ingenting av min kropp nu. Vi försöker få bebis nr 3 och fick ett tidigt missfall i somras, min cykel brukar vara mkt punktlig runt 27-28 dagar och jag är nu på cykeldag 31. 

Har känt igen gravsymptom senast dagarna med ilande bröst (som när mjölk rinner till), börjat böla för ingenting och svullen mage. Tog ett ica-test i morse som ev har en svag skugga, men under dagen har jag haft brunaktig spotting. 

Vad tror ni?

• Anonym (Hanna)

Ser ni något? Har ökat kontrasten lite.
  • Anonym (Hanna)

Asså man blir ju dum i huvudet av detta 😔

• Daphodil
    GladBanan skrev 2024-11-10 20:05:01 följande:

Förstår ingenting av min kropp nu. Vi försöker få bebis nr 3 och fick ett tidigt missfall i somras, min cykel brukar vara mkt punktlig runt 27-28 dagar och jag är nu på cykeldag 31. 

Har känt igen gravsymptom senast dagarna med ilande bröst (som när mjölk rinner till), börjat böla för ingenting och svullen mage. Tog ett ica-test i morse som ev har en svag skugga, men under dagen har jag haft brunaktig spotting. 

Vad tror ni?

Positivt test! Sen är spotting ett observandum, hoppas det inte blir något mer. 
  • Anonym (Undrar og hoppas)

Vad tror ni om detta?
    Morgonurin på äl +10

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester