• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • LillSnurr82

Tove ett solklart plus.. Grattis, det här klarar du!

• Tezss

Blir galen på dessa gravtester. Har denna månad haft en annorlunda mens, den har inte alls varit som den brukar och jag har haft väldigt ömma bröst, men det brukar jag ju ha vid mens. Fick för mig att göra ett gravtest (billig variant) och det var två streck, men det andra strecket var inte helt tydligt, jag väntade några dagar och gjorde ett till gravtest. Såg två starka streck. Eftersom vi försökt ganska länge så kändes det overkligt. Så köpte jag ett till gravtest , dyrare märke. Först blev det ingenting - inte ens i kontrollrutan, så jag "skvätte" lite till (ursäkta att jag är så ingående) och då blev det utslag. Som på bilden ovan, inte jättetydligt, men kanske positivt :). Men nu vet jag inte om det blev riktigt gjort. Ska göra ett till om några dagar..känns ju lite konstigt då jag ändå har haft nån typ av blödning denna månad. Skulle så gärna vilja vara gravid, men tror inte på det riktigt än. Vad tror ni? 

• alexander2011
    Tezss skrev 2011-10-10 17:14:33 följande:
    Blir galen på dessa gravtester. Har denna månad haft en annorlunda mens, den har inte alls varit som den brukar och jag har haft väldigt ömma bröst, men det brukar jag ju ha vid mens. Fick för mig att göra ett gravtest (billig variant) och det var två streck, men det andra strecket var inte helt tydligt, jag väntade några dagar och gjorde ett till gravtest. Såg två starka streck. Eftersom vi försökt ganska länge så kändes det overkligt. Så köpte jag ett till gravtest , dyrare märke. Först blev det ingenting - inte ens i kontrollrutan, så jag "skvätte" lite till (ursäkta att jag är så ingående) och då blev det utslag. Som på bilden ovan, inte jättetydligt, men kanske positivt :). Men nu vet jag inte om det blev riktigt gjort. Ska göra ett till om några dagar..känns ju lite konstigt då jag ändå har haft nån typ av blödning denna månad. Skulle så gärna vilja vara gravid, men tror inte på det riktigt än. Vad tror ni? 

Jag tror du är gravid heltklart och de finns ju dom som får en "mens" blödning när dom är gravida. jag avbröt min grav för 5 år sen o jag hade 2 mensblödningar som vanligt
  • MissFörstånd

Tove - grattis . Det kommer gå bra, berätta för bm att du är nervös!

Tezzs - låter som du är gravid, grattis

• Envira

Tack för att ni lugnar mig allihop, jag åkte iväg på gymmet och tröttade ut mig ordentligt så att jag fick lite annat att tänka på :)

• slemtorsk i din bralla

Envira.. vad bra SJälv sitter jag o är dösjuk.. och döledsen för att jag missade jävla helvetes skitteorin.. till på köpet när jag körde hem så kom en jävla IDIOT och fräser om mig på vår lilla vägs smalaste ställe så jag höll på att köra in i broräcket... alltså..det är 70 väg, krokig liten landsväg (ni vet på landet, nätt o jämt att två bilar kan mötas) jag låg i 70 vilket är i mesta laget när det är fuktigt på vägen och IDIOTEN fräste om mig.. höll på att dö av hjärtslag...grrrrrrrrr

och så till mitt erkännande....jooo jag köpte ett test ... kanske för att straffa mig lite för att jag missade teorin.. ett "testa-tidigt"... trots att de har sämre känslighet än de tester jag har hemma.. och inte fan blev det nåt bättre....fortfarande blankt...väl???

och idag är det BIM-6.....förra månaden hade jag faktiskt ett svagt plus så här dags med just det testet men det blev det ju inget av så jag vet inte om det gör nån skillnad vad det blir känns det som...

Jaaa jag vet att ni vill ha bilder så de kommer väl här då

• Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 18:14:38 följande:
    Envira.. vad bra SJälv sitter jag o är dösjuk.. och döledsen för att jag missade jävla helvetes skitteorin.. till på köpet när jag körde hem så kom en jävla IDIOT och fräser om mig på vår lilla vägs smalaste ställe så jag höll på att köra in i broräcket... alltså..det är 70 väg, krokig liten landsväg (ni vet på landet, nätt o jämt att två bilar kan mötas) jag låg i 70 vilket är i mesta laget när det är fuktigt på vägen och IDIOTEN fräste om mig.. höll på att dö av hjärtslag...grrrrrrrrr

och så till mitt erkännande....jooo jag köpte ett test ... kanske för att straffa mig lite för att jag missade teorin.. ett "testa-tidigt"... trots att de har sämre känslighet än de tester jag har hemma.. och inte fan blev det nåt bättre....fortfarande blankt...väl???

och idag är det BIM-6.....förra månaden hade jag faktiskt ett svagt plus så här dags med just det testet men det blev det ju inget av så jag vet inte om det gör nån skillnad vad det blir känns det som...

Jaaa jag vet att ni vill ha bilder så de kommer väl här då

Japp det är blankt tyvärr! 
    En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-10 18:33:21 följande:
    Japp det är blankt tyvärr! 
    jo visst är det... men som sagt.. är nästan en hel vecka kvar och det sista som lämnar en är ju hoppet.... eller snuvan...får se vilket som försvinner först *S*
  • Hoppas 2012

Testade själv väldigt tydligt - precis...BIM-1
    Värken var väl mensvärk då....kommer säkert mensen imorgon eller ikväll efter den lilla orange/rosa flytningen imorse....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester