• mammatilljames

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

• Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?
  • Mabaja

Strimmor: jag kan vistas ute i "centrum" på dagarna när man kan gå i slappa kläder men klä upp sig. Nej fy vilken mardröm!

• Momalicious

Bild finns i min blogg, gissar att den ligger under kategorin "magen". Det är så man vill spy, bara varnar er. Har somsagt ca 30 kg att gå ner. Momalicious.se är min bloggadress.

Jag går mest i klänning/tunika och leggings eller eventuellt mina förstora mamma-jeans. Mina vanliga är för små (såklart) och mamma jeansen är utprovade med stor mage och svullna ben så de åker ner haha.

Mitt största problem är att jag vill börja gymma men tänker att alla kommer titta på mig och tänka "vad gör det svettiga fettot här" så det har inte blivit av. Tror alla dömer mig när jag är ute med barnvagnen också, haha.

• Mabaja
    Momalicious skrev 2011-09-15 19:45:52 följande:
    Bild finns i min blogg, gissar att den ligger under kategorin "magen". Det är så man vill spy, bara varnar er. Har somsagt ca 30 kg att gå ner. Momalicious.se är min bloggadress.

Jag går mest i klänning/tunika och leggings eller eventuellt mina förstora mamma-jeans. Mina vanliga är för små (såklart) och mamma jeansen är utprovade med stor mage och svullna ben så de åker ner haha.

Mitt största problem är att jag vill börja gymma men tänker att alla kommer titta på mig och tänka "vad gör det svettiga fettot här" så det har inte blivit av. Tror alla dömer mig när jag är ute med barnvagnen också, haha.
    Den var inte sååå hemsk som du förvarnade och skrev om! Men jag förstår att du saknar din gamla mage! Den var ju oerhört fin!

och jo, skönt för dig att du inte fick såna där elaka röda ränder- dina var ju ljusa redan från början!

och en sak till, ingen kommer klandra dig om du börjar träna! Jag tränar på sats där jag bor och jag jämför mig alltid med andra.. och oftast slutar det med "och så var jag tjockast på passet idag med"...
    Flicka 101010, Grodan bf 120225 mabaja.blogspot.com
  • Eleator

Jag är just nu höggravid och det ska bli spännande att se hur min kropp blir efter förlossningen. Är naturligt smal och har "bara" gått upp de där 12 kilona som hör till graviditeten (allt sitter på magen), så jag räknar med att vikten försvinner direkt. Däremot huden... Min mage sticker ut en hel del och jag har börjat få en del bristningar. Hoppas hoppas att den kan dra ihop sig sen! Är ändå 30, så vi får se...

• Mabaja

Eleator: du låter lite som mig bara att jag aldrig tappade mina kg. Gick ner 4 vid förlossningen- sen tog det stopp. :( hoppas på bättre resultat i vår när nästa knodd kommer!

• For all I care
    Mamma till W skrev 2011-09-15 18:47:52 följande:
    Strimmor: jag kan vistas ute i "centrum" på dagarna när man kan gå i slappa kläder men klä upp sig. Nej fy vilken mardröm!
    Ja inte är det roligt. Såna kläder som jag tycker är fina passar ju inte min kropp. Hemskt att det ska vara så när man är så pass ung men samtidigt får jag ju skylla mig själv som inte underhållt kroppen bättre. Plufsmagen är väl det enda graviditeten riktigt ställt till med. Bara massa hud..
  • Flisan79

Dagen innan förlossning med barn nr 3

2 dagar efter:

Jag gick upp ca 15 kg denna gång. På bilden har 5 kg försvunnit, nu 2 veckor senare har jag gått ner ytterligare 4 kg.

Med de 2 andra gick jag upp 18 kg (-07) och 23 kg (-09) men har lyckats gå ner till startvikt efter båda. Jag har haft turen att slippa bristningar på magen men tyvärr så kom en hel del på brösten under första grav så de är "förstörda". Just nu när jag ammar och de är välfyllda är de ok men vet ju hur kul de kommer bli sen så då blir det farbror doktorn som får göra sitt
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • For all I care
    Momalicious skrev 2011-09-15 19:45:52 följande:

Var ungefär som att se en bild på min mage. Väldigt snarlikt. Men tänk såhär, du är så pass ung så du hinner gå ner i vikt och fixa en bukplastik. Kan jag så kan du.
  • For all I care

Och det här med att skämmas när man tränar och känna sig missanpassad. Jag vet känslan. Jag började träna på Friskis efter att jag fick min dotter och jag var kanske inte alltid tjockast men jag var yngst och tjockast. Kunde sitta där och vänta på att få gå in på passet och se hur andra mer vältränade gick på dom här roligare passen som box osv.. Men, jag tänker också så här, jag må vara tjock och ha en ful kropp men jag gör iaf nånting åt det istället för att gömma mig hemma med kakpaketet.

• Momalicious

Åh vad härligt det är att läsa det ni skriver. Har flera kompisar som fått barn och de var dessa perfekta kvinnor som inte syns nåt på. Både kom i sin vanliga kläder och såg ut som vanligt en vecka efter graviditeten.

Jag SKA ta tag i det här. Det blir ju aldrig bättre om man bara gömmer sig inte gör nåt.

En bröstoperation ska jag göra. Mina bröst är tunga och hängiga efter graviditeten. Bukplastik också, beroende på hur magen ser ut efter vi fått barnen vi ska ha. Men ja, känns väl som att det inte kommer vara snyggt hur smal jag än blir. ;) men allt sånt får vänta tills jag är färdig, annars blir det ju garanterat fult igen.

Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?