Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

TessLiihten skrev 2012-05-17 13:36:27 följande:
    Ja jag har inget val Tungan ute
    Har inga test hemma förrän på lördag, då jag varit i Ullared

Jag hade tänkt försöka hålla mig till efter BIM. Till den 27 maj.  
    spännande...... du får gå in på dass på ullared annars och ta testet så du vet om du ska köpa bebiskläder när du ändå är där
  • slemtorsk i din bralla
    ledsentjej01 skrev 2012-05-17 14:29:09 följande:
    Det är det första testet jag tagit på flera veckor eftersom jag hade en mensblödning (?) och inte trodde jag kunde va gravid. Meeen kanske jag inte är det då. Fattar ingenting iaf. Mår konstigt (som mensvärk i magen hela tiden, enormt svullen mage) men det beror antagligen på ngt annat.
    jag håller nog med att du borde testa igen med något annat test... hur länge sen är det du hade din "blödning" och hur var den?

Det kan ju ha varit en genombrottsblödning tex...
  • slemtorsk i din bralla

jag har alltså ALDRIG haft särskilt mycket finnar... inte ens i tonåren....har fått höra från hudrerapeuter att jag har väldigt fin hud, finare än många andra i min ålder (39)....men va fan har hänt...???

FINNAR överallt.. brösten, bröstkorgen men främst på hakan och överläppen.....och runt näsan.. känner mig oerhört pubertal helt plötsligt...vet att det händer att man får lite finnar o sånt när man är gravid men ska det verkligen vara så här MYCKET:....????
    skitjobbigt och det blev ju inte bättre av att jag gjorde en rejält grundlig behandling med ansiktsmask och ansiktsvatten o grejer.....

• slemtorsk i din bralla
    Liiina89 skrev 2012-05-17 15:48:02 följande:
    Förhoppningsvis blir det bättre längre fram i graviditeten. Sen får man amningshormonet som gör detsamma. =p  
    Jag hade finnar på ryggen tom!! RYGGEN!? Så jävla vidrigt. 

Tur att det finns smink så man kan täcka över en del iaf =p   

fast såå mycket smink finns inte så att det täcker dessa.. och personligen tycker jag oftast att det ser värre ut med massa täckstift och foundation över dem..får ju inte se ut som en glädjeflicka heller... är ju inte 22 liksom *S*
    N1987 skrev 2012-05-17 15:48:06 följande:
    Slemmis: i hear you.. Har också finnar överallt och det brukar jag inte ha! Suck..
    och tappar hår.. men det gjorde jag förra gången jag var gravid också... hade långt hår då också men det slutade med att jag snaggade mig tok-kort några månader efter förlossningen för jag slutade inte tappa hår...och nu har jag sparat ut igen då... och tappar stora tussar...
  • slemtorsk i din bralla
    Liiina89 skrev 2012-05-17 16:25:18 följande:
    bbcream och sen puder på det! =D
    neeeej aldrig... puder är ju så jävla skitfult (förlåt mig) och är man i min ålder så ska man inte glätta på massa skit helt enkelt.. ser mest patetiskt ut när någon på 40 krämar på med för mycket *ASG*

sen syns ju finnarna oftast igenom ändå och puder täpper ju till porerna extremt mycket och skapar orenheter.

Har inte använt puder sen 80-talet (indianpudrets storhetstid) och det är nog en av orsakerna till att jag har hud som en 20-åring i dag....eller...*S* som en fjortis nu när man är gravid då ha ha
  • slemtorsk i din bralla
    Liiina89 skrev 2012-05-17 16:31:35 följande:
    Nej! =P Det är jättebra med puder ju! Kan man jämna till allt och man slipper visa den glansiga hyn ;)

Du får nog "stå" ut med din fjortishud nu =D hihi, tur att det är värt det! =)  
    jag använder inte puder som sagt.. och har inte ojämn hy bara finnar haha...

OCH JAAA det är värt det tusen gånger om faktiskt men med tanke på att jag har såååå många fler symtom den här gången mot förra gången jag var gravid så börjar ändå tanken växa att det kanske är två där inne ...mannen fick någon ingivelse att det var tre häromdagen.. och kom hem med namn och allt klart ha ha...

Hans syrra gjorde ju IVF för 20 år sen.. fick två embryon insatta (precis som vi) och fick tre bebisar .... så det händer ju liksom
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-05-17 16:47:34 följande:
    Absolut! Nu känns allting mycket lättare. :)
    Dom höll med oss där nere om att läkaren bemötte oss helt fel i tisdags samt att han gjorde fel. Han mätte ju bara en gång och här mätte hon jättemycket i olika vinklar.
    jo det minns jag från mitt ultraljud med sonen (7,5 år nu) att de mätte från alla möjliga håll o kanter och fick knuffa o buffa på magen för han höll på att vända sig bort från dem som jobbade med ultraljudet...det tog minst 45 min och mycket mätande och räknande..
  • slemtorsk i din bralla
    Maramina skrev 2012-05-17 20:13:10 följande:
    Det är kanske en eller flera tjejer där inne! Det sägs ju att en tjej tar skönheten från mamman under graviditeten och tänk om det är flera tjejer - OJ vad mycket skönhet de tar
    ja herregud ha ha stackars mannen om det blir flera tjejer....

Mannen tror ju att det är två tjejer och en kille.. Emma Isak och Evelina...
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-05-17 20:40:23 följande:
    Jag hade inte en finne med min tjej. Håret blev tjockare. Har inte tappat något nu men ammar ju inte. ;)

Slemtorsk. Vet du att det är 2 nu eller 3? Har inte läst på ett tag.
    nepp.. har inte fått veta än... 28:e förhoppningsvis
     spänningen stiiiiger
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester