• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • JWoo
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 22:09:29 följande:
    jag vet inte men vad jag vet är att när man verkligen vill bli gravid kan man få kroppen att bete sig som det omedvetet... jag har ju haft supersymtom 3 av 4 månader, plus att jag heller aldrig haft sånna konstiga menser men så fort vi började försöka få barn hade jag en och nyligen hade jag en till på 4 dagar som var "lätt att handskas med"- jag blöder annars som en stucken gris......

kroppen är underlig, den spelar en spratt... Hoppas att du är gravid och ÄR du det ska du ju helt klart ta o läxa upp barnmorskorna, är du inte får du bara ta o pusta ut och försöka ta nya tag. Du gör rätt som ringer läkare i morgon för du måste ju kollas upp för din egen skull, går ju inte att ha det så här.. och ÄR du gravid ska du ju ha rätt till mödravård.
    Jo nog ska de få se på annat det kan du skriva upp!!!
    Ja men jag orkar inte gå i ovisshet längre....
    Det tär på en...

• slemtorsk i din bralla
    JWoo skrev 2011-10-10 22:16:57 följande:
    Jo nog ska de få se på annat det kan du skriva upp!!!
    Ja men jag orkar inte gå i ovisshet längre....
    Det tär på en...
    Det förstår jag.. vet ju hur det känns bara att gå någon dag över tiden :-/

Men kontakta läkare och uppdatera oss gärna, i värsta fall...överdriv lite, det FÅR man göra och kontakta kvinnoklinikens akutmottagning, man får bre på lite när det gäller att få hjälp på sjukhus, tyvärr om man ska bli tagen på allvar...

Lycka till.. nu går jag o lägger mig men som sagt... återkoppla gärna i morgon. Vi försöker ju stötta varandra här inne *kram*
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-10-10 22:16:54 följande:
    Fast det låter jätteskumt. Min kusin bor i Göteborg. Hon fick hjälp nu efter sitt tredje missfall. Alla skedde innan v 8. Två av dem kom all ut men ett behövde hon hjälp med. Hon gör nu utredning.
    beror kanske på omständigheterna... men det är "regeln" de har ... fast å andra sidan så finns det ju alltid regler som kringgås och det beror säkert på vilket sjukhus också... vet att det över lag går snabbare att få hjälp med det mesta inom gyn i göteborg, efter att ha bott där i många år har jag kvar min gyn där trots att jag flyttat massor med mil bort....
  • JWoo

Jag har försökt med allt i flera veckors tid, om inte doktor Jörgensen tar emot mig så vet jag inte vart jag ska ta vägen...
    Jag orkar inte... Jag bara gråter och gråter varenda dag för att ingen vill hjälpa och att jag inte vet någonting och min man är helt förstörd över att se mig sådan varje dag.... Gråter 

• Lindis1974

Men åk in till akuten ! Där tar dem mot dig. Du behöver inte må så dåligt. Stor kram

• Kickioh

Huvva, kan bara tänka mig hur tungt ni har det :'( Hoppas ni får hjälp och att det löser sig för er!! KRAM

• Envira

tog ett till test nu på kvällen efter att ha hållt mig i måånga timmar, och denna gång tycker jag mig nästan se något..

Någon som vill mixtra lite med bilden åt mig? 
  • Lindis1974

Envira: ser tyvärr inte något. Vilken dag är du på ?

• Envira
    Lindis1974 skrev 2011-10-10 22:32:18 följande:
    Envira: ser tyvärr inte något. Vilken dag är du på ?
    bim-6 ungefär..
  • Lindis1974

Ja men dåså. Då hoppas vi på plus om några dagar :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester