Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Momtobee skrev 2012-02-28 06:21:27 följande:
    Slemmis, beställ från clearblueshop så har du testet i morgon
    oooki..hmmm men jag har inget visa, kan man betala med internetbank dit??
  • slemtorsk i din bralla
    Momtobee skrev 2012-02-28 06:23:43 följande:
    Tror det eller klarna
    verkar bara vara faktura och det vill jag inte ta... jag är fruktansvärt glömsk och får inte dra på mig fler påminnelser nu ha ha... kanske får be mannen stanna till och köpa, han ska ändå till läkaren i dag .....
  • slemtorsk i din bralla
    plantan skrev 2012-02-28 06:39:36 följande:
    Slemmis vänta med d digitala tills bim så du är säker på att det visar rätt tänker jag. Så trist om d står inte gravid pga hormonhalten. Krya nu på dig. Själv aka jag köra till jobb nu. Lite mkt o göra o då börjar jag hellre tidigt så jag kan mysa med mina flickor ikväll :). På måndag åker min spiral ut så sen blir d åka av ;)
    jag hade tänkt att göra det faktiskt... för precis som du säger är det trist om det blir negativt.. dessutom är de ju lite dyra :-/ men för att ha hemma tills dess... har ju inget apotek runt knuten direkt varken hemma (2 mil till närmaste) eller på jobbet -(nästan 20 min promenad)

Så tänkte bara var bra att ha hemma eftersom jag själv inte har körkort heller så det är inte bara att slänga sig i väg och skaffa ett *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-28 06:41:56 följande:
    Jag förstår inte grejen slemmis??? Självklart ser jag strecket du pratar om idag på apotekstestet. Men vad har det att göra med att jag inte såg något igår??? Skulle vi va ärliga här inne eller klappa händer så fort vi ser en nyans?

Jag säger INTE att du INTE är gravid, tvärtom det kan du mkt väl vara men jag såg inget på testen igår det var DET jag försökte säga!!!
    men snälla du... kan du inte ta lite skämt.. du är ganska snabb på att lägga in smilysar och skoja till det med din råa attityd och så fixar du det inte själv!?!?!?

Jag tycker visst man ska vara ärlig, men det är skillnad på att vara ärlig och vara hård och klampa på som en elefant i en porslinsbutik, man kan vara snäll o trevlig fast man är ärlig. Och som man behandlar andra får man vara beredd på att bli behandlad själv.

Kan du inte ta att man skojar till det och är lite rå så ska du inte vara det själv.
  • slemtorsk i din bralla
    Grodan74 skrev 2012-02-28 06:47:14 följande:
    Hej alla..
    Om man har en lutealfas på 12 dagar när kan man testa som tidigast då?
    Hade äl den 21/2-12.
    du kan ju i princip testa när du vill... men räkna inte med att du får ett "rättvist" besked förrän säg...typ 10 dagar efter ÄL... det finns ju dem som testar positivt 6-7 dagar efter ÄL, men det finns dem som inte testar positivt förrän två veckor efter BIM så det är väldigt individuellt.
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-02-28 06:47:55 följande:
    Slemmis!!!! Vad är det jag ser? Du hade ju magkänslan där redan innan äl så detta bådar ju gott!
    Ser ett rosa fiiiint streck där vännen!

jo jag hoppas att det inte är något som spökar...annat än en liten Moltas i Magen... haha.. nu fick den ett arbetsnamn bara så där rakt ut i luften.

När vi gjorde IVF:en i november var det Piff och Puff därinne (fick ju två embryon)...nu är det uppenbarligen Moltas i Magen....haha... fan vad jag är rolig i dag då
  • slemtorsk i din bralla
    Meeee skrev 2012-02-28 06:49:50 följande:
    Gud va kul.... håller tummar och tår för att det bara blir starkare och starkare...

Men ni som nu får era efterlängtade plus får inte lämna oss nu Vi som inte fått våra fina plus kommer ju fortfarande behöva ert fina stöd och tolkande  och trixande av test  
    även om jag får ett plus som skriker gravid så lämnar jag inte den här tråden i första taget....den är så mycket mer än bara trixande med tester..... men än så länge så ser jag mig själv som "Ogravid" iaf
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-28 06:52:23 följande:
    Men jag har inte sagt att jag inte tål något. Jag sa bara att jag visst ser på testet idag men har inte sett något innan. Är väl inget konstigt? Många här som lagt upp neg test ena dagen och positiva nästa så det är väl klart att det kan va nåt på ditt Jag blir hellre ärligt bemött "som en elefant i en porslinsbutik" än framhejad så fort ett test skuggar lite... Så ja, då är det väl ok att vara ärlig själv med? Varför ens göra en grej av detta? Jag sa att jag ser och det gör jag verkligen
    ja och du ser ju "aldrig" när alla andra ser både skuggor och streck så om DU ser så borde det ju vara mer hoppfullt än någonsin Det var liksom så jag menade med mitt tidigare inlägg.. att om DU nu ser så då jäklar...*S*

Fattar du hur jag menar nu????

Jag har inget alls emot din ärlighet men det finns olika sätt att lägga fram det på, bara för att du föredrar den lite mer hårda ärligheten betyder inte det att alla gör det, ville bara framföra det.
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-02-28 06:52:10 följande:
    Slemmis: tycker ju moltas är betydligt finare än piff och puff, tror han får det lättare i verkligheten med det namnet ;) oj, vi spårar ju inte alls nu! ;)

Sjukt spännande! När ska du testa igen?
    personligen är jag ju lite inne på att jag vill ha en flicka eftersom jag redan har en pojk, men det är ju moderna tider och så... så en flicka kan ju också heta Moltas... iaf så länge hon är i magen. Det ska väl vara könsneutralt nu för tiden+?????
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-02-28 06:52:10 följande:
    Slemmis: tycker ju moltas är betydligt finare än piff och puff, tror han får det lättare i verkligheten med det namnet ;) oj, vi spårar ju inte alls nu! ;)

Sjukt spännande! När ska du testa igen?
    testa igen?? hmmm.... skulle helst försöka hålla mig i åtminstone två dagar men nog vet vi alla här att det inte går *ASG*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester