Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

förra gången jag var gravid hade jag gått upp 7 kg när jag var i vecka 32..då var jag ändå ganska överviktig to start with om man säger så (87 kg men hade gått ner från 120 kg precis innan jag blev gravid)

Jag spydde inget så jag kan inte skylla på att det var därför jag höll mig någorlunda... däremot när det var 7-8 veckor kvar åkte jag på en havandeskapsförgiftning modell light... jag drog på mig OERHÖRT mycket vätska...gick upp 9 kg på dessa veckor så summan blev 16 kg +

MEn eftersom det var vätska så "rann" det mesta praktiskt taget av mig på bara någon vecka efter förlossningen, när sonen var 3 månader var jag nere på 90 vilket jag tyckte var okej med tanke på att jag inte heller fick träna pga komplikationer...

SÅ VISST kan man hålla sig ganska bra med uppgången

• slemtorsk i din bralla
    Krokiz skrev 2012-05-10 19:16:21 följande:

Vad tror ni om detta, ÄL idag?
    Om du menar om testet är positivt så skulle jag säga att det inte riktigt är det, sen har du ju inte ägglossning förrän 12-48 timmar EFTER positivt utslag så det är ju bara att börja pippa för spermierna lever upp till 7 dygn innuti dig.
  • slemtorsk i din bralla

Jag hade stickor från "bäst på test" men det var första gången jag testade dem så jag kan inte uttala mig om ev spökstreck, för jag är ju gravid nu...men jag vet inte om jag hade mycket hormoner i början eller om de är känsliga, fick ju svagt utslag på bim -4 ca

• slemtorsk i din bralla
    Mal86 skrev 2012-05-11 11:31:09 följande:

Hallå tjejer, skulle behöva låna era ögon lite. Har försökt i 4 månader och vill så himla gärna att det ska vara plus så litar inte riktigt på mina egna ögon utan undrar om det är någon mer som ser något super mega svagt? (hade senaste mens 20 april så det är rätt långt kvar till bim)
    jag vågar mig n og på ett litet försiktigt grattis... är väl typ 5-6 dagar till BIM och fullt möjligt (om än ovanligt) att få svagt plus....
  • slemtorsk i din bralla

Es mamma.. jag tog mig friheten att trixa lite...

NÅgot är ju där helt klart.... vågar inte säga grattis än men så där såg ju mitt ut till en början.. så jag håller tummarna håååårt
  • slemtorsk i din bralla

Elin och Marcus.... kolla här... visst syns det något...

svagt svagt... och nu trixat då så man ska nog inte lita HELT på det.. men som jag skrev till Es mamma så såg mina tester ut så där i början också... och här ser man ju dessutom att det är rosa och inte någon grå nyans...tycker iaf jag.. var är du i cykeln??? Orkar inte leta om du skrivit det någonstans *S*
  • slemtorsk i din bralla
    ElinOchMarcus skrev 2012-05-12 11:38:40 följande:
    Jag vet inte var jag är faktiskt :b
    Hade min sista mens 29 februari, blev gravid men fick missfall 6 April.
    23 April visade testen negativt igen.

Nu väntar jag bara på ett plus eller mens :)
    skulle ju kunna vara ett plus på ingående då rent hypotetiskt
  • slemtorsk i din bralla

jag fattar fortfarande inte hur ni kan få ultraljud så tidigt...

Jag har ringt runt till ALLA kliniker härikring och INGEN tar emot före vecka 9-10... det var ju bara när jag kom in akut som de tog ett VUL men då var det ju väldigt tidigt så man såg bara en uppklarning...

Nu ska jag ju på VUL på min ivf-klinik den 29:e men ändå liksom....

Har ringt både till Borås (fått en gyn rekomenderad där som tydligen "alltid tar emot") och Göteborg (bland annat min egen som alltid varit samarbetsvillig förr) men NEPP.. ingenstans...

Men kul Leonie... häftigt att se va??? MInns fortfarande mitt första ul med min son, det var i 9:e veckan när jag skrevs in på den BM-mottagning jag valde (en privat) de har som rutin att alltid göra ett UL för att fastställa grav och det var jag inte beredd på så mannen var inte ens med......men det var häftigt.

Den här gången kommer mannen med på ALLA besök.. så är det bara (fast det är ju en annan man också och det är stor skillnad på dem he he )

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester