• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Kickioh

Ungefär samma för mig! Hade mensvärkliknande ont fast mer "huggande" känsla måndag tisdag. Rikliga flytningar till och från och nu idag detta rosa i flytningen. Idag bör vara ÄL om man räknar 14 dagar från första mensen, men då har jag ju heller ingen aning om hur regelbunden jag är än :)

• Skubberumpan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 21:23:45 följande:
    ett svagt plus ser jag iaf....
    Skönt att nån fler ser :D
    Första dagen som jag inte behövt göra nått med fotot för att det ska synas
    Provar igen om nån dag och hoppas på starkare! 
  • Radioactiive
    Skubberumpan skrev 2011-10-10 21:20:19 följande:
    Dagens bild, vad ser ni? 

Samma här ser också ett svagt plus!
  • Skubberumpan
    Radioactiive skrev 2011-10-10 21:29:08 följande:
    Samma här ser också ett svagt plus!
    :D 
    Skönt när man fått sträck på olika sorters test, än om svaga... 
  • Skubberumpan
    MissFörstånd skrev 2011-10-10 21:32:58 följande:
    Skubberumpan - ser ett svagt streck jag också. Det är bara ett streck va? Det ska inte vara ett plus?
    Stämmer, ska bara vara ett sträck :)
    Bara så glad att ni är flera som ser det! 
  • JWoo

Är det då någon som kan hjälpa mig, jag har hört att ett plus är alltid ett plus.
    Okej, men om det kom ett starkt plus som sedan blev svagare efter 15-16 sekunder, är det ett plus då?
    Jag hade två såna senast.
    Kroppen säger att jag är definitivt gravid via trötthet, huvudvärk, stora ömma monstertuttar, hungrig oftare, kramp i benen ibland, humörsvängningar, magen har börjat växa lite grann osv osv....
    Jag är då i v.12 (11+2) och inte en enda barnmorska vill skriva in mig!!!! 

• Lindis1974

Varför vill ingen barnmorska skriva in dig? Har du gjort VUL?

• Skubberumpan
    JWoo skrev 2011-10-10 21:39:16 följande:
    Är det då någon som kan hjälpa mig, jag har hört att ett plus är alltid ett plus.
    Okej, men om det kom ett starkt plus som sedan blev svagare efter 15-16 sekunder, är det ett plus då?
    Jag hade två såna senast.
    Kroppen säger att jag är definitivt gravid via trötthet, huvudvärk, stora ömma monstertuttar, hungrig oftare, kramp i benen ibland, humörsvängningar, magen har börjat växa lite grann osv osv....
    Jag är då i v.12 (11+2) och inte en enda barnmorska vill skriva in mig!!!! 
    Du låter ju gravid...
    Varför vill dom inte skriva in dig?

• alexander2011
    Hoppas 2012 skrev 2011-10-10 21:04:46 följande:
    Jag har upplevt precis samma sak. Vet inte exakt när jag hade ÄL för var på bröllopsresa och mina ÄL tester tog slut utan visat glad gubbe. Sen ca fred 30/9 fick jag väldigt ont i äggstockarna, brösten etc och detta höll i sig ca 1,5 dag. Och sen i torsdags 6/10 började jag ha väldigt ont i ryggslutet, äggstockarna, brösten etc. BIM-1 idag utan resultat, bara -
    Imorse hade jag, precis som du, en orange/rosa flytning och sen dess inget mer. Ingen aning om vad det är mer flera som har det som man läst om på FL.
    Vill gärna veta vad det är...

spännande :) ja det återstår att se. är sjukt fundersam. vet inte alls hur mensen kan bli efter förlossningen de första ggrna
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester