Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-05-16 14:53:19 följande:
    Vet att detta är testtråden men eftersom här finns mest samlade erfarenheter provar jag här.

Någon som vet vad det mer eller mindre extrema illamåendet från plus till typ vecka 12-13 beror på (vet att många mår illa längre men jag bortser från det nu)? Är det pga att moderkakan inte är klar? Så att det cirkulerar så mycket hormoner runt eller är det för att man har som mest Hcg mot vecka 12 som sen avtar?

Någon som vet? Nyfiken bara
    jag har frågat barnmorskor om detta.. eftersom det är så olika också så funderar man ju..jag mådde ju inte illa alls med förra barnet, medan min väninna  fick ligga inne på sjukhus från typ tredje månaden tills födelse med alla sina tre för hon fick inte behålla något, inte ens vatten och det avtog INTE efter vecka 12-13 snarare ökade!?!??!

Jag har hört någonstans att det har med stegringen av hcg att göra, men den avtar ju ibland redan i vecka 9 och ibland inte förrän vecka 17- det är nog med det som med det mesta som har med kroppen att göra..att det är väldigt olika och finns olika orsaker till varför.

Men i grunden tror jag nog att ditt antagande är "ursprungsorsaken" men att andra saker kan spela in som gör illamåendet mer eller mindre påtagligt...
  • slemtorsk i din bralla

fasen..tryckte sänd för fort.. men länken ovan bekräftar ju din teori Leonie....iaf om man läser hela artikeln.

Jag fick höra när jag var inne på gynakuten att illamående är bra, särskilt när man som i mitt fall har haft lite "trubbel" i början här...att illamåendet inte försvinner utan ökar (som i mitt fall ) är ett gott tecken.
    Barnmorskan jag pratar med i bland i telefon (min gamla från när jag födde sonen) sa så sent som i går att om man mår mycket illa är det ett bra tecken för då är missfallsrisken lägre (???) men det måste väl ha att göra med då att man har mycket hcg i blodet och att halten inte avtar.

• slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-05-16 16:47:15 följande:
    Nu läcker jag BRÖSTMJÖLK vad är detta för graviditet? Rädd att det ska komma ett barn när jag går på toa. Nej men skämt å sido det kommer droppar av vitt i små små omgångar!!!
    hmmm... det ska inte komma så tidigt... tror inte det är något farligt men du kanske ska kolla med barnmorskan för säkerhets skull..
  • slemtorsk i din bralla
    Maan13 skrev 2012-05-16 16:51:43 följande:

Om jag ska försöka ändra det... Kontraster osv. Hur gör jag då? Jag har bara det vanliga paint programmet...
    kolla vad jag gjorde

• slemtorsk i din bralla
    Maan13 skrev 2012-05-17 09:23:49 följande:
    Jag gjorde ett nytt test i morse som var starkare än igår. T om så sambon såg det.  

Men nu är jag ju rädd att det ska vara fel på testerna när ni säger att testlagret har haft fel på sina.

Kan man köpa Cb´s tester på ett ICA maxi eller någonstans där dom har öppet idag? Apoteken verkar ha stängt...     
    hos oss har ICA MAxi ett apotek inne i butiken.... de har alltid öppet när ICA har öppet annars tror jag inte CB finns att köpa någon annanstans än just apotek, men det finns ju andra märken..RFSU tex brukar man kunna köpa på ICA eller Pressbyrån
  • slemtorsk i din bralla
    biteme skrev 2012-05-17 09:38:40 följande:
    Hej tjejer, jag plussade ju igår. Nu känner jag mig dock jätteorolig. Tänker att mensen kommer snart och så vidare... Känner mig dum som testade innan BIM för nu kastas jag mellan att vara glad och att vara orolig. BIM imorgon eller på lördag, troligtvis lördag.

Är det stor risk att mensen kommer tror ni? Att många får positivt innan BIM och sen blir det inget utan mensen kommer...
    Det händer ju tyvärr i bland, precis som missfall inträffar men det är ju inget vi kan göra något åt tyvärr..men en barnmorska jag pratade med sa till mig att har embryot väl fäst sig i livmodern så borrar det in sig och håller sig verkligen fast ordentligt så OM det kommer mens ändå är det för att det var något fel på det så det inte var livsdugligt.

Har du fler test hemma kan du ju testa någon mer gång om du känner dig osäker...tex i morgon eller på lördag då..
  • slemtorsk i din bralla
    TessLiihten skrev 2012-05-17 13:30:45 följande:
    Nej jag har inte testat. 
    Jag har inte BIM förrän på måndag... 
    och du håller dig?? hehe... imponerande
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester