Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Starbaby skrev 2012-04-28 10:12:18 följande:
    Det var ett spökstreck som jag visade igår, morgonens CB digital, klart och tydligt EJ GRAVID. Jag ha bim 30 april så det borde visa tydligt positivt.
    fast det är ju så att man inte alltid får tillräckligt med hormonstegring förrän EFTER bim, vi testar ju "för tidigt" i den här tråden och de digitala är inte heller särskilt känsliga.
    Så loppet är absolut inte kört för dig förrän du har börjat blöda..
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-28 10:23:08 följande:
    Imorgon ska jag nog ta ett digitalt! Om både cb och TL visat positivt idag borde kanske ett digitalt visa positivt idag om jag håller mig typ 4 timmar?
    det borde det göra kan man tycka...håller tummarna nu då
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-28 10:25:00 följande:
    Slemmis: då ska jag faktiskt åka och köpa ett :D Fast usch... Tänk om det står "inte gravid" då blir jag ledsen..
    du blir ju varken mer eller mindre gravid för att du testar.... det som kan vara är ju om du testar på tok för tidigt men har du fått positivt på andra tester, alltså ganska tydliga positiva utslag så borde det ju visa på ett digitalt också...
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-28 10:50:30 följande:
    Slemmis: du har rätt, klart jag inte blir mer eller mindre gravid :) Bestämt att ta det digitala imorgon istället, tar ett nytt TL om nån timme och ser om det visar liknande. Orkar inte åka iväg, haha!
    nä det kan vara nog så jobbigt att åka i väg ha ha.. en annan bor ju två mil från närmaste apotek så det är inget man slänger sig på cykeln och gör liksom haha...
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-28 12:37:48 följande:
    Slemmis: är inte det där positivt stämmer jag skiten ur testlagret! Ha ha! :)
    Hoppas på att kunna lägga upp ett klockrent positivt imorgon.
    haha....stäm åt mig med då för jag har fått några ruggiga streck på deras... förra året fick jag ett på tvären, alltså ett vågrätt...helt galet *ASG*
  • slemtorsk i din bralla
    MandyPandy skrev 2012-04-28 15:11:32 följande:
    Konstigaste frågan idag... Om "gravidstrecket" på ett test från testlagret hamnar på tok för långt till vänster, rätt färg med rätt bredd men på fel plats... Vad fasen betyder det? BIM +2.
    för långt till vänster kan ju innebära att det är färgrester som sitter i kanten på själva testområdet och då betyder det ingenting.

Har du bild måste jag fråga, lättare att förstå vad du menar om man ser det.

Skulle nog tagit ett test till om jag var du när du ändå gått över tiden så ska det ju inte spela så stor roll när på dygnet du tar testet.
  • slemtorsk i din bralla
    Lilleskutt skrev 2012-04-28 15:15:47 följande:
    Ja, antagligen så är det spök bara. Men ska ta ett imorgonbitti, så får vi se :)
    Har haft molvärk i över en vecka nu, svullna och ömma bröst och lite illamåenade.
    Antingen kan det visa ett + eller så kan tant röd komma ju, är så otålig.

Lycka till till alla er andra, håller tummarna för er :D
    fast om det är färgrester så är det inget spök utan bara just färgrester.. och långt till vänster är ju svårt också , beror ju på vilket håll man har vänt testet åt, därför jag frågade efter en bild *S*

Ett annat alternativ är att det ÄR ett plus men att det blivit "felmonterat" så området för teststreck blivit placerat lite för långt borta, men det troliga är nog att det är en färgrest..försök att lägga upp en bild så kan vi kolla på det åt dig och avgöra.

Ta ett till är mitt råd, men vänta några timmar och håll dig från att dricka också så det blir riktigt koncentrerat.
  • slemtorsk i din bralla
    MandyPandy skrev 2012-04-28 15:19:00 följande:
    Är ute i sommarstugan och lämnade alla test hemma för att försöka koppla bort alla gravtankar.. Går så dääääär! ;)
    ahaaa.... ajdå inga tester och så får du ett som är svårt att tolka...attans

Fota testet du har och lägg upp om du kan...
  • slemtorsk i din bralla

galen?? jag?? jajamensan *S* men det bjuder jag på... testade igen nu..hållt mig fyra timmar... och ...va fan är det jag ser...svagt svagt... och så har jag NY flashig mobil.. som överexponerar korten (alltså näää det är inte mobilens fel det är jag som inte fattar hur man ställer in den.. men hyffsat tror jag att det gick)

Strecket har dessutom blivit skarpare medan testet har legat (har legat i ca 45 min nu) .... vad tror ni?

och samma bild lite trixad

kortet ovan togs efter 5 min kortet nedan efter 10 min

och trixad då

Det är vääääldigt svagt men lite bredare i verkligheten.. svårt att avgöra nyans, men detta är tester från bäst på test och jag har tagit ett 15-tal från dem tidigare och ALDRIG fått spök.. har hela veckans tester upptejpade på ett papper och det finns inte en tillstymmelse till streck på dem.. inte på detta viset i af.... nu börjar jag hoppas.....kanske....

Ge mig lite input på detta nu och försök vara trevliga
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester