Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ja och nu tror till och med mannen på det... detta säger väl allt...inget svagt utslag här heller.. och då är det inte ens morgonurin....

• slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-05-01 14:33:49 följande:

Är det bara färgrester jag ser? :) 

så där såg mitt första test i lördagskväll ut..... jag tycker inte det ser ut som färgrester.
  • slemtorsk i din bralla
    snoffsan08 skrev 2012-05-01 16:11:53 följande:
    För det första vill jag säga stort grattis till dig!! {#emotions_dlg.flower}
    Har bara läst dom sista inläggen här och förstår av det att du gjort IVF.  
    Hur länge har du och din man försökt?
    vi har försökt ganska exakt ett år, vi fick ju remiss till IVF på direkten pga min mans funktionshinder, han är ryggmärgsskadad och förlamad från midjan och nedåt och har därför svårt att göra barn så det var direkt till ivf men detta var vårat andra försök...
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-05-01 16:14:34 följande:
    Slemtorsk: du kanske redan lagt upp dina stegring. Annars vill jag gärna se :)
    oj.. ska se om jag kan få ihop det......
  • slemtorsk i din bralla
    snoffsan08 skrev 2012-05-01 16:29:03 följande:
    Jaha, där ser man. Vad kul att ni äntligen lyckats nu då!!
    Anledningen till att jag kommer här och lägger mig i är att en mycket nära vän till mig har genomgått IVF, men där är det hon som har PCO. 

Det är deras andra insättning som dom hoppas på nu. Hon får göra gravtest imorgon (enligt sjukhuset)
    Första insättningen gick åt skogen ca 6 dagar innan hon fick göra gravtestet, men denna gång verkar det funka.

Hur stora är chanserna vid en IVF? Är det som om man blir gravid på naturlig väg, eller lite bättre chanser? Kanske beror på vart felet ligger?
    Stort grattis igen och hoppas den/dom får stanna i magen Glad     
    det är sämre chans än naturlig väg plus att det är större risk för missfall...men det är ändå en chans :-/

Chanserna ligger i snitt på ca 20-25%, man brukar säga att 75% av de som gör IVF har blivit gravida efter tre försök men det beror på omständigheterna också så klart, om man gjort ICSI eller vanlig ivf och vilken kvalitet embryona var när de sattes in...många saker som ska klaffa precis som IRL
  • slemtorsk i din bralla

Det är omöjligt att svara på eftersom det är olika från landsting till landsting men har man ett gemensamt biologiskt barn får man som regel bekosta fler barn själv.

• slemtorsk i din bralla
    Meja2011 skrev 2012-05-01 18:11:21 följande:
    Man har 3 försök och det ska vara oavsett landsting! Starkt plus du fick på cb slemmis från att ha varigt väldigt svagt i morse, härligt:)

Vet att det finn nordliga landsting där man bara får ett ivf-försök, den är det olika krav på ålder och vikt också och hur många frysta försök man får. Landstingen är enskilda och bestämmer själva utifrån vårdgarantin vad de erbjuder och vilka regler de vill ha.
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-05-02 07:09:05 följande:

Morrn tjejer. V 12 IDAG HjärtaHjärta

inte lika trött, mitt härliga humör börjar komma tillbaka samt att myskläderna kastas i en hörna och jag börjar orka fixa mig på dagarnaSkrattande

dock så sover jag sjukt dåligt !!! men det får man ta

Jag måste säga.. att första tecknet vid min förra graviditet var just trötthet...det var typ ENDA tecknet fram till min berömda galloperation (gallan brakade pga graviditeten)....

NU är det PRECIIIS tvärsom...jag är pigg som fan... i går vaknade jag ju kl 6 medan mannen snarkade vidare, kanske ska berätta att mina sömnvanor annars är som en tonårings,kan lätt sova halva förmiddagen (men å andra sidan går jag ju upp 4.30 senast på vardagarna)

Förra gången mådde jag inte illa överhuvudtaget....det gör jag denna gången.. plus det där jäkla stickandet i bröstvårtorna...va fan är det..känns som någon sticker nålar genom dem?!?!?!?

Och hålla tyst är jag inte bra på denna gången heller...förra gången pluggade jag (också- dock annan utbildning) och jag berättade dagen efter jag testat positivt, då hade jag ursäkten att vi gjorde en del experiment på våra kroppar (läste dietistprogrammet då) och jag ville inte utsätta mig för det, var ju en del underliga grejer som att bara leva på vatten i 24 timmar och sen läsa av massa värden osv osv.

Denna gången berättade jag först för min gamla gymnasiekamrat som är nyanställd på min praktiplats....min handledare vet ju att jag går igenom behandling eftersom jag fått ta ledigt en del...så hon får nog veta också så fort hon dyker upp.....men hon är så jäääkla överbeskyddande- hon vill ju helst att jag sitter ner och är stilla för resten av min graviditet har jag en känsla av, och bara äter ekologisk och rättvisemärkt mat, grönt te och annat som inte är mitt område riktigt *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Sötnöten skrev 2012-05-02 07:48:48 följande:
    Stort jättegrattis Slemmis! Trevligt med fler bebisar runt Vårgårda! ) Ska hålla koll i tidningen när den/de tittar ut (om ni sätter in annons)

Än en gång, Grattis! (Har ju följt länge, men tyst)
    jag kan LOVA dig att vi sätter in bild.. jag fick inte göra det förra gången för dåvarnade maken var lite...speciell... det kommer komma bild med hela familjen..gärna hunden också om vi får *ASG*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester