Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2012-04-19 12:53:53 följande
    japp, jag ser verkligen gravid ut samt snäva byxor kan inte knäppas=) min mamma tror det är 2 =) jag sa det är vanligt med 2:a bebisen 
    GULP!! jag som blev så suuuuperstor direkt med min son... och på mulliga brukar det ju dröja längre så alla trodde att han var två... hur ska det då bli om jag blir gravid igen!?!?!?! ha ha..
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-04-19 12:55:16 följande:
    ja man har glömt en massa, typ vad man ska och inte ska äta och massa sånt , lite nervöst faktiskt =) har du haft äggplock ??
    japp i går... fick ut ofattbara 12 ägg!!!!!! mot bara 7 förra gången så alla var glada o positiva i går. Har jätteont i dag dock, det drogs ner kraftigt på morfinet eftersom jag blev så dålig av den sist och det får jag betala för i smärta...usch usch... men det får man stå ut med.

Insättning i morgon...spännande......
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-04-19 12:58:35 följande:

åååhhh va spännande!!!!! oj så många.. du anar inte va jag håller tummarna!!! =)

då har du testdag om 14 dagar eller , efter insättning

15 dagar efter insättning säger dem.. men barnmorskan flinade en del och sa att hon allt veeeeet att de flesta testar tidigare men att det är viktigt att man då tagit några tester som visat att hcg-sprutan gått ur systemet först, den tog jag ju i måndags och den kan sitta i upp till 12 dagar (förra gången testade jag negativt 8 dagar efter insättning alltså 10 dagar efter sprutan) för den ger ju ett positivt resultat pga hormonerna den innehåller..

Fick ju även ganska bra siffor på mannens spermier så det var glatt överraskande, till och med så pass bra att det inte är omöjligt att lyckas på egen hand vilket var väldigt överraskande. Vi fick aldrig hans siffror förra gången men denna gången frågade vi, det var något bättre förra gången men det hade varit längre tid sedan senaste utlösning då... det ska ju inte vara för många dagar (max 7) men inte för få heller (helst 3 eller mer och vi hade 2) så det känns ganska hoppfullt inför denna gången.
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-04-19 14:16:38 följande:
    Åhh! Vill oxå att det ska synas på mig. Men det lär nog dröja med tanke på att jag är väldigt kraftig. :P
    Är i vecka 13+5 idag och jag känner inte ens att magen är hård. :/
    Mamma sa igår att hennes livmoder sitter väldigt långt bak och att hennes mage alltid var liten så jag antar att det kanske blir samma för mig.
    (Hoppas ändå att det en dag ska säga POFF och så sitter det en mage där. ;))
    jag var också ...(eller ÄR kraftig).. när jag väntade min son och på mig syntes det direkt.. jag har bakåtlutande livmoder... men jag tror det beror på anlag och gener och sånt för min mamma syntes det på tidigt också och hon var allt ifrån extremt mager till väldigt överviktig när hon var gravid och det syntes alltid före vecka 10 på henne. Jag fick köpa mammakläder i vecka 11 fast jag bara hade gått upp 1 kg då *ASG*

jag bävar för hur jag kommer se ut vid en ev graviditet nu....
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-04-19 14:35:30 följande:
    ska bli spännande hur magen kommer se ut med 3an haha
    jag kan inte låta bli att kommentera vilka snygga trosor du hade  väldigt ot men på båda bilderna ...skitsnygga..
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-04-19 14:36:42 följande:
    Gissar på att det kommer synas på mig oxå en dag. ^^
    Tålamod är dock inte min grej. ;) Vill att det ska hända något typ NU. :D
    haha..vänta tills du har 3-4 veckor kvar till bf.... dåååå provas tålamodet. Jag kan lugnt säga att de sista veckorna var längre än hela graviditeten...ha ha
  • slemtorsk i din bralla
    jemi01 skrev 2012-04-19 15:06:36 följande:
    trots suddig bild så tycker jag mig kunna se ett svagt med ganska så tydligt rosa streck. 
    weeee!!!!

japp.. jag ser också.. och det ser rosa ut
  • slemtorsk i din bralla
    Es Mamma skrev 2012-04-19 15:57:13 följande:
    Fick en tid på måndag hos BM för hälsosamtal och info om ultraljud. Hon började prata om kub??
    Och som vanligt.. "när var din senaste mens första dag?"
    - Jag kommer inte ihåg men jag vet att jag hade ägglossning den 5:e, fick bekräftat med test den 4:e.
    "Så när kan du ha haft din mens då?"
    Gaah, varför KAN de inte gå efter ägglossning?

Grattis till plus!
    hur gammal är du? KUB erbjuder man i en del landsting redan från 30 års ålder, i andra inte förrän 35...

Att de inte går efter ägglossning är för att de fortfarande utgår från att majoriteten av oss har en 28-dagars cykel...underligt nog. Sen är det ju så att graviditeten räknas från sista mensens första dag och inte från befruktningstillfället.
  • slemtorsk i din bralla
    Es Mamma skrev 2012-04-19 16:09:57 följande:
    Ja jag tyckte det lät konstigt, är ju bara 25. Men jag kanske kan få ett vul iaf.

Ja det är ju väldigt märkligt när man vet när man blev befruktad. Anledningen till att de går efter mensens första dag är ju för att de flesta inte vet när de har sin ägglossning, då borde det ju vara av deras intresse att veta det och utgå ifrån det för att få ett mer exakt datum?
    det har ju alltid varit så.. att man räknar från sista mensen och man utgår från att man är gravid i 40 veckor därifrån sen blir man ju ofta fram- eller bakflyttad vid rutinultraljudet.

Är du bara 25 och de erbjuder KUB??? hmmmm underligt för det brukar de inte direkt marknadsföra, när jag var gravid förra gången var jag 30 och jag fick inget FAST det finns en historia av fosterskador i min familj och jag var orolig.
  • slemtorsk i din bralla
    Es Mamma skrev 2012-04-19 16:33:03 följande:
    Jag nämnde att jag hade haft tre mf och undrade därför om jag kunde få ett tidigt ultraljud för att se om allt är ok, då nämnde hon kub, men jag vill ju inte se om det är något fel på barnet utan om det lever..

Ja eller 38 veckor från befruktning vilket blir 27:e dec, men om man räknar från mensens första dag och 40 veckor blir det den 21:a. Huvudsaken är väl att jag vet, men konstigt att de är så envisa!
    tja.. det är väl för att det ska vara enhetligt.. en norm att utgå ifrån och som du säger - huvudsaken är ju att du vet

För mig som gör IVF så är det ju än mer exakt.. jag VET ju att spermierna pillades in i mina ägg i går straxt efter lunch....ganska häftigt att jag är gravid utanför kroppen just nu ha ha ha...eller hur man ska säga...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester