Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan skrev 2012-02-22 14:32:45 följande:

men hoppla där ser man.. men jag tycker det ser vitt ut??

Gummsan.. trixa gärna mina också
  • slemtorsk i din bralla
    MeAndMyBoys skrev 2012-02-22 14:38:30 följande:
    Om man väntar för länge... kan testen visa felaktiga plus då? Kram på er alla...
    väntar för länge?? Menar du att man kollar på testet långt efter utgången tid så JA det kan bli felaktiga streck, de flesta tester ska man inte titta på efter 10 eller 30 minuter (står i instruktionerna) för då kan det ha uppstått streck
  • slemtorsk i din bralla
    Hallonbilar skrev 2012-02-22 14:39:39 följande:
    det går ju inte prata han blir otrevlig säger de hemskaste sakerna suckar och går i väg
    låt honom vara.. vet att det är svårt men ge honom utrymme, kan du åka hem till någon kompis eller familjemedlem och bara lämna honom ensam ett tag. Tror som jag skrev att det händer massa saker inom honom just nu och han mår dåligt.
    Sen mår du dåligt och vill ha bebis och det kanske kraschar totalt i honom. Han måste få känna att han missar något bra..dvs dig. Fast frågan är..vill du ha honom när han reagerar så här vid en kris?

Sätt dig själv först nu o skit i honom.
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-02-22 14:41:31 följande:

ja det såg jag också.. nu har det gått för lång tid så det har liksom torkat men det känns som grått och inte rosa...
  • slemtorsk i din bralla
    Milda M skrev 2012-02-22 14:41:52 följande:
    Hejsvejs, ser att ni är proffs... borde väl jag oxo vara efter 4 IVF. Men nu til min fråga. Jag tog ett CB test i går morse RD 8 neg. Nu kollade jag på testet igen, då hade de minsann kommit ett pluss... antar att jag inte ska dra några slutsatser av det MEN hur kommer det sig?
    men du ska väl inte ta test så tidigt.. har du inte tagit ägglossningsspruta!?!? Då ska man ju inte testa förrän efter att den har gått ut ur systemet vilket kan ta upp till 12 dagar.

Dessutom tester som legat "för länge" kan ge plus utan att där finns något.

Lycka till! Har genom gått ett IVF och ska börja med nr två nu i mars så jag vet lite vad du går igenom.
  • slemtorsk i din bralla
    Milda M skrev 2012-02-22 14:44:44 följande:
    Ja, *ler*, men varför var frågan...
    det blir så.. kan ju vara att du har kvar HCG från ägglossningssprutan, annars har det att göra med att fukten som stannar i testet kan framkalla streck när de blir liggande, samt att de allra flesta av oss kan ha yttepyttehalter av HCG även om vi inte är gravida och det kan tas upp och visa sig i strecket när testet legat en bra stund
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-22 14:49:15 följande:
    Fast vänta lite nu... Bara för att vi här inne är lyckliga och längtar efter plus och vissa har sitt plus redan så betyder det inte att empatin försvinner?
    Vi stöttar väl med allt här inne och inte bara när det letas plus...

Vi dras inte ner, jag talar nog inte bara för mig själv nu.. Hjärta
    Håller med dig!

Vi är ju som en liten familj här där vi försöker stötta även i motgångar...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester