Inlägg från: Anonym (Undrande.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande.)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har 2 barn sen innan. vi har inget skydd för att jag mår dåligt av preventivmedel sen graviditeterna. Har provat alla typer av preventivmedel. Nu har jag fått detta med 2 dagar kvar till mens. Sambon vill dock inte ha en tredje. han känner sig klar. har inte meddelat han mina misstankar än.. tog test pga har mått illa typ 2-3 dagar. detta är väl för starkt för att vara spök? Tycker jag anar rosa färg.
  • Anonym (Undrande.)

Hej på er! En fundering.. är det någon som sett ett spökstreck på genomlysning? Jag ser ett svaaagt streck som jag tänkte var spök/inbillning men det syns när man lyser igenom testet. Någon som haft så som det ?konstaterats? att det var spök eller sen fått bekräftat med positivt test senare? :) bara nyfiken. Jag vet att man inte ska mixtra med bilder, lysa osv. har tagit oändligt med tester och vet hur det ska se ut när det är positivt. har 2 barn sen innan+flera graviditeter. Så har du bara åsikter behöver du inte kommentera. Svara gärna på frågan om du upplevt detta. :)

• Anonym (Undrande.)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-11-07 11:27:02 följande:
    Hej!
    Om jag minns rätt ska man inte kunna se just spökstreck mot en lampa, utan då ska det tidigare strecket försvinna. Men, man kan få ett svagt streck och sedan kommer mensen (kemisk graviditet). Så det är mycket som spelar in egentligen. Jag själv testar ju som en galning runt bim men det är ju helt klart bättre att vänta tills bim-dagen egentligen och då ta ett digitalt men det vet du säkert redan 😂 
    Tack snälla för svar! Har också för mig att det var så. Testade som en galning med första barnet. Men andra barnet bara 2 dagar innan bim för att jag kände på mig att det blivit något oplanerat. Nu inför tredje barnet och egentligen första försöket så har min cykel varit rubbad efter augusti och haft sen eller ingen ägglossning. Så nu vet jag inte när bim är. har tidigare tydligt känt min ägglossning men inte lika mycket denna cykel som jag brukar så vet inte riktigt när den var eller om den ens har varit.. haha därav att jag tar några test i veckan för att hålla lite koll på när/om det slår om till positivt eller om mensen kommer så småningom :) brukar bara ta digitalt om jag har något övertygande på sticka. :) 
  • Anonym (Undrande.)

Jag skickade en förfrågan förut om genomlysning och test och huruvida spökstreck syns igenom eller inte. Idag på eventuellt äl+12 fick jag ett svaaaagt positvt test. Bifogar bilden. såklart bekräftat med digitalt också. Men kommer fortsätta testa och se att det ökar innan jag ringer gyn om tidigt ultraljud :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester