Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sanLi...jag ser iaf ngt.....

• slemtorsk i din bralla
    Puffmajs skrev 2012-05-12 16:23:47 följande:
    Min kusin har en och säger att den är jättebra, kommer inte ihåg exakt vad den hette, kan messa och höra! Den har hon använt till båda barnen :)
    Jag själv vill nog ha en med 4 hjul för jag bor ju ute på landet och går i mycket skog :)
    så beror ju på lite hur man bor med! :)
    ja men så bor ju jag med... mitt ute i skogen.. bara grusvägar liksom.. och ska vi in till stan någon gång så ska rullstol och hund med också.. OCH bilbarnstol/babyskydd, därför tänkte jag en sån vagn där man kan sätta babyskyddet direkt på chassit, för då blir det ju en sak mindre att ha med, chassit kan trängas med hunden i skuffen.
  • slemtorsk i din bralla

NuSkaVI...

jag ser också något..särskilt efter att jag trixat, men jag är väääldigt tveksam till att det är ett plus, ser nästan ut som ett spök i mina ögon men man kan ju inte veta.. är det ett plus måste du vara långt före BIM känns det som för det är ju knappt synbart isf

• slemtorsk i din bralla
    NuSkaViSe skrev 2012-05-12 17:17:46 följande:
    låter lovande att det syns mer denna gång vilket jag också tycker, har 2-6 dagar kvar till bim så kommer att "följa upp" med ett nytt test i dagarna och hoppas då att det blir starkare.. nu när jag ser på det torkade testet är det som ett ljusrosa streck men det har förflyttat sig dit den inte ska vara?! Förvånad
    då är det nog bara färgrester tyvärr.. om det "flyttat" sig liksom..
  • slemtorsk i din bralla
    NuSkaViSe skrev 2012-05-12 17:25:41 följande:

Ja, förmodligen var det ett spökstreck det där.. får testa igen någon dag framöver när jag inte kan hålla mig längre.. kostiga med färgresterna är att det ligger exakt som ett streck, lika tjockt och hela vägen liksom.. hmm.. dessa rsfu tester.. Skrikandes

Jag har aldrig haft några problem med dem faktiskt... aldrig haft något spök på rfsu någonsin och jag har gått igenom några däremot sa barnmorskan på min IVF-klinik att man absolut inte ska använda dem vanliga RFSU att testa före BIM för de är så okänsliga att det är "skamligt" som hon uttryckte det....hon skojade lite och sa att man måste vara i tredje månaden för att få ett tydligt plus på dem men så illa tror jag ju inte att det är förstås haha...
  • slemtorsk i din bralla
    znövit skrev 2012-05-12 18:12:25 följande:
    jag tog testet kl 15.30 i dag..
    Får kolla i kväll innan jag går å lägger mig igen så får jag se.
    Men karln är ju å jobbar å kommer inte hem förrän på måndag så det känns ju lite så där :P
    fast ägglossningen är ju mellan 12 till 48 timmar från positivt utslag på testet... så säg att det inte är fullt utslag förrän i morgon så har ni ju bra tid ändå
  • slemtorsk i din bralla

Findus.. det ser dystert ut.. men jag trixade lite och då anar man något svagt.... men det är tyvärr inget att lita på men kanske håller det hoppet uppe lite....

• slemtorsk i din bralla
    cutepoison skrev 2012-05-12 19:01:07 följande:
    en bekant  till mig är gravid och hon lyssnar flera ggr i veckan med en sån här angelsound, är det farligt eller går det bra? Har för mig sen förut att jag hört någonstans att det inte är jätte bra att utsätta barnet för extra ultraljud för ofta. Är det sant?
    jag tror inte det är farligt.. ultraljud gjorde jag ett 20-tal ggr när jag var gravid sist. Det man vet med säkerhet är att det föds fler vänsterhänta om man gör många UL.. men det är ju inget farligt,

DÄREMOT tror jag det kan vara oerhört stressande och inte bra för mamman, ibland hörs hjärtljuden sämre pga bebisens position och det kan ställa till det...

Jag står i valet o kvalet att skaffa en... men å andra sidan...varför ska man göra det och stressa upp sig...?
  • slemtorsk i din bralla
    Friida11 skrev 2012-05-12 19:04:58 följande:

´

Åh vilken härlig tråd, vad tycker ni om mitt test? Ser själv en liten skugga men svårt att tro att de e ett plus..  

kan du ta en bättre bild som inte är så suddig?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester