• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • AngieF
    Anon0141 skrev 2024-11-22 18:42:22 följande:
    Skulle säga spöksträck då det inte är lika jämt över hela linjen liksom. Testa igen imorgon.
    Det måste ha varit ett konstigt test igår för idag blev det negativt på ett testa tidigt test.. 
  • Anon0141
    AngieF skrev 2024-11-23 09:22:19 följande:
    Det måste ha varit ett konstigt test igår för idag blev det negativt på ett testa tidigt test.. 
    Ja jag har fått ganska många såna när jag inte varit gravid. Köp ett testa tidigt digitalt istället så vet du med säkerhet ❤️
  • Anonym (Eli)
    Anonym (PL) skrev 2024-11-20 22:02:39 följande:
    Jag har gjort flera ivf återföringar o testar alltid positivt på RD5. även med digital så du borde kunna testa redan nu om du vill. håller tummarna men jag tycker det ser positivt ut!
    Blev negativt på digitalt..
  • AngieF
    Anon0141 skrev 2024-11-23 09:27:30 följande:
    Ja jag har fått ganska många såna när jag inte varit gravid. Köp ett testa tidigt digitalt istället så vet du med säkerhet ❤️

Det var CB ultratidigt, digitalt så tror tyvärr att det stämmer..

Men jag är inte ens säker på att jag haft ägglossning än efter mitt MA i slutet av oktober (Har hittills inte fått positivt på något ägglossningstest).
    Testade för jag hade lite känningar i magen men kan lika gärna ha varit ägglossning som att mens är på g.

Tack för dina svar men vi får se hur allt utvecklar sig helt enkelt! ❤️

• jjkkll2

äl +12. Tycker mig se något svagt men har tidigare plussat väldigt starkt på äl+12 förutom en gång då de blev ett mf. 

• Fjellmyran
    jjkkll2 skrev 2024-11-24 07:44:33 följande:

äl +12. Tycker mig se något svagt men har tidigare plussat väldigt starkt på äl+12 förutom en gång då de blev ett mf. 

Jag ser tydligt streck 😄 Får hoppas det ökar i styrka närmasta dagarna. 
  • Anonym (K Anonym)
    Anon0141 skrev 2024-11-25 18:47:01 följande:
    Hur många dagar innan mens?
    1-3, min cykel varierar lite. Det var positivt, tog digitalt 🥰
  • Anonym (El)

vad är sannorlikheten att äl tester fortsätter vara starka vid graviditet? Har legat såhär starkt i 5 dagar ungefär (rosa testet i bakgrunden). Tog ett CB testa tidigt test, och jag kan skymta en svag linje på den (bild tagen inom 3 minuter). Vad tror ni? Har väldigt oregelbunden cykel så vet inte exakt när jag har BIM!

• Anonym (El)
    Anonym (El) skrev 2024-11-25 20:11:35 följande:

vad är sannorlikheten att äl tester fortsätter vara starka vid graviditet? Har legat såhär starkt i 5 dagar ungefär (rosa testet i bakgrunden). Tog ett CB testa tidigt test, och jag kan skymta en svag linje på den (bild tagen inom 3 minuter). Vad tror ni? Har väldigt oregelbunden cykel så vet inte exakt när jag har BIM!

Här kommer en bild med neddragen ljusstyrka
  • Anonym (K Anonym)
    Anonym (El) skrev 2024-11-25 20:52:01 följande:
    Här kommer en bild med neddragen ljusstyrka
    Tyvärr är det negativt 🥹 Hur långt efter äl har du testat? Kan vara för tidigt, eller så är mensen på gång. Äl-test reagerar även på mens i vissa fall 💞
  • Anonym (El)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-25 21:17:49 följande:
    Tyvärr är det negativt 🥹 Hur långt efter äl har du testat? Kan vara för tidigt, eller så är mensen på gång. Äl-test reagerar även på mens i vissa fall 💞
    9 dagar ungefär! har hela kvällen igår känt mig ?tung? i livmodern och idag har jag haft stickningar och typ som träningsvärk i livmodern. Kan ju absolut vara så att mensen är på gång, men hoppas att det blir starkare inom de närmsta dagarna. Tycker det känns tokigt för såg strecket redan under ?uppsugningstiden? men det blev lite svagare när det torkat. Kan det aldrig vara vår tur😫 Men vi får se helt enkelt!!
  • jjkkll2
    Fjellmyran skrev 2024-11-24 10:42:13 följande:
    Jag ser tydligt streck 😄 Får hoppas det ökar i styrka närmasta dagarna. 
    Tack så mycket! Tog ett nytt imorse var ingen skillnad ännu . Testar imorgon igen och ser om de ökat. 
  • jjkkll2
    Anonym (El) skrev 2024-11-25 20:11:35 följande:

Jag skymtar något! Kanske testa ett annat märke? Vet att CB kan ge spökstreck.
  • Anonym (El)
    jjkkll2 skrev 2024-11-25 21:57:56 följande:
    Jag skymtar något! Kanske testa ett annat märke? Vet att CB kan ge spökstreck.
    Åh vad spännande!! kanske har ett år av försök äntligen gett resultat!! jag har hört samma, men har 2 tester till av samma och ett digitalt, så tänker att det borde ge ?rätt? utslag på något av dom. Har testat rfsu innan och dom upplevde jag gav väldigt mycket spökstreck :/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester