-
jag hade ungefär så lite grand fram tills 8:e veckan när jag var gravid förra gången... det låter onekligen som det handlar om slemhinnorna, är det missfall så lär det blöda mer än så som du beskriver även om det inte behöver forsa blod.ellibelli skrev 2012-04-29 18:27:24 följande:ja så kan det också vara, ska vänta och se om det kommer som riktiig mens, för som det är nu så är det bara när jag lixom torkar mot, kommer lixom inte i trosskyddet utan bara om man håller pappret mot. skulle inte kunna ha tampong så lite är det, det är iof bara första försöket vi gjort men när stickan visade ett svagt så blir man ju ganska less :(
-
-.......och???Binegar skrev 2012-04-29 18:51:27 följande:har testat nu
-
på den nedersta suddiga bilden syns ju något ... men jag ska testa om jag kan trixa lite..
-
b in.. vad tror du, syns det bättre?
-
Ja ngt är det ju..men färg är svårt att avgöra
-
Japp är det fel färg är det spök
-
Meja enligt mig är ett rosa streck aldrig ett spök utan ett tidigt plus som sen avslutats i tidigt missfall...frågar du mig finns det inga rosa spök eller falska plus, så vida du inte tagit tex ovitrelle för den innehåller hcg i kan således ge falskt plus
-
fast Meja du vet väl att 75% av alla graviditeter upptäcks inte ens just eftersom de är så kallade tidiga missfall, numera när man testar så tidigt så upptäcker man dock flera av dem.
Jag har läst att av alla kvinnor i fertil ålder som försöker bli gravida så är det ganska många som lyckas bli befruktade varje månad men ägget lyckas inte sätta fast sig ordentligt och därmed räknas det som "tidigt missfall"....tekniken i dag är så pass avancerad att ett gravtest som visar ett rosa streck ÄR ett tecken på graviditet, det finns dem som har låga halter av hcg i blodet men den halten är sällan högre än 5 och oftast under 3 vilket inte syns på ens de allra känsligaste testerna, under 6 räknas inte som gravid.
Det är mina fakta som jag vet sen får ni ju välja att tro på vad ni vill men ett plus är alltid ett plus. I alla fall om du frågar mig, sen får du gärna fråga någon annan -
beskuren och med ökad kontrast.. -
japp...svaaaagt svaaaagt rosa... jääättesvagt men "rätt färg" men jag vågar inte ta det på allvar än på några dagar..N1987 skrev 2012-04-29 21:07:57 följande:Leonie: Så sant.. ;) Man vill ju bara ha den där fina, tydliga bekräftelsen på att man faktiskt är gravid men det får nog vänta några dagar. Hur mår du förresten? Känner du dig preggo? :)
Slemmis: syns riktigt tydligt! Såg klart och tydligt även otrixat :) Ser man färg på strecket?