Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Charlotte1987 skrev 2012-05-20 17:00:20 följande:
    Måste fråga ang ÄL test. Iförrgår lade ja ju in en bild på mitt ÄL test som visade positivt. Hade sex den kvällen, igår när ja tog test så var det svagare, men vi hade sex då också ifall att. Hur fungerar det, när man får positivt äl test å så fick svagare test dagen efter hade jag då ägglossning då jag fick positivt test eller kan ja även ha äl både igår och idag? Hoppas ni förstår hur jag menar.

Jag har värk där nere och massa flytningar, ömma bröstvårtor också.. Idag är testet ännu svagare än igår.
    testet ger positivt utslag 12-48 timmar FÖRE ägglossning.
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-05-20 18:44:30 följande:
    Kan inte sluta tänka på hur läkaren reagerade när hon gjorde mitt vul i Fredags.. det ser inte ut som du skall ha mens o det ser inte ut som du haft det heller.. men gravtestet är negativt. Gör ett nytt test om en vecka. Tror ni jag grubblat ihjäl mig denna helgen eller!? :-/ Om jag bara kunde veta vad hon tänkte...
    men ... nu tänkte jag på en sak... när man ska ha mens så blir slemhinnan tjockare, likaså om man är gravid (det är ju det extra "slemmet" som stöts ut när man får mens) så om nu slemhinnan var tunn så är det väl snarare så -tänker jag- att du haft mens och är på väg emot ägglossning??????????

Eller hoppat över en mens????

För om slemhinnan inte är förtjockad kan inte ett embryo fästa sig, det är ju sånt som mäts noga på oss som gör ivf, man kollar så att slemhinnan blivit tillräckligt tjock innan man plockar äggen för är den för tunn kan man inte sätta in några embryon sen.
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-05-20 18:49:40 följande:
    Hon sa bara så, att det inte såg ut som om jag haft mens och inte som jag skulle ha det heller och verkade lite förvånad att testet var negativt..
    konstigt... för slemhinnan måste ju vara förtjockad om man är gravid
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-05-20 18:53:38 följande:
    Hon sa inget om tjockleken på den bara det jag skrev..
    det jag tänker på är att då jag gjort undersökningar runt bim-tiden har jag fått höra att det är svårt att avgöra om jag väntar mens eller om jag är gravid, eftersom slemhinnan är förtjockad och det ser likadant ut vid båda...

Om hon sa att det inte ser ut som att du ska få eller har haft mens så är det nog tyvärr inte troligt att du är gravid heller eftersom det SKA se ut som att mens är på gång om man är gravid... om du fattar... lite rörigt beskrivet kanske..
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-05-20 19:00:43 följande:
    Så du tror på falsk streck/spökstreck då fastän det är rosa?
    nej jag tror överhuvudtaget inte på spökstreck egentligen men när man lägger till din läkares kommentar så undrar jag ju......

Läkaren kanske bara surrade .....eller så såg h*n något som h*n inte ville kommentera för att inte inge dig falska förhoppningar????

Tycker du ska avvakta.. skulle du inte vänta några dagar att testa sa läkaren??? då kan du väl ta ett annat test, typ CB digitala eller nåt??
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-05-20 19:16:43 följande:
    Ja vem vet, önskar jag var tankeläsare
    ja vem gör inte det ha ha.. just nu är jag helt nojjig... jag har ju haft lite blödningar...enligt läkaren som jag bombat med frågor är allt helt normalt..är det "bara bruna flytningar" är det okej så länge inget annat händer (typ smärtor eller symtom som försvinner)... men du vet.. jag går från allt i från att det inte är nån bebis där inne...till att det är FYRA haha....
  • slemtorsk i din bralla
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-20 19:18:26 följande:
    ja vem gör inte det ha ha.. just nu är jag helt nojjig... jag har ju haft lite blödningar...enligt läkaren som jag bombat med frågor är allt helt normalt..är det "bara bruna flytningar" är det okej så länge inget annat händer (typ smärtor eller symtom som försvinner)... men du vet.. jag går från allt i från att det inte är nån bebis där inne...till att det är FYRA haha....
    så man önskar ju att man kunde läsa tankar..eller se in i framtiden eller nåt..
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-05-20 19:47:16 följande:
    Men åhh GRATTIS!!! Då är det ju lugnt!
    Tack ... fast jag vet ju inte hur många där är.. vi satte in två embryon och med vetskapen att min svägerska satte in två och fick TRE barn ut så är man ju liiiiiite nojjig haha...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester