Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Nä ingen bild...gått o lagt mig..får se om det syns ngt på morgondagebs test...
Nä ingen bild...gått o lagt mig..får se om det syns ngt på morgondagebs test...
God morgon, på väg till praktiken. Vaknade med lite halsont och menskänningar bim -4 och testet...tja som förut , vinklar man o vrider så kan man lockas till att se en skugga- om man anstränger sig. Tog kort på dagens och gårdagens testa tidigt men kan inte lägga upp dem förrän sju när jag är på jobbet.
Jag har stickor köpta från England VIA ebay...funderar på att gå till. Ica på lunchen o köpa rfsu i stället men jag blir ju inte mer gravid för att jag testar o letar plus.
Nu så... först
så kommer dagens test då i två versioner
Du fylls ju inte med blod inför mens.. även om man kan tro det..
Utan det som kommer ut vid mens är ju först och främst slemhinnorna som byggts upp inför en ev graviditet, blodet är liksom bara sånt som "sköljer ut" slemhinnorna. Blod lagras inte upp för att sen pumpas ut om du fattar vad jag menar
Så svullnaden kan ju vara antingen att dina slemhinnor är väldigt tjocka, att du ÄR gravid eller att du har lagt på dig väldigt mycket vätska vilket inte är ovanligt inför mens och då kan man känna sig full och tung i magen.
Det vanliga är ju att man har 14 dagar efter ÄL och om du o jag ÄL.ade samma dag så har du BIM den 2/3 men sen kan ju lutealfasen diffa lite också från person till person.
gaaah.. min handledare går med mig förbi ica så jag kan nog inte smita in o köpa nåt test ha ha..vill inte att hela världen ska veta liksom
kanske lika bra det...eller så köper jag ett på tillbakavägen.....