• Mabaja

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Jag ser för jävlig ut och skulle man kunna skulle jag lätt ha skoteroverall på mig dygnet runt! Bara för att dölja. Gick upp 12 kg och efter förlossningen hade jag gått ner... 4 kg! Jättekul! Sen har jag fått banta och träna bort de andra men 3 kg sitter kvar. Det behövs ju verkligen när man redan innan grav mår dåligt över sin vikt! Ammade i 9 mån men det hjälpte ju inte min viktminskning.

Nu är jag gravid igen och kämpar för att inte gå upp i vikt! Min dotter är 11 mån och jag är i v 16+5.

• Mabaja

Momalicious: du är inte ensam. Jag känner likadant. Var visserligen inte smal men såg rätt bra ut i kroppen ändå.
    Samtidigt som jag vill väga 10 kg mindre är jag rädd att jag kommer vara fulare för att magen hänger och är randig som få.

Jag fick bristningar på mage och underliv när jag var gravid. När jag började amma exploderade det: höfter, rygg, bröst, lår, rumpa och vader. Kommer inte kunna gå i kjol närmaste åren

• Mabaja
    mammatilljames skrev 2011-09-15 16:41:29 följande:
    Känner precis som du!
    Jag fick bristningar på låt& rumpa precis innan jag blev gravid.
    Men sen fick jag även lite på magen, vaderna (ytterst några) & innerlåren.

Jag är sååå missnöjd, och inte bara det. Jag mår dåligt över det. Ibland blir jag bara så ledsen att jag säger " nej nu ger jag upp, jag tänker inte ens försöka komma i några kläder, eller gå ner i vikt. Jag skiter i det här, min kropp är redan förstörd." Och blir arg på mig själv när jag säger så samtidigt. Jag vet såå många andra som hade bristningar nästan överallt, och efter några år är dom så blekta att man inte ser dom. Och vilken vuxen kvinna har inte bristningar? (även om dom är blekta och itne syns) Ja inte är det många som slapp undan iallafall. Någon gång i livet får man en och en annan bristning.

Min sambo säger att jag är så fin ändå, även om jag skulle bli tjock och få bristningar överallt. Och jag tror honom, att han tycker det. Men jag är allt annat än nöjd. Jag kan inte ens acceptera det. Jag skulle acceptera det om jag var smal men hade bristningar. Men som jag ser ut nu + bristningar.. känns som jag är den enda i hela världen.  
    Vi är ju faktiskt några som mår dåligt över hur vi ser ut efteråt! Och "tur" är väl det att man faktiskt inte är ensam även om det känns så...
    Käs
    Flicka 101010, Grodan bf 120225 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Momalicious skrev 2011-09-15 17:24:13 följande:
    Ja, det är skönt på ett sätt att man inte är ensam men känns som att de flesta blir perfekta igen. Och det suger ju, att man inte var en av dom.
    Jag förstår dig till fullo.. Min man säger bara "kroppen förändras under en graviditet".. Ja men varför ska den göra det sååå på mig? Varför inte på nån annan (i min värld är jag ensam om det här problemet)?

vi kom hem från Rhodos förra veckan och en vecka fick jag må "bra"... När magen blev lika brun som ränderna så de inte syntes.. Då fick jag en liiiten hint om hur det var innan.. När magen var fin! Men nu börjar man blekna och vips syns de mer än väl!
  • Mabaja

Strimmor: jag kan vistas ute i "centrum" på dagarna när man kan gå i slappa kläder men klä upp sig. Nej fy vilken mardröm!

• Mabaja
    Momalicious skrev 2011-09-15 19:45:52 följande:
    Bild finns i min blogg, gissar att den ligger under kategorin "magen". Det är så man vill spy, bara varnar er. Har somsagt ca 30 kg att gå ner. Momalicious.se är min bloggadress.

Jag går mest i klänning/tunika och leggings eller eventuellt mina förstora mamma-jeans. Mina vanliga är för små (såklart) och mamma jeansen är utprovade med stor mage och svullna ben så de åker ner haha.

Mitt största problem är att jag vill börja gymma men tänker att alla kommer titta på mig och tänka "vad gör det svettiga fettot här" så det har inte blivit av. Tror alla dömer mig när jag är ute med barnvagnen också, haha.
    Den var inte sååå hemsk som du förvarnade och skrev om! Men jag förstår att du saknar din gamla mage! Den var ju oerhört fin!

och jo, skönt för dig att du inte fick såna där elaka röda ränder- dina var ju ljusa redan från början!

och en sak till, ingen kommer klandra dig om du börjar träna! Jag tränar på sats där jag bor och jag jämför mig alltid med andra.. och oftast slutar det med "och så var jag tjockast på passet idag med"...
  • Mabaja

Eleator: du låter lite som mig bara att jag aldrig tappade mina kg. Gick ner 4 vid förlossningen- sen tog det stopp. :( hoppas på bättre resultat i vår när nästa knodd kommer!

Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?