• mammatilljames

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

• Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?
  • Mammas2godingar

Har aldrig tidigare laddat upp ett foto i en tråd så ska se om jag lyckas:) Kortet är taget 2 dagar efter förlossningen.
  • Momalicious

Har inte lust att skriva i den här tråden egentligen, är inte perfekt som resten av er. Jag ser förjävlig ut och kommer aldrig bli snygg igen. Tragiskt.

• mammatilljames
    Mammas2godingar skrev 2011-09-15 09:18:29 följande:

Har aldrig tidigare laddat upp ett foto i en tråd så ska se om jag lyckas:) Kortet är taget 2 dagar efter förlossningen.
    Efter flörsta, andra eller 3e barnet? Det syns ju inte att du fått barn du heller! 
    Här hade du nått din startvikt här?

Okej. Ja, det sägs ju ta ca lika många månader att gå ner & återgå till sin "vanliga" kropp ( även om kroppen inte blir precis densamma)  som att gå upp under graviditeten!  
  • brünnhilde

Med andra barnet  rasade alla mina graviditetskilon på två veckor, inklusive ett par till utan att göra något. Men så var det inte med första....

Nu ser jag ut nästan som jag gjorde innan jag fick barn, förutom en del missfärgningar/pigmentfläckar hormonrand osv. De vill inte försvinna!

Och lite extra hud på magen har jag, inte fett utan hud. Det hör kanske åldern till (30+) att det tar lite tid innan det går tillbaka

• Mammas2godingar
    mammatilljames skrev 2011-09-15 09:30:27 följande:
    Efter flörsta, andra eller 3e barnet? Det syns ju inte att du fått barn du heller! 
    Här hade du nått din startvikt här?

Okej. Ja, det sägs ju ta ca lika många månader att gå ner & återgå till sin "vanliga" kropp ( även om kroppen inte blir precis densamma)  som att gå upp under graviditeten!  
    Detta är efter 3:e barnet... Blev väldigt chockad själv över hur snabbt magen återgick till sitt normala, då det inte varit så med de andra barnen..  MEN jag hade fruktansvärda eftervärkar efter tredje barnet..uppe på BB sa jag till barnmorskan att dom nog fick köra ner mig till förlossningen igen för jag trodde det skulle komma ut en unge till... men hon bara log åt mig och sa att eftervärkar är värst med tredje barnen och många tredje föderskor får tom lustgas för eftervärkarna...
  • Mabaja

Jag ser för jävlig ut och skulle man kunna skulle jag lätt ha skoteroverall på mig dygnet runt! Bara för att dölja. Gick upp 12 kg och efter förlossningen hade jag gått ner... 4 kg! Jättekul! Sen har jag fått banta och träna bort de andra men 3 kg sitter kvar. Det behövs ju verkligen när man redan innan grav mår dåligt över sin vikt! Ammade i 9 mån men det hjälpte ju inte min viktminskning.

Nu är jag gravid igen och kämpar för att inte gå upp i vikt! Min dotter är 11 mån och jag är i v 16+5.

• Svala

Jag gick upp ca 22 kg med båda barnen. Efter första barnet tog det ganska exakt ett år innan jag var tillbaka och då blev jag gravid igen Ett halvtår innan jag lyckades pressa på mig mina gamla jeans. Och så simmade jag bort dom sista 5 kg.

Med andra barnet hände det snabbare. Jag var nog tillbaka till det normala ca 2 månader efter graviditeten och nu håller jag på att magra bort helt känns det som. Jag har gick upp 22 kg och har nu gått ner 27. Och då har jag bara varit som vanligt tycker jag. Inte gjort något extra.  

• klaramamma

Känner att jag får lägga in en motviktssvar till alla som oroar sig att de inte gått ner och fått superplatt mage 3 dagar efter fl=) Jag gick upp över 30 kilo med första barnet!!! Från 56 kilo! Ett år senare hade jag gått ner allt och min kropp såg i princip ut som innan....men det tog tid och har man gått upp så mycket är det nog en fördel då huden hinner dra i hop sig. Med andra hann jag gå upp 20 kilo innan jag födde i v. 28... räknar med samma tid.. några månader till så ser jag nog ut som innan=)

Stressa inte! Titta inte på lyckostarna som glider ner i sina tajta stl-36 jeans dan efter fl=)

• Gyllan

Bättre än  på mycket länge. Tre-fyra veckor efter förlossningen vägde jag 10 kilo mindre än innan jag blev gravid

Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?