sweasmamma skrev 2012-05-02 07:09:05 följande:
Morrn tjejer. V 12 IDAG
inte lika trött, mitt härliga humör börjar komma tillbaka samt att myskläderna kastas i en hörna och jag börjar orka fixa mig på dagarna
dock så sover jag sjukt dåligt !!! men det får man ta
Jag måste säga.. att första tecknet vid min förra graviditet var just trötthet...det var typ ENDA tecknet fram till min berömda galloperation (gallan brakade pga graviditeten)....
NU är det PRECIIIS tvärsom...jag är pigg som fan... i går vaknade jag ju kl 6 medan mannen snarkade vidare, kanske ska berätta att mina sömnvanor annars är som en tonårings,kan lätt sova halva förmiddagen (men å andra sidan går jag ju upp 4.30 senast på vardagarna)
Förra gången mådde jag inte illa överhuvudtaget....det gör jag denna gången.. plus det där jäkla stickandet i bröstvårtorna...va fan är det..känns som någon sticker nålar genom dem?!?!?!?
Och hålla tyst är jag inte bra på denna gången heller...förra gången pluggade jag (också- dock annan utbildning) och jag berättade dagen efter jag testat positivt, då hade jag ursäkten att vi gjorde en del experiment på våra kroppar (läste dietistprogrammet då) och jag ville inte utsätta mig för det, var ju en del underliga grejer som att bara leva på vatten i 24 timmar och sen läsa av massa värden osv osv.
Denna gången berättade jag först för min gamla gymnasiekamrat som är nyanställd på min praktiplats....min handledare vet ju att jag går igenom behandling eftersom jag fått ta ledigt en del...så hon får nog veta också så fort hon dyker upp.....men hon är så jäääkla överbeskyddande- hon vill ju helst att jag sitter ner och är stilla för resten av min graviditet har jag en känsla av, och bara äter ekologisk och rättvisemärkt mat, grönt te och annat som inte är mitt område riktigt *S*