• mammatilljames

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

• Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?
  • Eisa

Jag blev platt och fast direkt, typ efter 3 dagar. Ser ut som jag aldrig fött barn. Orkar dock ej ta kort.

• Mabaja
    mammatilljames skrev 2011-09-15 16:41:29 följande:
    Känner precis som du!
    Jag fick bristningar på låt& rumpa precis innan jag blev gravid.
    Men sen fick jag även lite på magen, vaderna (ytterst några) & innerlåren.

Jag är sååå missnöjd, och inte bara det. Jag mår dåligt över det. Ibland blir jag bara så ledsen att jag säger " nej nu ger jag upp, jag tänker inte ens försöka komma i några kläder, eller gå ner i vikt. Jag skiter i det här, min kropp är redan förstörd." Och blir arg på mig själv när jag säger så samtidigt. Jag vet såå många andra som hade bristningar nästan överallt, och efter några år är dom så blekta att man inte ser dom. Och vilken vuxen kvinna har inte bristningar? (även om dom är blekta och itne syns) Ja inte är det många som slapp undan iallafall. Någon gång i livet får man en och en annan bristning.

Min sambo säger att jag är så fin ändå, även om jag skulle bli tjock och få bristningar överallt. Och jag tror honom, att han tycker det. Men jag är allt annat än nöjd. Jag kan inte ens acceptera det. Jag skulle acceptera det om jag var smal men hade bristningar. Men som jag ser ut nu + bristningar.. känns som jag är den enda i hela världen.  
    Vi är ju faktiskt några som mår dåligt över hur vi ser ut efteråt! Och "tur" är väl det att man faktiskt inte är ensam även om det känns så...
    Käs
    Flicka 101010, Grodan bf 120225 mabaja.blogspot.com
  • Momalicious

Ja, det är skönt på ett sätt att man inte är ensam men känns som att de flesta blir perfekta igen. Och det suger ju, att man inte var en av dom.

• Mabaja
    Momalicious skrev 2011-09-15 17:24:13 följande:
    Ja, det är skönt på ett sätt att man inte är ensam men känns som att de flesta blir perfekta igen. Och det suger ju, att man inte var en av dom.
    Jag förstår dig till fullo.. Min man säger bara "kroppen förändras under en graviditet".. Ja men varför ska den göra det sååå på mig? Varför inte på nån annan (i min värld är jag ensam om det här problemet)?

vi kom hem från Rhodos förra veckan och en vecka fick jag må "bra"... När magen blev lika brun som ränderna så de inte syntes.. Då fick jag en liiiten hint om hur det var innan.. När magen var fin! Men nu börjar man blekna och vips syns de mer än väl!
    Flicka 101010, Grodan bf 120225 mabaja.blogspot.com
  • Taitas

Jag mår verkligen jättedåligt och trivs inte alls i min kropp, hade jag vågat hade jag tagit kort på hur jag ser ut och lagt upp här för att någon som är som mig får se att det finns fler eftersom det är såna som blir smala direkt efteråt som lägger upp bilder och spär på känslan.
    Jag är verkligen avundsjuk på er och tycker det är fruktansvärt orättvist att jag är fet och sladdrig 9 jävla månader efter förlossningen.

• mammatilljames
    Mamma till W skrev 2011-09-15 17:29:02 följande:
    Jag förstår dig till fullo.. Min man säger bara "kroppen förändras under en graviditet".. Ja men varför ska den göra det sååå på mig? Varför inte på nån annan (i min värld är jag ensam om det här problemet)?

vi kom hem från Rhodos förra veckan och en vecka fick jag må "bra"... När magen blev lika brun som ränderna så de inte syntes.. Då fick jag en liiiten hint om hur det var innan.. När magen var fin! Men nu börjar man blekna och vips syns de mer än väl!
    Jag förstår med.. jag känner mig HELT ENSAM om det här. et känns som att 90 av 100 blir smala några dagar/veckor efter. Men inte jag. Jag har fett, inte hud. Fett på magen, ryggen,låren armar och "dubbelhaka".
    Magen är "fast" eftersom det är fett, men inte så som jag vill ha den. Jag fattar att man inte blir som vanligt.. (det blir den oftast inte) men plattare och ja.. usch!!! 
  • Loppan boppan

Jag gick upp 20 kilo plus. Gick ner knappt barnet och fostervatten efter förlossning. Tog inte tag i min vikt förrän dottern var 2½ då med viktväktarna. Min mage är inte sladdrig men den putar ut där nere och jag har generellt mer fett kring magen nu än innan jag fick barn. Hade jättesmal midja och inga "love handels" innan tränade en del. Nu är jag mullig runt midja. Det VÄGRAR försvinna... Inga bristningar dock.

• Loppan boppan
    mammatilljames skrev 2011-09-15 09:30:27 följande:
    Efter flörsta, andra eller 3e barnet? Det syns ju inte att du fått barn du heller! 
    Här hade du nått din startvikt här?

Okej. Ja, det sägs ju ta ca lika många månader att gå ner & återgå till sin "vanliga" kropp ( även om kroppen inte blir precis densamma)  som att gå upp under graviditeten!  

Bara sånna som vågar lägga in bilder tyvärr.... Jag är övertygad om att det är mkt ovanligare att se ut så där än att ha lite put, fett och daller. Få förunnat
  • For all I care

Jag ser för jäklig ut i kroppen. I ansiktet ser jag nog ut som mina 27 år men kroppen ser 20 år äldre ut. Tack och lov så ska jag fixa till den efter den här graviditeten, går jag ner 15 kilo så ska jag få göra en bukplastik och en bröstförminskning och den dagen kanske jag kan lägga upp en bild. Jag undviker att vara ute bland folk pga mitt utseende tyvärr.

Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?