• mammatilljames

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

• Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?
  • Satiin

Well, försöker peppa mig själv och andra som mår dåligt över deras kroppar på min blogg. 
    min mage är INTE fin.
    jag må ha gått ner bra i vikt. gick upp 14 och gått ner över 22.
    men huden är slapp och bristningarna är många. naveln är helt sne. 
    MEN, det händer grejer på 26 veckor (är senaste bilden tagen)
    tur att jag (peppar peppar) inte behöver skaffa ny partner.
    Hoppas jag inte förstör er fina tråd :)

Min midja är tillbaka och på höfterna är det inte mycket extra som ligger på. 
    men bikini bär jag aldrig igen. 
    Är 21 år :)

• Maxbox
    Momalicious skrev 2011-09-15 19:45:52 följande:
    Bild finns i min blogg, gissar att den ligger under kategorin "magen". Det är så man vill spy, bara varnar er. Har somsagt ca 30 kg att gå ner. Momalicious.se är min bloggadress.

Jag går mest i klänning/tunika och leggings eller eventuellt mina förstora mamma-jeans. Mina vanliga är för små (såklart) och mamma jeansen är utprovade med stor mage och svullna ben så de åker ner haha.

Mitt största problem är att jag vill börja gymma men tänker att alla kommer titta på mig och tänka "vad gör det svettiga fettot här" så det har inte blivit av. Tror alla dömer mig när jag är ute med barnvagnen också, haha.
    Nej, jag vill inte spy! Jag kan säga att jag också hade en ungefär lika fin mage som dig på förebilden, och numera ser jag ut ungefär som dig efter två graviditeter. (Dock ingen övervikt). Jag är glad att du visar bilderna då det faktiskt inte är ovanligt att kroppen ändras så pass efter en graviditet. Hur stor var din pojke när han föddes förresten?
  • Taitas
    Bild finns i min blogg, gissar att den ligger under kategorin "magen". Det är så man vill spy, bara varnar er. Har somsagt ca 30 kg att gå ner. Momalicious.se är min bloggadress.

Jag går mest i klänning/tunika och leggings eller eventuellt mina förstora mamma-jeans. Mina vanliga är för små (såklart) och mamma jeansen är utprovade med stor mage och svullna ben så de åker ner haha.

Mitt största problem är att jag vill börja gymma men tänker att alla kommer titta på mig och tänka "vad gör det svettiga fettot här" så det har inte blivit av. Tror alla dömer mig när jag är ute med barnvagnen också, haha.
    Min mage ser värre ut, den hänge ännu mer och i mitten av hänget ser det ut som en pung, alltså raggarsträngslinjen är tightare (i brist på andra ord) än magen så det blir liksom två skinnpåsar där iom mina bristningar som gör huden slappare.

Jag hade också velat våga gå på gym men jag skäms för mycket. Jag vågar inte. Tragiskt.
  • Momalicious

Paddy: han vägde 3510 och var 50 cm. Inte så stor alltså :)

Taitas: bilden är väl egentligen lite missvisande eftersom jag tar den själv med utsträckt arm. Min är som en enda stor påse, haha. Dessutom hänger den olika mycket på olika sidor, extra fult!

Hade jag haft råd hade jag anlitat en privat tränare och hyrt gymmet så jag kunde vara där ensam ;)

• Alvi

Fem veckor efter barn nr 3 såg jag ut så här. Det är i stort sett så jag ser ut "som vanligt, förutom att jag fortfarande är lite bredare över höfterna. Får igen alla byxor och så, men har en rätt rejäl "muffintop" som jag inte är nöjd med.

Jag tycker att jag ser smalare ut på profilbilden än jag ser ut i speglar och så... men jag hoppas speglarna ljuger och kameran har rätt!

Väger 56,5 kg, vill gå ner 2 kg, sen är jag nöjd. (Rumpan är plattare än någonsin och den vill jag ha tillbaka, tack!)

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

Tillägg: Jag har inte rört på mig mer än det nödvändiga, typ hämta och lämna barn på dagis/skola och så.

SKA börja med promenader och hemmaträning... snart... Cool

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Halvdanskan

Denna bild är tagen elva dagar efter förlossningen av nr 2.

Gick upp 1 kg med henne, och har nu tre månader senare gått ner 10 kg. Har lite mage kvar, men största förändringen är helt klart brösten. Har redan fått en försmak på hur det blir efter avslutad amningen. Från att ha haft ganska stora har jag nu två tomma sladdriga påsar som hänger. Höfterna är bredare och rumpan borta. Så kan tänkta mig att få tillbaka mina bröst och min rumpa tack!

• Halvdanskan

Just de, ingen träning här förutom att jaga en tvååring och amma bebis :) Skulle gärna träna för att försöka göra något åt den "lösa" huden som är kvar, men finns inga möjligheter till de just nu tyvärr.

• Loppan boppan

Vill bara skicka tusentals kramar till dig. Nu är min mage inte så illa men jag ser helt klart inte ut som innan barn. Såg typ ut som dig innan. Man vet inte vad man har förrän man förlorat det tyvärr
    Jag väljer bort fler barn just pga att jag vägrar bli tjock igen. Vågar inget riskera

Hjärta
Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?