• mammatilljames

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

• Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?
  • Radioactiive
    Afasi skrev 2013-04-15 11:46:00 följande:
    Den här tråden gav mig stort hopp när jag var gravid så känner att jag måste dela med mig av mina bilder också.

Här var magen bf+13. Tycker att bristningarna ser bättre ut än vad dom faktiskt var. Dom var både djupa och ganska breda.

Två veckor efter förlossningen såg den ut såhär. Ganska så ärrad men helt okej ändå.

På den här bilden har det gått över ett år. Kanske 16 månader. RIKTIGT nöjd med resultatet när det gäller bristningarna. Naveln är lite förstörd men det gör ingenting. Lite ska det faktiskt synas vad kroppen har gått igenom!

Men herregud kvinna!!! Gud vilket hopp man får!! har du inte gjort någonting alls då eller för att de ska blekna?
    Tack tack tack tusen gånger om detta gjorde bara min dag alltså. Så jäkla fin mage du har för att ha gått igenom så mkt bristningar som på första bilden.
    ♥ Leon - 27/11 2012 ♥
  • Lily38
    mammatilljames skrev 2011-09-14 22:15:37 följande:
    Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

Stor o plufsig, vägde 89 kg (vägde 68 kg innan)

20 kg var borta efter ca 3 månader (tränade inget)

Min kropp är inte som innan, är mer hängig i hullet, slapp.. Magen är ganska putig än. Storebror frågade för ett par månader sen om jag skulle ha en bebis till, haha!!! Ska komma igång o träna snart :P, bebis är 6 månader nu. 

Nej jag är inte nöjd, känner mig ful o otränad men har inte orkat än att göra något åt det så jag får ju liksom skylla mig själv ;) 

• Flisan79

Översta bilden är på BB någon dag efter förlossning nr 3. Andra bilden är ca 6 månader senare, taget för att ha något att jämföra med då jag vill träna magen. Slutresultatet hoppas jag kan komma någon gång i år, haha.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Afasi
    Topcom skrev 2013-04-15 12:58:50 följande:
    Afasi: snygg!!:) du ger även mig och min mage hopp!
    Tack vad roligt att läsa! Skrattande
    Radioactiive skrev 2013-04-15 13:59:00 följande:
    Men herregud kvinna!!! Gud vilket hopp man får!! har du inte gjort någonting alls då eller för att de ska blekna?
    Tack tack tack tusen gånger om detta gjorde bara min dag alltså. Så jäkla fin mage du har för att ha gått igenom så mkt bristningar som på första bilden.
    Supertack, det där ökade självförtroendet flera meter! Jag har inte gjort något alls. Jag har många gånger funderat på dermaroller osv men samtidigt har jag alltid varit typen som försöker acceptera kroppen för vad den är. Tycker den har gjort underverk på egen hand!

• bängolle

Under graviditeten hade jag lagt på mig 4400 gram. Låter inte mycket, men jag var bara ca en halvmeter lång vid tillfället. Precis efter förlossningen var min kropp röd skrynklig och kladdig. För övrigt var jag väldigt tunnhårig och högljudd. Efter det gick min viktkurva i det närmaste spikrakt uppåt i nästan 20 år, och ska jag va helt ärlig har den inte riktigt planat ut än. Tunnhårigheten avtog ganska snabbt, men är så smått återkommande. Röd kladdig och högljudd har jag inte varit i nån större utsträckning sen dess. Bild på min mage ska ni besparas.

• Phillippa

Efter första såg jag i stort sett ut som innan förutom hängig navel. Nu är jag gravid igen och är i v 18. Jag är spänd på hur det blir denna gång ...

• Radioactiive

Afasi: va kul å höra! Sådana resultat får ju mig bara att vilja sluta pina mig med å rolla å acceptera kroppen tills nummer 2 är ute! Helt fantastiskt va kroppen kan göra! Du borde bara vara så stolt! De hade jag varit!!

• Afasi
    Radioactiive skrev 2013-04-15 21:04:35 följande:
    Afasi: va kul å höra! Sådana resultat får ju mig bara att vilja sluta pina mig med å rolla å acceptera kroppen tills nummer 2 är ute! Helt fantastiskt va kroppen kan göra! Du borde bara vara så stolt! De hade jag varit!!
    Tacktacktack!! Ja kroppen är verkligen otrolig! Visst, vissa dagar känner jag mig bitter över hur magen ser ut men det handlar ju mest om att musklerna är dåliga ännu för att jag är för lat för att träna. Men bristningarna, Wow säger jag bara. Förr var dom hemska men nu älskar jag dom. Helt klart nöjd! Nu är jag inte längre lika rädd för att få bristningar vid eventuella kommande graviditeter. Den där förvandlingen har varit på 16 månader och kan garanterat bli ännu bättre!

Hoppas verkligen att du får det resultat du önskar :) Inge roligt när man inte trivs med kroppen!
Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?