• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Det är du och jag skrev 2012-01-09 11:35:14 följande:
    Dagens morgon test BIM-3 och det är starkare (syns mer i verkligheten haha)

Ser ni att det är lite starkare?
    Är ju ingen tvekan om att du är GRAVID!!!
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Testberoende som jag är var jag ju tvungen att testa igen vid nästa toabesök...haha Nån som vill trixa lite? Anar en svag skugga irl men säkert bara spök.

• popcornplaya
    Soffiie skrev 2012-01-09 13:58:39 följande:

är det någon som ser nått på mina test? Äl +7 idag =)
    Kanske kan ana något på nedersta.
  • popcornplaya
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 15:03:00 följande:
    Jag ringde igen och fick "komma in så tar dom dig när dom hinner" Mmm snällt!!!
    Frågade om varför det skulle va X om jag se negativa tester då sa hon att ibland kan det va så... !!!
    Gör mest ont i ryggen nu och mellan varven DRAR det framåt...
    Skönt att få komma in ändå, tycker det är bättre att kolla en gång för mkt än en gång för lite. Är ju inte meningen att du ska ha så ont!
  • popcornplaya
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-09 15:06:39 följande:
    pocorn.. jag anar också något.. ska se om jag kan trixa lite..
    Snäll du är Skrattande
    pluralfamilj skrev 2012-01-09 15:06:42 följande:
    popcornplaya: jag ser! mest på den övre... hoppas det utvecklar sig och blir mer rosa!
    Ja det kan man ju hoppas på! Men jag är sleptisk... Men är på ÄL+11 eller ja 11 dagar sen positivt ÄL test så man kan ju hoppas att äl var senare och att ägget fäst sent eller nått.
  • popcornplaya
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-09 15:08:40 följande:
    tyvärr popcorn får jag inte till något tydligare.. men jag tycker som sagt att det finns något på första bilden...
    ok, tack ändå!
  • popcornplaya
    Knasten83 skrev 2012-01-09 15:38:28 följande:

flickor, jag börjar tro att man faktiskt KAN manipulera ett test som är blankt... jag ser inget i verkligheten men tog ett nytt test nu som jag mörkat...
    Haha eller så är du gravid.
  • popcornplaya
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 18:21:55 följande:
    Tack goa tjejer för er omtanke, skönt att jag åkte in så jag kunde få "ord på det som gjorde ont"...
    Läkaren va riktigt bra, gjorde ett VUL och visade ALLT i minsta detalj och förklarade. Rätt va det va så hade jag ett cirka 6 CENTIMETER stort föremål på skärmen och blev rädd. "Lugn sa hon och skrattade, det är dubbel skala" dvs 6 cm på skärmen är 3 i verkligheten så hade en 3cm mogen äggblåsa. Heter det så?
    Så där va anledningen till smärtan, och att det blir så här ibland är tydligen att hormonerna får en "knäpp" och spelar kroppen ett spratt och det fanns även några mindre mogna blåsor. 
    Så summan av det hela är att jag hade ett missfall enl läkaren och efter detta har kroppen fått ett "hormon-spel" vilket inte är ovanligt efter graviditet (brukar rek. att man hoppar över en cykel efter missfall så att kroppen får bli normal igen)
    Hon såg även blod runt denna stora blåsan vilket förklarar smärtan, precis som när man får ett blåmärke kan tydligen saker "gå sönder" även där inne och då kommer det ut blod i magen i små mängder och är absolut inte farligt men gör ont.
    Bästa läkare jag träffat, fanns inga frågetecken när jag gick Glad

Så ÄL kan göra ont men bör inte göra så ont och detta va ju inte en normal ÄL utan något konstigt som kroppen hittade på efter missfallet.
    Sa ju att jag inte trodde dina test var spök utan mf. Alldeles för många och tydliga för att va spök.
  • popcornplaya
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 18:38:07 följande:
    Det börjar gå upp för mig nu. Jag trodde mer att jag sett i syne... På nåt märkligt sätt är jag liksom inte ledsen, mer "glad" att det blir som det blir om det ändå inte stannar.
    Nä man blir ju inte mer glad men en förklaring till alla streck iallafall.
  • popcornplaya

När man inte får nån stegring kan det ju hända att man missade den, att det bara var under några timmar kanske.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester