Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Soffiie skrev 2012-02-28 11:43:24 följande:
    Slemmis jag ser på otrixade =) WIIIII vad spännande... Hoppas du får nått med posten idag men tror tyvärr imorrn annars för det blev sent igår...
    Jag bor på landet.. så jag ska vara glad om det kommer någon post överhuvudtaget ha ha.....tack snälla du
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-02-28 11:50:12 följande:
    va trist,, hade hoppats dme skulle komma idag då hade du kunna testa igen med ett testlagrets =)

jag har vart på vul nyss är så lycklig det var en liten ärta med hjärta och 4 mm lång =)
    åååå så underbart...minns den känslan med sonen, när man såg första gången.. och massor av gånger.. jag gjorde ju drygt 25 UL undermin grav *S* så han var välkänd redan innan han pluppade ut..

Vill så gärna känna det igen hoppas hoppas
  • slemtorsk i din bralla

Alexander2011 jag tyckerju att jag ser ett helt streck fast det är kraftigare vid ändarna....

bim?

Det är så många på gång nu att jag knappt minns mitt eget BIM ha ha

• slemtorsk i din bralla
    lillasysterjessa skrev 2012-02-28 11:53:53 följande:
    hjääälp! 
    jag vet att jag är fullkomligt manisk... Är på bim-5, och har haft molande feeling i magen ända sen äl+4 och testade nu med ett CB (som jag vet att jag inte borde gjort.. skit-test) med bara 3 timmar gammalt kiss. Men jag kan omöjligt hålla mig längre än så. Det var mycket och rejält gult iaf.

Nu inbillar jag mig såklart att jag ser något helt vansinnigt svagt, men jag får inte med det på bild!

Är det någon som ser något? 
    Jag är väl medveten om att föruttsättingarna att det ska visa plus såhär tidigt är småååå =) men man är ju nyfiken liksom! 
    det är svårt att se.. men de tär CB så jag skulle aldrig lita på något svagt, inte så tidigt heller.. har du testat med något annat test, typ testlagret eller apotekets? Dem är mer pålitliga
  • slemtorsk i din bralla
    MissMA skrev 2012-02-28 11:56:42 följande:
    Slemtorsk:

jag tror faktiskt verkligen att det är en liten knodd  =D
    Det är ju rosa streck =) 
    ååhh. jag sitter här o grinar nu.......vet inte vad jag ska tro liksom...tänk om det verkligen finns en "Moltas i magen".......och utan IVF!?!??!!?
    ALltså min man hade tills april förra året bara haft utlösning typ 3 ggr under hela vår relation på 4 år.. och inte ens 10 ggr hela sitt liv sen sin olycka för 21 år sedan.........FATTA vilken utveckling..vilken grej..!!! jag är helt skakis och hoppas hoppas att det blir ett klart o tydligt plus
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-02-28 12:04:31 följande:
    slemmis... att det kan släppa 2 ägg??större chans att bli gravid då eller =) ??
    det kan släppa fler ägg och det gör det ganska ofta när man stimuleras av olika mediciner..vad exakt borago kan åstakomma vet jag inte men jag har hört att det ska vara naturens Pergo och Pergo gör ju att man släpper fler ägg..större chans/risk för flerbörd osv.

men det kan absolut släppa två ägg..... tvåäggstvillingar finns ju som bevis vettu

Sen kan det vara att det har bildats extra många äggblåsor, kanske pga boragon.. som tex när jag gjorde IVF hade jag ca 15 äggblåsor varav 11 var i "normal storlek" (vad nu det är) men "bara" 7 ägg..en äggblåsa innebär inte automatiskt ett ägg om du fattar..

Hoppas det är två ägg nu då..för ja rent statistiskt så ökar det ju chansen att bli gravid..
  • slemtorsk i din bralla
    NeLe skrev 2012-02-28 12:20:25 följande:
    slemtorsk... Alltså jag ser ju ett streck på dina tester men min frågan är mer ifall strecken inte är för nära varandra?! Ser så ut....?!
    tycker du??? Tjaa kanske.....de SKA ju vara ganska nära varandra på apotekets..ska rymmas i en liten yttepytte-ruta men jag vet inte....det ser inte för nära ut när jag satte på fodralet igen.. men jag kan ha fel..det har hänt förr
  • slemtorsk i din bralla
    NeLe skrev 2012-02-28 12:37:15 följande:
    Kan du inte fota med hölstret på nästa gång innan du rycker loss det då? Lättare att hålla reda på känns det som

Ge inte upp! Vissa kan inte se något foster förrän efter v 7+ så än finns det hopp... Har du fått ny tid för VUL?
    ska försöka.. problemet är att det blir sånna reflektioner i glaset att det inte syns något, på det förra testet var det en rispa tvärs över att det inte syntes nåt knappt IRL utan att jag tog bort det.. sen blir det imma ibland.. så struligt.

Det är väl nackdelen med de där testerna i plastfodral... nu får vi se vad som kommer med posten ....och om inget kommit till på lörd-sön vad gällande mens blir det ett digitalt..de är ju ganska enkla att tolka
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-02-28 12:45:31 följande:

ska ta ett test snart igen..hur länge ska jagvänta?
    du bör ju hålla dig minst 4 timmar o helst utan att ha druckit under tiden... men var du på bim-5 så är det ju ingen idé att testa 3-4 ggr /dag.. jag kan tycka att en gång på morgon och en på kväll om man inte kan hålla sig (och det kan ju inte jag iaf) i övrigt så stiger ju inte hormonhalten SÅÅÅ mycket..fördubblas varannan-var tredje dag så en liten stigning /dag blir det ju men inte på några timmar bara.

På det testet du har där kan jag ana en skugga, men inget klart o tydligt sorry
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-28 12:46:28 följande:
    Inte helt sant.. Eller inte alls egentligen.. Det Borago eventuellt gör är att främja prostaglandinerna (samma som i EPA glandin) och detta gör att slemhinnan gör det lättare för ägget att fästa.. Hela "fasen innan" som kallas proliferationsfasen beror på helt andra saker och det är i den fasen pergotime gör nytta.. Så att borago skulle påverka äggsläpp är inte sant.

Vad som gör att ett ägg släpper beror på att halten östrogen påverkar LH- (ämnet som vi mäter när vi tar ÄL test) och när LH halten är tillräckligt hög så släpps ägget.. Det ägg som dominerar, så även om man har fått pergotime som gjort att man har många mogna äggblåsor så betyder det inte att man har tillräckligt mkt LH som gör att alla äggen släpper fast de är mogna, det finns ett "preparat" att ta för detta också.. Används vid IVF...

Hoppas inte att jag trampade dig på tårna nu slemmis men jag kände att jag ville rätta det som va fel!!!
    det är lugnt ... jag är inte alls påläst på boragon utan tog bara "fakta från luften" från vad jag hört folk prata om i sammanhanget.

Men om det hjälper till att öka på slemhinnorna (så är det absolut inget jag ska ta iaf) så kan det ju också vara en tydlig förklaring till att vissa känner sig svullna och ömma i magen för det trycker ju också på en hel del.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester