• AngieF

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej! Jag och min man har försökt ett halvår nu lite lätt. Förra månaden körde vi dock ägglossnings test (fick inget jättetydligt streck) och myste varannan dag i över en vecka kring min mensapps rekommendationer.

Tog ett testa tidigt från CB 1/9 som sa inte gravid. Tog en sticka från gravidkollen igår kväll (2 dagar till beräknad mens) som visade ett svagt streck. Testade igen imorse (men hade varit uppe och kissat tidigt på morgonen) samt ett innan lunch.

Bilderna kom visst inte i ordning men tycker det ser ut som att den från idag vid lunch är mer framträdanden än den från igår.

På testet står det att om strecket inte är lika starkt som kontrollstrecket är en inte gravid. Stämmer detta? Tycker jag sett andra som varit gravida när det sett ut såhär men vet inte hur jag ska tolka det!

• AngieF
    Anonym (.) skrev 2024-09-03 13:00:05 följande:
    Det är ägglossningtest som du tagit, de visar inte om du är gravid ☺️
    Haha åh känner mig så dum! Beställde ÄL test och gravtest och plockade bara ut utan att tänka😂 Tack för svar!!
  • AngieF

Idag tog jag ett riktigt graviditetstest 😅 Men kan inte avgöra om det faktiskt är ett streck eller bara en skugga, sorry för suddiga bilder🙈 
    Vad tror ni?

Beräknad mens är idag om det är intressant. Har ett CB test hemma men var dum nog att inte testa i samma urin efter detta test..

• AngieF
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-04 22:28:39 följande:
    Ser positivt ut tycker jag!
    Ni hade rätt det var positivt! CB igår em:
  • AngieF

Jag fick veta att jag fått ett MA förra veckan (var i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne) och allt kom ut på helgen. Slutade blöda i början av denna vecka. Tog första graviditetstestet i förrgår och då visades ett svagt test, idag är det nästan obefintligt. (Bilderna hamnade tyvärr inte i ordning.. Första bilden är gravtest från idag, sista är förrgårs gravtest och mitten är ägglossning) Tog ett ägglossningstest idag som jag tycker ser positivt ut. Vad säger ni? Är det dags att försöka igen?

• AngieF

Vad tror ni om det här testet??
    Taget nu ikväll, dagen innan beräknad mens.

ag

• AngieF
    Anon0141 skrev 2024-11-22 18:42:22 följande:
    Skulle säga spöksträck då det inte är lika jämt över hela linjen liksom. Testa igen imorgon.
    Det måste ha varit ett konstigt test igår för idag blev det negativt på ett testa tidigt test.. 
  • AngieF
    Anon0141 skrev 2024-11-23 09:27:30 följande:
    Ja jag har fått ganska många såna när jag inte varit gravid. Köp ett testa tidigt digitalt istället så vet du med säkerhet ❤️

Det var CB ultratidigt, digitalt så tror tyvärr att det stämmer..

Men jag är inte ens säker på att jag haft ägglossning än efter mitt MA i slutet av oktober (Har hittills inte fått positivt på något ägglossningstest).
    Testade för jag hade lite känningar i magen men kan lika gärna ha varit ägglossning som att mens är på g.

Tack för dina svar men vi får se hur allt utvecklar sig helt enkelt! ❤️

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester