Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helenmedh skrev 2012-04-21 18:56:48 följande:
    Hej tjejer! 

Här är ett test min kompis tog nu hemma hos mig eftersom hon slutat med ppiller och inte vet när hon ska ha mens. Jag tycker mig se ett extra streck, men jag kanske har analyserat för många genom mina 10 månader :P Vad säger ni?

det är ju inte en superbra bild... men någon slags skugga tycker jag mig ana.... återigen svårt att avgöra vad det är för färg för att det är så svagt och så suddig bild...men ta mig fan... är det inte rosa?????hmmm
  • slemtorsk i din bralla
    Helenmedh skrev 2012-04-21 19:00:44 följande:
    Nej den är tagen med mobilen :P Men ja,dåär jag inte tokig då med andra ord ;) 
    Hon däremot tror inte på mig.  
    jag försökte trixa med den men det blir vääääääldigt otydligt, det finns en skugga där men det är ju långt i från positivt "Än" så att säga....

Om hon testar igen om 4-5 dagar så kanske det syns något tydligt..
  • slemtorsk i din bralla

MiaPia...

helt klart ett streck.. det ser smalt ut.. men kolla närmare så ser du att vänsterkonturen är starkare än den åt höger bara.......sen får du avgöra om det är rosa eller ej, för det kan jag inte se.
  • slemtorsk i din bralla
    miapia43 skrev 2012-04-21 19:19:35 följande:
    det är mer som lila färg tycker jag. det kom vid 3 min ungefär
    men är den lila??? då är det ju rätt nyans iaf.. så länge den inte är svart/grå utan mer rosa/lila så är det ju ett positivt streck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag håller tummarna och jag tror att du kommer få något starkare om några dagar...
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-04-21 19:41:33 följande:
    allt som är kokt kan du äta,, och varmrökt.. kallrökt  och å så ska du undvika
    parmaskinka är väl bara torkad så den borde väl falla in under vad man INTE ska äta...eller??? Jag minns när jag var gravid förra gången så var jag på ett spa där vi fick tre-rätters och köket serverade mig en annan förrätt just på grund av att det var parmaskinka till förrätt... men jag minns inte..

Kan ju vara bra för mig att veta eftersom parmaskinka med mozarella är det godaste jag vet........vill ju inte riskera något nu när jag ruvar.
  • slemtorsk i din bralla
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-21 19:43:17 följande:
    parmaskinka är väl bara torkad så den borde väl falla in under vad man INTE ska äta...eller??? Jag minns när jag var gravid förra gången så var jag på ett spa där vi fick tre-rätters och köket serverade mig en annan förrätt just på grund av att det var parmaskinka till förrätt... men jag minns inte..

Kan ju vara bra för mig att veta eftersom parmaskinka med mozarella är det godaste jag vet........vill ju inte riskera något nu när jag ruvar.
    och genast så var jag tvungen att kolla på livsmedelsverket om just parmaskinka

Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami – frys det i tre dygn innan du äter. (toxoplasma)

hmmm bra att veta... men ... inte fasen hinner jag frysa sånt i tre dagar innan jag äter det{#emotions_dlg.djavulsk}
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-04-21 19:47:47 följande:
    peta bort den, för den ska du inte äta
    mozzarella....???sån färsk, vet du nåt om det... hittar inget hos livsmedelsverket om det....
  • slemtorsk i din bralla
    Ankena skrev 2012-04-21 19:51:10 följande:
    Jag åt mozzarella som en galning under min grav..
    det är sååå göttttt.... mozzarella skivad på varm färsk pasta,lite olivolja, körsbärstomater och så lite lite olivolja ringlad över det... och så helst parmaskinka i fina rullar också... men det får man ju passa sig för nu då. Ska ju leva och äta som om jag vore gravid tills motsatsen är bevisad ...och det får det vara värt faktiskt. Jag kan avstå parman i något år eller så
  • slemtorsk i din bralla
    Fridhaa skrev 2012-04-21 19:53:16 följande:
    Jag tycker inte att man ska brusa upp förmycket med vad man och vad man inte får äta. Min mamma är barnmorska och hon tycker det har blivit en hysteri. Sen är de närmare vecka 12-13 man ska va försiktig. Jag är i vecka 10 fryser in pålägg som ja är osäker på i 3 dygn men Parma skina de är ingen fara! Tittar så att osten är pastoriserad tror att vår hysteri är en av de faktorer som ökar risk för att få barn med allergi. Vi ska tydligen leva helt utan bakterier i och utanpå kroppen idag!
    fast barnmorskan vi träffade på äggplocket sa tvärs om... att det blivit betydligt "lösare" med vad man får och inte får äta, som när jag var gravid förra gången (8 år sen) var sushi helt utelsutet, rökt lax gick fetbort (oavsett varm eller kallrökt) men det får man äta nu tex.

Toxoplasma är inte att leka med och det kan man få via parmaskinka tydligen...

För mig som är så pass gammal är detta sista chansen att få ett barn, och jag tänker inte riskera något i onödan utan tänker ta extra mycket hand om mig och min kropp nu när jag ruvar och fortsatt om jag blir gravid. Hellre att man är lite mer försiktig än att man tex äter något och sen får man missfall och knyter samman dessa två och skuldbelägger sig själv i tid och evighet (även om det inte är maten som orsakat missfallet).
  • slemtorsk i din bralla
    Fridhaa skrev 2012-04-21 20:24:37 följande:
    Googla mozzarella och de får man äta precis som fetta ost. Man ska inte äta Brie, Camembert, Gorgonzola respektive Vacherol och Livarot. Parma skinka MÅSTE frysas 3 dygn !
    kan ju meddela... om det är något du gillar - så finns det brie (fuskbrie) som är pastöriserad. När jag var gravid förra gången som ju var en evighet sedan *S* så kollade fiket jag alltid fikade på upp sin brieost och det var en "billigare" brie men den innehöll pastöriserad mjölk.

har sett också att flera av de billigare på tex ica och willys är pastöriserade..bra att veta om du redan var lite kinikig med att inte kunna äta allt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester