Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Finns ju inget att vara osäker över...läs instruktionerna så förstår du o mannen att det är positivt. Det enda sättet att få ett rosa streck är att ha hcg i kroppen....spöktest är gråa eller smalare....

• slemtorsk i din bralla

Trixxy...enkelt..det är inte du, utan embryot som styr hormonhalten...och det är inte särskilt vanligt att plussa så tidigt, däremot är det väldigt vanligt att plussa först efter bimä

• slemtorsk i din bralla

Saken är ju den att på bim-6 kanske inte ens ägget har fäst och börjat producera tillräckligt med hcg för att det ska ge utslag på ett test...

• slemtorsk i din bralla

jo visst finns det något där.. men frågan är om det är ett spök eller ett positivt, svårt att se när man inte ser någon färg...

men jag förstärkte det lite iaf..

• slemtorsk i din bralla
    ak15 skrev 2012-05-29 14:20:24 följande:

bim -3 kan de vara nå? har gjort ivf fick ett 2 celligt embryo tillbaka är på ruvdag 11 syns juh naturligtvis bättre i verkligheten ( som alla andra säger hahaha)
    jag ser något svagt men vågar inte säga grattis ... på min ruvardag 11 såg CB ut så här

vet inte om det spelar någon roll men jag fick två st embryon ett 4-celligt och ett 6-celligt så det kanske blir starkare då...sen handlar det ju om NÄR embryona fäster också och hur stort hormonpåslag som sätts igång för det är ju också olika från graviditet till graviditet...Håller tummarna för dig att det blir ett solklart plus i morgon 
  • slemtorsk i din bralla
    ak15 skrev 2012-05-29 14:42:40 följande:

syns de bättre på den här bilden? hahaha man blir lite tokig :D
    ja där syns det bättre....ser minst sagt lovande ut.. och vad ROLIGT om det lyckas med en 2-cellig, jag fick jättedåliga odds med mina två 3-celliga jag fick i november och det gick ju inte något vidare heller.........

Håller tummarna, vilken dag är din "riktiga" testdag?
  • slemtorsk i din bralla
    ak15 skrev 2012-05-29 14:46:27 följande:
    slemtorsk i brallan :  åh tack :) min riktiga testdag är 8/6 förstår inte varför dom har så sent när man gör i ostimulerad cykel fet ?!?! jaja hoppas de nu håller sig
    vad jag förstod så sätter de alltid testdagen lite längre fram för att man ska undvika att få plus som sedan ändras till minus alltså embryon som fäster och sen tappar taget... men rent konkret så hinner hcg-halten SÄLLAN upp i några högre halter då i vilket fall....

Jag hade ju testdag på ruvardag 15 men om jag skulle fått mens hade jag fått den på ruvardag 11 enligt mina cykler och jag blev nästan utskälld när jag ringde på ruvardag 12 och berättadee att jag testat positivt, fick order att IAF testa på utsatt dag och det gjorde jag med digitalt ha ha....

Tycker du har väääääldigt långt till din testdag, gör du din behandling i Umeå? För jag vet att de har testdag 18 eller nåt sånt...

Räknar man 14 dagar efter ägglossning så borde testet tala sanning och det borde ju bli ruvardag 15 i ditt fall då...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester