Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nä ingen bild...gått o lagt mig..får se om det syns ngt på morgondagebs test...

• slemtorsk i din bralla

God morgon, på väg till praktiken. Vaknade med lite halsont och menskänningar bim -4 och testet...tja som förut , vinklar man o vrider så kan man lockas till att se en skugga- om man anstränger sig. Tog kort på dagens och gårdagens testa tidigt men kan inte lägga upp dem förrän sju när jag är på jobbet.

• slemtorsk i din bralla

Jag har stickor köpta från England VIA ebay...funderar på att gå till. Ica på lunchen o köpa rfsu i stället men jag blir ju inte mer gravid för att jag testar o letar plus.

• slemtorsk i din bralla
    Jajatta skrev 2012-02-27 07:01:58 följande:
    Hej! ÄL +11, BIM -4. Vad tror ni? Det syns väldigt tydligt här hemma (testlagrets). Har aldrig ens fått ett supersvagt streck. Är ju som sagt tidigt och sja testa med CB imorn..
    Kul och höra vad ni tror! ( Isf är det äntligen ett plus efter försök sju...)

jamen det ser väl helt lysande ut.. grattis
  • slemtorsk i din bralla

Nu så... först 

så kommer dagens test då i två versioner

repris på gårdagens test.. hur det såg ut efter att ha legat.. i flera timmar.. tja.. jag fotade det ju i morse så ett halvt dygn typ......

• slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-02-27 07:20:49 följande:
    ser nått.-. 

tack gumman.. jo på gårdagens var det ju tämligen tydligt men det framträdde inte så klart förrän efter någon dryg timma så jag vet inte om man ska bry sig om det.. var ju ett "Testa tidigt" som jag fick plocka ur hylsan för det blev imma på fönstret (jag är het på gröten tydligen hehe)

Det andra är ju de engelska testerna och tydligen var de inte så känsliga enligt Sofiiee (eller hur hon nu stavar)

Jag har nog tyvärr släppt min positiva inställning just nu..... mest pga menskänningarna i magen, skulle inte säga att det är värk utan det är den där svullnaden jag alltid får några dagar före mens, den var ju inte där sist jag var gravid- det var liksom det enda som inte var "som vanligt" och orsaken till att jag testade mig på BIM-dagen..dååå alltså..nu testar jag ju varje dag liksom *ASG*

Får se om jag kilar till ICA och köper ett testa-tidigt till sen på lunchen, apoteket ligger ju en liten bit bort från där jag sitter så jag hinner nog inte både äta och kuta fram o tillbaka...

PS minus på vågen denna veckan igen...-1,1 kg så jag är iaf glad över det
  • slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-02-27 07:28:45 följande:
    hmmmm rfsu du tänkte köpa?? (tycker int om dom)

hmm ja du känner ju din kropp bäst men ja hoppas för dig/er :) 
    Nä de "vanliga" RFSU gillar jag INTE.. min barnmorska på fertilitetskliniken skojade om att man måste vara gravid i 12:e veckan för att de ska ge tydilgt utslag ha ha....

Men testa tidigt gillar jag, de är lättare att läsa av, har aldrig haft något spökstreck på dem.. förutom nu då.. om det nu är spök!?!?!?!?

Annars har Ica bara CB och dem vägrar jag bestämt att ta....fast å andra sidan vore det nästan lite roligt att ta ett för skojs skull...bara för att se liksom ha ha....
  • slemtorsk i din bralla
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-27 08:30:51 följande:
    Jag har mensvärk, typ. Det spänner och drar stundtals. 
    Mina bröstvårtor går från lite ömma till extremt ömma.
    Har ganska mycket flytningar, genomskinliga sådana.

Mens, eller gravid?

Avskyr att alla menssymptom är det samma som graviditetssymptom. 
    Håller med dig.... mår illa nu.. liksom.. HALLÅ!?!?! Varför då???

Mitt högra bröst har ömmat av o till under de senaste 3 dagarna och det bränner i bröstvårtorna..

Flytningar?!?! JAJAMENSAN... låååånga trådiga (inte fullt så klistriga som vid ÄL) men vita.....

sen börjar malandet i magen och det är väl det som får mig att tro att det trots allt är mens på gång.. men hoppt finns ju där innne.

Vi har väl samma BIM du och jag?? Har för mig att vi ägglossade typ samma dag
  • slemtorsk i din bralla
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-27 08:41:26 följande:
    Jag vet ju inte hur långt jag har mellan ÄL och mens, så jag räknar väl med att jag har BIM någon gång mellan lördag och kanske måndag? Ingen aning.
    Mina flytningar är inte direkt trådiga, mer genomskinliga och rikliga. 
    Jag känner mig "full" i nedre delen av magen. Just därför jag undrade för massvis med sidor sedan när det börjar fyllas upp med blod inför mens. 
    Ja ja, vi får se vad som sker. 

Du fylls ju inte med blod inför mens.. även om man kan tro det..

Utan det som kommer ut vid mens är ju först och främst slemhinnorna som byggts upp inför en ev graviditet, blodet är liksom bara sånt som "sköljer ut" slemhinnorna. Blod lagras inte upp för att sen pumpas ut om du fattar vad jag menar

Så svullnaden kan ju vara antingen att dina slemhinnor är väldigt tjocka, att du ÄR gravid eller att du har lagt på dig väldigt mycket vätska vilket inte är ovanligt inför mens och då kan man känna sig full och tung i magen.

Det vanliga är ju att man har 14 dagar efter ÄL och om du o jag ÄL.ade samma dag så har du BIM den 2/3 men sen kan ju lutealfasen diffa lite också från person till person.

• slemtorsk i din bralla

gaaah.. min handledare går med mig förbi ica så jag kan nog inte smita in o köpa nåt test ha ha..vill inte att hela världen ska veta liksom

kanske lika bra det...eller så köper jag ett på tillbakavägen.....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester