Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ak grattis

• slemtorsk i din bralla
    Springlotus skrev 2012-05-31 18:29:43 följande:
    Hej
    Nu är det min tur att undra... Testade idag kväll och det kom ett svagt steck inom den angivna tiden... Men som sagt - för svagt, som kanske syns på bilden! Har varit inne på apoteken och de säger att jag inte är gravid för strecket i T-fönstret måste ha exakt samma färg och intensivitet. Dock är lite fundersam efter att ha läst inlägg här... Vad säger ni? Exalterad och uppgiven samtidigt!  Tack!

intensiteten spelar ingen roll, ett svagt streck ÄR ett plus, det står till och med i instruktionerna... men om det inte är rosa i tonen så är det INTE ett plus..
  • slemtorsk i din bralla
    Springlotus skrev 2012-05-31 18:42:45 följande:
    Tack för ditt snabba svar! Det är av samma färg som Kontroll-fönstret, fast mycket svagare, alltså rosa som du säger. Kan det verkligen stämma att jag gravid! Det vore toppen!!! Undrar varför sa de på apoteket att det betydde att jag inte var gravid, det är ju deras tester...
    Apotekspersonalen kan INGET om testerna..även om det är "deras" så är det inte dem som tillverkar dem. Jag har en kompis som är receptarie och hon säger att Clearblue är bäst, och spökstreck har hon aldrig hört talas om..samma sak när jag köpte tester på apoteket och frågade tjejen i kassan om spökstreck och hon trodde inte jag var klok för det var inget hon nååååååånsin hört talas om.... alla tester är "lika bra men tillverkade på olika sätt och känner av olika hormoner" var hennes svar....ha ha.. ursäkta liksom..HCG är det enda hormon som kan detektera graviditet... men det hade hon tydligen inte koll på.

Läs instruktionerna... nog står det att även ett svagt streck är ett plus????

Jag vågar nog säga Grattis
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 10:13:54 följande:
    Fast BIM - är helt oviktigt det är ÄL+ eller från insättning vid ivf som räknas... Vilken dag är det då?
    från äggplock vid IVF räknar man.Äggplock motsvarar ägglossning, sen får man en testdag som oftast ligger minst 12 dagar efter insättning just för att man inte ska testa tidigare och stressa upp sig... men det bryter ju väldigt många emot iaf Tungan ute
  • slemtorsk i din bralla
    ollasulrika skrev 2012-06-01 10:17:26 följande:
    Äl hade jag runt 20 / 5 . då hade jag stegringen som högst iaf :)    11 dagar sedan då ....  å jag brukar ha 13 dagar till Bim ... allstår är det kanske BIM -2 - 3 då... räknat lite fel där. ...
    vet man att man är regelbunden och att man brukar ha tex 13 dagars lutealfas så kan man mycket väl använda sig av bim- istället för ÄL+, jag anväder /använde mig uteslutande av BIM utom de två gånger då min ägglossning kom väldigt mycket tidigare än normalt.... men jag hade ÄNDÅ en cykel på 27 dagar så lutealfasen blev helt plötsligt längre då...underligt värre eftersom det egentligen är DEN som är regelbunden men kroppen flippar väl när man håller på och försöker få bebis så klart
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 10:20:27 följande:
    Oki men då är det inte konstigt om det inte syns något. Jag såg svagt svagt svagt på äl+7/8 men sen i efterhand kan man undra vad jag såg haha!

Anledningen till att bim - inte säger så mkt som äl + är ju att alla har olika antal dagar mellan äl och bim så för dig kanske bim - 4 är äl+8 men för någon annan är bim-4 äl+12. Är du med :) 

men man jämför ju med sig själv.... hur många dagar du har spelar ju inte någon roll för MIN cykel så är det bim-3 för mig är det ju det som är det vesäntliga, inte om det är ÄL+8 eller +19 för dig.....Som du säger så har vi ju olika cykler och det enda som är av vikt är att man inte har kortare lutealfas än 12 dagar för då kan det bli problem för embryot att hinna bädda in sig, sen tycker jag att rent allmänt är det mer talande att säga BIM- än ÄL+ för det säger INGET om ifall man gått över tiden eller ej...BIm talar ju om ifall jag gått över tiden, om jag har ÄL +12 kan ju det betyda att jag ska ha mens i dag...eller om en vecka, säger ju INGET om cykeln i sig..

men det kanske bara är jag som tänker så

• slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 14:53:18 följande:
    Slemmis:
    Som sagt innan.. Jag ORKAR inte besvara dina uttalanden för det ena är värre än andra. Klart vi här inne har i tankarna när "andra brukar plussa" och därför undrar.

Men ja det är nog bara du som tänker så!!!
    ja jag förstår inte ditt tänk alls....men det gör å andra sidan inte mina läkare heller så jag vet att jag inte är ensam i den tanken. Man räknar från bim, sin egen bim och det är det man utgår ifrån, sen är det bra att veta hur lång lutealfas man själv har men när du ägglossar påverkar ju inte min cykel, så om du säger att du testat positivt på ÄL+12 är ju totalt ovidkommande när man jämför med en annan som kanske har 11 dagars lutealfas och därmed gått över tiden medan du kanske inte har det.

Jag undrar också när andra plussar men när de ägglossar betyder överhuvudtaget inget eftersom det är när de har beräknad mens och när i förhållande till den det sker, så resonerar även medicinsk personal jag har talat med och belive me, det har blivit ett antal läkare genom årren.

Men men.... som sagt, du har svårt för argumentationer och att folk inte håller med dig det vet jag så vi låter väl det vara här och nu.
  • slemtorsk i din bralla

men ge dig Leonie... du måste verkligen ha sista ordet i alla argumentationer, nej jag är inte utvecklingsstörd. Det är ganska vanligt att man tar till kränkningar när man inte klarar att hålla argumentationen på en normal nivå och det är okej om du känner det så att du inte kan möta mina argument, jag förstår att det är jobbigt för dig.

• slemtorsk i din bralla
    Inelg skrev 2012-06-01 17:31:33 följande:
    Snälla söta  Slemmis och Mini.. Sluta nu , eller ta det på mailen så vi inte tar upp trådarna för detta. Det är bara en bagatell, vi alla är här av samma anledning och inte för att bråka.. --> Baby

Kram på er båda... LOVE YA!       Hjärta  {#emotions_dlg.flower}
    tack men det var inte jag som bråkade... jag försöker bara visa en annan sida av saken, har inte varit otrevlig eller använt mig av kränkande tillmälen...
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 18:52:17 följande:
    Det absolut bästa är att hur vidrig i sina påhopp Slemmis än varit så är det ALLTID mig ni går på.
    Aldrig någonsin är det nån som säger till när hon går för långt.

Jag har stöttat och peppar många här inne och tycker verkligen merparten av er både tänka två ggr innan ni hoppar på mig för att jag ifrågasätter om hon har en beteendestörning efter allt hon "önskat mig".

Jag vet att det inte löser något att lämna tråden men jag ska uppriktigt säga att det är första gången något här får mig att börja gråta. Det tar hårdare att se att ingen vågar stå upp för sin åsikt i tråden fast jag fått flertalet mail under dessa månader som bekräftar samma sak, jag släpper det nu och låter det vara som det är.
    Men VAR har jag hoppat på dig..!??!?!?!?!?! du är otrolig vännen som kommer och påstår att jag hoppar på dig när du använder av kränkande påhopp så fort jag inte håller med dig eller argumenterar emot något du har sagt.

Du ser inte din egen skuld i det överhuvudtaget??? Har jag använt fula ord emot dig en enda gång förutom den gången då det rann över och jag kallade dig f... ja du  vet......

Ingen vågar ju stå upp för sin åsikt för om den går emot din så är du där och kallar en för utvecklingsstörd..du har ju fått hur många medhåll som helst nu....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester